Jungla din gradina mea


DSCN9101

Este o adevarata jungla in gradina mea.   Stiti expresia americanilor : „It’s a jungle out there” ?

😛  Cam asa e cu gradina mea. Dupa atatea ploi nici nu stiu de unde sa ma apuc de curatat mai intai. Saptamana trecuta a cam plouat la inceput, iar spre sfarsit am fost ocupata, ba pe la cumparaturi, ba sa ma pregatesc pentru nunta unui var, la care am fost Duminica.

Asa ca, de ieri, am inceput sa curat, sa sap si sa plivesc la greu, ca nu se mai poate. Si nu de alta, dar la rosii am gasit, la baza, niste frunze patate si nu vreau sa se maneze, asa ca le defoliez  si le leg, sa nu se atinga de pamant.

Insa sunt fericita ca au fost doar ploi curate, si au crescut toate in gradina precum Fat Frumos 😛

Capsunii remontanti au reinceput inflorirea, dovleceii au inceput sa creasca si am cules deja, castravetii din  semintele de la Maria sunt mari si multi( deja ma gandesc sa pun si la borcan ca nu am cum sa mananc atatia proaspeti, strugurii sunt multi si frumosi, verdeata este din plin si am uscat deja multa, si inca mai este.

Dupa ce scot vrejii de mazare, vreau sa mai seman niste marar si patrunjel si sa mai pun niste arpagic pe care l-am descoperit in magazie,ramas din primavara.

Arpagicul din gradina, semanat in primavara, este extraordinar de frumos si mult. Nu va mai trebui sa cumpar nici la primavara.

Usturoiul este mare si frumos, iar cel gigant, cu 3-4 catei la fir, deja are si tijele de seminte crescute. La usturoiul asta, partea frumoasa este ca, desi  fiecare catel plantat face maciulie cu seminte, in pamant se formeaza si cateii frumos, fara sa se usuce ca la usturoiul obisnuit.

 

Porumbul este mare si frumos, fasolea are deja teci (am si cules zilee astea), iar cartofii au crescut foarte frumos. Doar cu gandacii de Colorado ma lupt. Am strans si am omorat o multime, Si inca mai sunt, dar nu ma dau batuta asa usor 🙂

Anul asta am si cateva fire de tutun in gradina, pe care il voi folosi la anul la stropit impotriva afidelor, musculitelor si a puricilor de la trandafiri.

Ardeii si vinetele sunt ceva mai intarziate, abia acum incep sa infloreasca, dar nu pot sa le am chiar pe toate, nu-i asa ? :)))

Oricum, anul asta sunt foarte multumita de gradina mea si de evolutia ei.

Au inceput si zmeur galbena si cea rosie sa se coaca, si mancam in fiecare zi. Copiii sunt foarte incantati(si eu pe langa ei 😛 ) ca au oricand fructe proaspete si curate,mai ales, la dispozitie oricand vor ei.

O alta noutate in gradina mea, pentru ca pana acum nu mi-au iesit oricate seminte am pus in pamant, din cauza secetei, sunt dovlecii mari de placinta, din cei cu coaja tare si alba. Am pus 5 cuiburi, ca am zis eu ca, daca se fac macar cate 2-3 la cuib, vo avea toata iarna pentru placinte si copt si vom manca si seminte. Si,cand colo, ce sa vezi 😛 sunt si cate 10 dovleci formati la cuib, sau chiar mai multi,ca nici nu i-am numarat. Daca vor creste toti voi iesi cu ei la piata :)))))  ….. sau imi umplu gradina de dovleci decupati de Halloween 😛

Per total, pot sa spun cu mana pe inima si multumindu-i lui Dumnezeu, ca anul asta este cel mai bogat an din 2008 , de cand m-am mutat aici, si pana acum.

Rosii am pus foarte multe, pentru ca, desi am pierdut o gramada de rasaduri  din cauza ca le-am avut in casa si a fost aerul uscat, nu umed ca in rasadnite, am pus imediat altele in rasadnita, care au crescut foarte repede. Am pus rasaduri peste tot in gradina, pe marginea randurilor de ceapa si usturoi si intre ele, pe langa mazare si cam peste tot unde stiam ca in Iulie curat si ramane locul gol. Asa ca, pe masura ce usturoiul,ceapa si mazarea le mancam sau trebuiesc scoase, rosiile cresc alaturi si nu ramane locul nefolosit. In Iulie, cand voi scoate recolta de ceapa si usturoi, vor ramane doar rosiile frumos aliniate. Si vreau sa spun ca a fost o idee grozava. Ploaia si caldura le-a facut si pe unele si pe celelalte sa creasca extraordinar de frumos.

Anul asta am valorificat la maxim terenul si sunt foarte multumita de asta.

