Mazarea


Mancati mazare!

Pe langa faptul ca este delicioasa, contine multe fibre, se află printre alimentele cele mai bogate în vitamina B1, ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge si la reducerea riscului apariţiei bolilor de inimă.

Protejează împotriva cancerului şi influenţează benefic oasele.

Mai contine vitamina C, folati, fier si zinc, vitaminele B1, B2, B6, K,  fosfor, mangan, magneziu, potasiu, proteine si beta-caroten.

Datorita continutului in fibre, este foarte utila in curatarea colonului.

Combate anemia si oboseala, datorita fierului si   contribuie la intarirea sistemului imunitar.

” Mazărea este una dintre legumele cunoscute încă în antichitate. A fost una dintre primele legume domesticite, la început a fost cultivată în Orientul Apropiat şi în Balcani. Până în secolul al XVI-lea era consumată sub formă de seminţe uscate, până când grădinarii italieni au reuşit să obţină un soi de mazăre care putea fi consumat în stare crudă. Un mare iubitor de mazăre a fost Ludovic al XVI-lea care a ordonat ca aceasta să fie cultivată în grădinile din Versailles.”

Anul asta am semanat multa mazare, de 2 feluri. Una am cumparat-o de la un plafar la punga de 0,5 kg, iar cealalta de la OBI la pungute de hartie de la raionul de seminte. Cea mai buna la gust este cea de la OBI. Are si pastaile mai lungi si boabele mai mari, dar si mai dulci. Asa ca voi pastra un rand de samanta.

Eu nu conserv mazarea pentru iarna decat congelata. Nu imi place la borcan caci isi schimba culoarea si gustul. O curat de teci, o spal bine si o pun in pungute fara sa o fierb.  Se pastreaza excelent si, cand o gatesc, o pun in oala cu apa clocotita asa cum este, inghetata. Isi pastreaza gustul, culoarea si, mai ales, toate proprietatile .

Noi mancam mazare cu polonicul, as putea spune. David a mancat azi o gramada, asa, cruda. Si eu la fel :))

12 gânduri despre „Mazarea

  1. Inaintata e vremea pe la voi!Si sunteti si harnici:)!
    Si in bucataria mea mazarea ocupe una dintre primele locuri,asa ca si gradina mea are mazare cat cuprinde,nu de alta ,dar si noi o mancam cu „polonicul”:)
    Asa mi-o pastrez si eu,numai ca mai pun si cateva pungi gata fierte ca sa am la salate,cand am timp putin pentru bucatarie;).Ce mai fac eu,pun in fiecare punga si un manunchi de patrunjel verde,ca tot imi trebuie la orice fel de mancare.

  2. Victoria,
    nu o mai spala, este in teci, ce , Doamne iarta-ma, speli? :))))
    Si, tot ce este umed si pus in pungi la congelat nu este ok, trebuie sa fie uscat.
    Deci, nu o mai spala pe urmatoarea, nu este nici-un pericol .

    1. Aoleu….asa am scris?
      hehe,chiar asa am scris.Ai dreptate,nu o spal.Cine stie la ce ma gandeam cand am scris 🙂
      Probabil din cauza ca zilele astea am tot spalat la verdeturi de am pus in congelator 🙂
      Mazarea nu o spal nici eu niciodata.

  3. Foarte buna mazarea ! Si mai are un plus – pamintul unde se cultiva, se imbogateste cu azot. Lasa radacinile in pamint cind se va usca si sapi pe urma cu totul.

Lasă un comentariu