Fasole pastai


Cinci feluri de fasole pastai am si anul asta in gradina, la fel ca anul trecut.

Am fasole fideluta pitica ( sau oloaga) verde si galbena, fasole lata de arac verde si galbena, si fasole la metru.

noua ne plac foarte mult legumele, asa ca anul asta sunt fericita ca am cea mai buna productie de fasole pastai de pana acum.

De la cate ploi au fost, si cat am mai udat si eu, a crescut fasolea mea precum Fat-Frumos.

Asa ca am profitat din plin si eu si am cules, acum deja a doua oara, si am bagat-o la congelator.

Inca mai am de cules. Acum o saptamana am cules si galbena si verde fideluta pitica, vreo 5 kg (pe care i le-am at soacrei mele Duminica, gata congelata), azi am mai cules vreo 7 kg doar din cea verde, iar maine vine randul celei galbene fideluta.  Le culeg pe rand pentru ca este prea multa si nu reusesc sa o prelucrez atat de repede 🙂

O curat de codite, o spal bine, o tai bucati cat imi trebuie(mai marunta pentru ciorbe si mai mare pentru mancare scazuta) ,o oparesc 2-3 minute,apoi o las la scurs si la racit si o bag in pungute si la congelator cu ea. Este mult mai buna decat pusa la borcan. Mie la borcan mi se pare ca isi schimba gustul si nu imi mai place. Congelata zici ca atunci a fost culeasa din gradina.

Am si o reteta de salata de fasole verde fideluta, extraordinar de buna, descoperita de sotul meu 🙂

La 300-400 grame de fasole taiata bucati, fiarta si scursa bine de apa, chiar presata putin cu mana, se pune o lingura de ulei,de preferat de masline, o lingura de zeama de lamaie, o lingurita de mustar clasic sau cum va place, putina ceapa taiata foarte marunt , 1-2 catei de usturoi tocati fin si putina sare.

Amestecati si serviti. Este minunat de buna si sanatoasa. Noi obisnuiam sa o mancam de 1-2 ori pe saptamana seara, fara nimic altceva. Este satioasa, plina de vitamine si excelenta in curele de slabire.

Acum, ca avem atat de multa in gradina, vom relua obiceiul 😛

Urmeaza sa se faca fasolea lata de arac, care abia a inceput sa formeze pastaile, am cules doar un castronel azi, si dupa ea fasolea la metru, care se face intotdeuna ultima.

Si, daca vreti sa aflati cat de buna este fasolea verde pentru sanatatea noastra, aruncati un ochi aici

DSCN9071 DSCN9235 DSCN9236 DSCN9242 DSCN9243 DSCN9244 DSCN9248 DSCN9253 DSCN9254 DSCN9255 DSCN9258 DSCN9487 DSCN9488 DSCN9502 DSCN9503 DSCN9504 DSCN9518

9 gânduri despre „Fasole pastai

  1. frumoasa recolta Victoria , eu cand o pun in punga la congelator pun si o crenguta de cimbru ,patrunjel si un ardei curatat , s-o mancati sanatosi ,noua ne place pregatita, scazuta cu mult usturoi.

Lasă un răspuns

