Galusti cu…..


DSCN9331 DSCN9333 DSCN9334 DSCN9336 DSCN9338 DSCN9341

Nu am scris cu ce, pentru ca pot fi facute cu orice fel de fructe doreste fiecare. Eu, pentru ca am gradina plina si pentru ca au fost primele fructe din pomi care s-au copt, am facut cu corcoduse rosii.

Acum se coc si caisele, asa ca urmeaza saptamana viitoare si cu acestea 😛

Am curatat, taiat cuburi si fiert cam 800 grame de cartofi, i-am pasat si i-am lasat sa se racoreasca. Intre timp am curatat cu cutitul corcodusele( de samburi) si le-am pus cu putin zahar intr-o farfurie.

Intr-o tigaie incapatoare am pus o punga de pesmet si putin ulei si l-am pumenit usor la foc mic. Dupa ce am stins focul am adaugat zahar( fiecare pune cat crede ca vrea de dulce) , 2 plicuri de zahar vanilat si scortisoara.

Am pus apa la fiert intr-o cratita destul de incapatoare. A mea a fost de 7 litri si am pus apa pana la jumatate.

Am pus un ou mare peste piureul de cartofi, un praf de sare si vreo 200-250 de grame de faina,cat sa iasa o coca lipicioasa. Am framantat bine si apoi, cu mainile umede cate o bucata de coca, aproximativ cat un ou, am intins-o putin si am pus cateva bucatele de corcoduse in centru, am strans si am format galusca in maini.

Cand apa a dat in clocot, am pus galustile usor in apa si le-am lasat sa fiarba la foc mic cam 5 minute, pana se ridica ele la suprafata.

Cu o paleta le-am luat usor cate 2-3 si le-am tavalit prin pesmetul cu zahar, apoi le-am asezat pe platou. au iesit cam 20 de galusti, pufoase si delicioase.

Iarna se pot face si cu fructe din gem sau dulceata, asa ca faceti-va provizii 🙂

Lasă un răspuns

