Legume uscate


DSCN0206 DSCN0207 DSCN0208 DSCN0210 DSCN0211 DSCN0245 DSCN0248 DSCN0249 DSCN0251 DSCN0252 DSCN0253 DSCN0254 DSCN0260 DSCN0320 DSCN0330 la cules cu roabaNu, nu am disparut, ci doar m-am apucat de conservat multimea de fructe si legume pe care Dumnezeu ni le-a daruit anul asta.

Este cel mai prolific an, din 2008, de cand am devenit o taranca autentica 😛 , si pana acum.

Parul a fost incarcat de pere, ca am facut vreo 30 de borcane de dulceata, am mancat si inca mai avem in frigider din ele o gramada, si am si daruit o multime.

Dovleceii cresc intr-una. Am pus la borcan cu suc de rosii, am uscat si am mancat zilnic din ei prajiti simpli cu usturoi, in chiftelute sau umpluti. Inca se mai fac multi, pentru ca las furtunele sa curga aproape zinic in gradina.

Murele se coc si sunt foarte dulci. La fel si capsunile care sunt chiar mai dulci decat in primavara, din cauza caldurii.

Fasolea de arac este foarte gustoasa si face pastai continuu.

Anul asta am si pepeni galbeni in gradina de langa casa.Este primul an cand s-au facut si ma bucur tare mult. Ii ador. De fapt….. eu adortoate fructele 😛

Nu pot sa spun ca unele imi plac mai mult decat altele, pentru ca ma bucur de fiecare in parte la fel de mult cand vine sezonul fiecareia.

Au inceput sa se coaca si strugurii. De fapt, cei de masa, plantati acum 2 ani, deja i-am mancat 😛

Bine, nici nu au fost multi, ci doar 1-2 ciorchini la butuc, dar destul cat sa ma bucure cu gustul lor. Cei tamaiosi si 1001 insa, sunt plini de rod si deja au inceput sa se coaca partial.

Am avut anul asta ci un castron de prune din pomisorii mei cei tineri.

Asa ca, ziceti voi, daca nu este o binecuvantare viata la tara, oricat de mult ai munci si oricate bataturi ai face in palme 🙂

Si sa nu credeti ca doar muncim. Nu. Mai mergem si la petreceri, sau le facem chiar noi in curte, iesim la plimbare cu copiii si ne relaxam si facem tot ceea ce ne face placere.

Singurul lucru care imi strica bucuria , este faptul ca, in curand, va veni din nou toamna. Si asta nu ar fi o mare problema daca , dupa ea, nu ar veni si iarna, pe care chiar ca nu o suport 😦

 

 

 

 

 

 

20 de gânduri despre „Legume uscate

  1. „Si asta nu ar fi o mare problema daca , dupa ea, nu ar veni si iarna, pe care chiar ca nu o suport”

    Pregateam un articol despre Gradina de iarna, dar venea primavara si m-am oprit. Sper sa reiau…

    1. Multumesc Gabi. Asa este, e greu dar superb. Zau ca nu mi-ar place sa dau munca in gradina pe o slujba de birou, desi si aia are partile ei bune ( cum ar fi o manichiura perfecta hahaha)

  2. Ce festin! Nici nu ma pot hotari ce-mi place mai mult!
    Perele arata tare imbietor. N-am mancat niciodata dulceata, asa ca nici macar nu pot sa inghit in sec. 😀 Ce soi(-uri) de par aveti?
    Iar dovleceii cum ii usuci?
    Irina

    1. Ma bucur ca iti place Irina 🙂
      Dulceata de pere este minunata. Nu stiu ce soi este asta,ca aici era cand ne-am mutat (clar e unul de vara ca Iulie-August e perioada lui de coacere). Noi am mai cumparat un Williams dar e inca mic.
      Dovleceii ii dau pe razatoarea mare, ii storc bine in pumni si ii rasfir pe tavi de metal ca se incing mai bine de la soare si dovleceii se usuca rapid. Si, pentru ca se lipesc putin de tava, ii raschetez de pe ea cu paleta de prajituri 😛

        1. In pungi de hartie, sau in borcane acoperite doar cu o punguta sa nu intre praf la ele.Nu le leg.
          Dar pungile de hartie sunt cele mai bune.
          Pana acum am avut din cele maronii,in care se pune cafeaua macinata vrac la magazin.Acum am pastrat pungile de hartie de la zahar 🙂

          1. Multumesc mult pentru detalii! E foarte buna ideea ta cu reciclarea pungilor de zahar! La fel si ideea cu perdeaua pusa peste tavile cu legume. (Tifon de dimensiuni mari nu am gasit pana acum!)
            Cu atatea idei, nu-mi ramane decat sa ma apuc de treaba!
            Mult spor in continuare!
            Irina

          2. Multumesc mult Irina. Mult spor si tie, mai ales ca inca se anunta canicula, deci este o vreme ideala pentru uscat legume.
            Eu am mai uscat zilele astea inca o tura de rosii cherry, morcovi, pastarnac si ardei gras.

    1. Multumesc frumos Ana.
      Tocmai ce s-a prabusit o parte din „rai” 🙂
      Din cauza greutatii, s-a rupt o improvizatie a mea de spaliere pentru rosii si a trebuit sa iau fiecare planta in parte cu grija sa nu rup multimea de rosii si sa le pun araci individuali. Bine ca am reusit fara sa rup decat vreo 3 gogonele 🙂
      Te pup

  3. Extraordinara gradina, felicitari! Arata foarte apetisant legumele si fructele culese. E interesant ca usuci legumele pentru iarna. Poate iti gasesti putin timp intr-o zi sa scrii despre metoda pe care o folosesti.

    1. Multumesc mult Gabriela. Am invatat de la Vasi sa usuc legumele pentru ca aveam nevoie de o metoda care sa ma scape de la a cumpara inca un congelator. Cele 3 sertare ale combinei sunt arhipline deja, plus ca le folosesc in loc de delikatul din magazin,care e plin de chimicale.
      Eu le usuc la soare, date pe razatoare sau maruntite la robot si rasfirate pe tavi si platouri. Rosiile le tai jumatati, ca usuc doar cherry care arata mult mai frumos si se usuca mai repede decat cele mari, si tot la soare le pun 2-3 zile.

  4. Interesanta ideea cu uscatul legumelor date pe razatoare.Eu pina acum nu am uscat decit verdeturi iar anul asta si citeva fire de salvie. Cu uscatul la soare trebuie sa fii pe aproape ca sa le pazesti de muste presupun. Eu am incercat niste fructe de soc in pod dar nu am fost prea incintata ba chiar de loc pentru ca au cam mucegait.

    1. Rodica, nu trebuie sa stau langa ele pentru ca pun o bucata de perdea din bbc sau un tifon peste ele. Am vrut eu sa le las fara, dar ar fi trebuit sa ma asez pe scaun langa ele si sa le pazesc:))
      Cred ca daca uscai fructele de soc afara agatate de o sfoara sau de sarma de rufe, era mai bine. Cu codite cu tot, desigur. Erau aerisite si se uscau uniform. Eu asa usuc mararul pentru muraturi, cimbrul si cimbrisorul. Fructe inca nu am uscat. Socul meu e atat de mic ca abia a facut o floricica mica anul asta 😛

Lasă un răspuns

