Petunia


Pozele de mai jos , mai putin prima, sunt luate de aici: http://paradisulflorilor.blogspot.com/2009/05/florile-din-gradina-mea-petunii.html

Sper ca anul acesta sa am si eu multe asemenea frumuseti in gradina mea,pentru ca am avut grija sa ma aprovizionez cu multe seminte pe care le voi primi in curand.Am comandat seminte de petunii,simple,duble,batute,pitice si in mai multe culori. Asa ca am avut nevoie si de informatii mai detaliate despre cresterea si ingrijirea petuniilor.Si, daca tot m-am informat eu, ma gandesc ca poate si altii cauta asemenea informatii .Eu am centralizat mai multe informatii de pe diferite site-uri, si le-am selectat doar pe cele despre care sunt sigura ca sunt adevarate si dau si rezultate. Din experienta mea de anul trecut si din ce am citit la Elisa,am invatat ca semintele trebuiesc semanate la suprafata pamantului , dupa care se preseaza usor cu degetele pentru a se lipi de acesta , dupa care se uda usor prin pulverizare. Se acopera vasul cu seminte cu folie alimentara transparenta si se pune langa o sursa de caldura. Am mai invatat ca nu trebuie sa udam plantutele nou iesite decat prin pulverizare usoara deoarece plantutele sunt atat de fragile incat se pot distruge foarte repede. Eu le-am udat cu cana la inceput si am pierdut jumatate din ele. Deoarece semintele sunt extrem de mici, vor rasari foarte multe plantute , lucru care nu trebuie sa ne sperie , deoarece ele vor creste repede si , cand vor avea primele frunze adevarate, le vom putea repica separat in ghivece , apoi va trebui sa le ciupim varfurile pentru a se ramifica. Lucru pe care eu nu l-am facut anul trecut,deci nu am avut niste plante cu inflorire prea bogata. Petuniile sunt destul de exigente in ceea ce priveste udarea: pot suporta cateva ore de seceta, dar tind sa se usuce rapid daca sunt lipsite de apa mai mult timp. Se vor uda deci cu regularitate, la fiecare 2-3 zile, iar vara in fiecare zi. Dar vom evita ca apa sa stagneze in farfuria ghiveciului, iar solul trebuie sa fie uscat intre o repriza de udat si alta. Eu vara le-am udat chiar si de doua ori pe zi, dimineata si seara , pe racoare , niciodata cand soarele e deja sus pe cer. Cel mai mare dusman al petuniilor este paianjenul rosu: actiunea parazitului se concretizeaza prin asumarea unui colorit gri-galbui al frunzelor, uneori ruginiu. Planta mai este atacata si de afide. Eu nu am avut asemenea probleme, pentru ca am tot stropid de afide in toata gradina de vreo 3 ori anul trecut. Pentru o inflorire continua si abundenta , va trebui sa se rupa florile ofilite , dar asta insemnand ca planta nu va face seminte. Semintele se formeaza dupa ce petalele florii s-au uscat intr-o capsula care se va taia usor dupa uscarea aproape completa , pe cat posibil inainte de deschiderea capsulei , pentru ca atunci o mare parte din seminte se vor fi imprastiat deja. Petuniile se pot planta si direct in gradina, in locuri insorite, unde vor inflori foarte frumos. Eu am experimentat asta. Va doresc sa aveti o gradina de vis , si spor la semanat.

5 gânduri despre „Petunia

  1. Eu am cumparat rasad in ghivece mici foarte ieftin la targul nostru de flori din fiecare an, am luat din toate culorile, si simple si batute si dantelate, in fine, o splendoare! Acum doi ani am avut si multe petunii din alea simple dar super parfumate, rasarite peste tot prin curte, inclusiv regina noptii care mirosea noaptea minunat! Acum o sa pun si eu seminte in jardiniere, am luat seminte de la toate petuniile pe care le-am avut, numai cele batute nu au facut, dar oricum, am multe culori.
    Deja ma uit prin fotografiile din anii trecuti si ma minunez ce flori frumoase umple pamantul vara!
    Nu mai spun cat ma bucur ca toti butasii mei de trandafiri de sub pet-uri au crengute si frunzulite noi! Am vreo 20 pusi, mi-a dat o matusa din toate culorile.

    1. La mine targul e departe , pluc ca drumul pana acolo e plin de gropi si fac masina praf.Asa ca prefer sa imi fac eu singura rasadurile.
      Si eu am pus vreo 40 de butasi si inca nu i-am verificat.Acum ninge de nu se vede,asa ca iar voi avea de asteptat pana sa intru in gradina 😦

    1. Bine ai venit Anysor.Si la mine au rasarit dar,din cauza caldurii cred,au cazut toate,pe rand.Asa ca le-am aruncat si voi pune altele.Dar mai astept putin ,ca sa le tin in casa doar maxim 10 zile pana rasar ele bine , dupa care le voi scoate in rasadnita de afara,pe care sper sa o fac dupa 10 Martie,cand au anuntat ca va veni primavara.
      Spor la treburi in continuare

Lasă un răspuns