Am pus porumb pe langa fasole, printre randurile de rosii, ardei si vinete, am pus si castraveti langa porumb, si am folosit si o portiune de vreo 50 m2 pe care nu am mai cultivat nimic pana acum, ca era la poarta si isi mai repara sotul meu acolo masina. Dar, de anul asta l-am mutat cu masina langa casa, asa ca gradina mea este doar pentru cultivat.

Si am mai pus  legume si pe inca 200 m2 de pe terenul cu casa. As fi pus eu mai mult, dar nu ma lasa sotul meu, ca el vrea ordine si disciplina, ca la armata lui 😛 😛 😛 .

Cred ca daca mai aveam inca 1000 m2, ii umpleam si pe aia si tot mai vroiam :)))

Oricum, la toamna iar am de facut mutari si modificari in ambele gradini 😛

Asta este, zic eu, farmecul vietii la tara : tot timpul ai cate ceva de facut, si tot timpul poti sa schimbi aspectul gradinii 🙂

DSCN8776 DSCN8778 DSCN8779 DSCN8780 DSCN8782 DSCN8783 DSCN8784

 

DSCN9102 DSCN9103 DSCN9104 DSCN9105 DSCN9106 DSCN9107 DSCN9108 DSCN9109 DSCN9110 DSCN9111 DSCN9112 DSCN9119 DSCN9120 DSCN9121 DSCN9123 DSCN9124 DSCN9131 DSCN9132 DSCN9134 DSCN9135 DSCN9136 DSCN9137 DSCN9079 DSCN9083 DSCN9085 DSCN9086 DSCN9087 DSCN9088 DSCN9090 DSCN9097 DSCN9118

29 de gânduri despre „Jungla din gradina mea

  1. ai de lucru Victoria nu gluma ,singura lucrezi ? eu am luat pe cineva la tara ,o pritena din tinerete croitoreasa ,na avut unde locui, si ma mai ajuta la gradina ,i-mi igrijeste de animalute ( pui ,closte si catel )

    1. Eu nu am nici un ajutor. Nici nu mi-ar place sa se bage cineva,ca stii cum e, nimeni nu face treaba asa cum o faci singur,cu mainile tale 😛 Eu sunt cu gradina, sotul cu restul(constructii,reparatii,amenajari)
      Cand mai intra in gradina mea si isi da cu parerea,ca ar fi trebuit si ar fi mers……. ii zic ca aia e mosia mea si daca nu ii place sa isi faca si el una 😛 😛 😛
      Nici la facut parii pentru rosii,batut in pamant si ancorat nu m-a ajutat,ca nu a avut timp. Dar eu ma descurc si ador sa muncesc in gradina,asa ca nimic nu mi se pare greu.Pentru mine este o relaxare treaba in gradina 😛
      Te pup

      1. Felicitari Victoria pentru gradina si munca depusa,eu nu asi reusi sa fac singura ceea ce faci tu,al meu zumzaie ca albinuta pe langa mine,cei drept eu ii dau indicatii,el le executa,chiar daca am o nemasurata dragoste pentru gradina recunosc ca nu asi putea sa fac totul de una singura,mai sunt situatii ei drept ceva mai rare cand sunt singura pe la gradina dar un ajutor este intodeauna bine primit.M-am amuzat cand ai spus ca iti montezi singura aracii,haaaaaa pai daca eu asi monta singura aracii ar fi totul compromis.De astazi oficial intram si noi in vacanta,dupa serbarile copiilor de astazi zburam si noi diseara cred ca pe undeva la 20,abia astept sa vad ce mai este pe la noi prin gradina.Va pup,toate cele bune!

        1. Multumesc Maria.Eu sunt toata ziua langa gradina,de asta am timp de toate.
          Daca l-as lasa pe Marius in gradina ne-ar lua o luna numai sa plantam rasadurile,ca el e tipicar rau si le vrea toate la dunga 😛
          Eu le pun rapid pe toate,si mai sunt si putin strambe randurile. Mereu imi zice ca nu sunt drepte, iar eu mereu ii dau replica: Ia sa vad eu ca nu mananci din randurile astea strambe :))))))
          Va doresc vacanta frumoasa.Noi abia Vineri avem serbarea si apoi intra si Marius in concediu 🙂
          P.S. Tocmai ce am fost in gradina si am vazut ca la dovleceii patisson au cazut 2 dovlecei mici.Cred ca din cauza caldurii 😦 ca s-au pleostit si frunzele.Diseara trebuie sa bag furtunele.

  2. Felicitari 🙂
    Si eu m-am minunat de cat de multe balarii sunt, desi le-am scos zilele trecute.
    Cam nasol cu caldura, ca te alunga din gradina cam repede

  3. Arata nemaipomenit, plantele sunt incarcate de rod si buruieni nu ai chiar peste tot. Felicitari! imi imaginez numai cat este de munca intr-un spatiu atat de mare. Nu stiu daca eu m-as descurca singura.

    1. Da Aurelia, am mai curatat luni dupa amiaza si Marti.
      Multumesc. Eu sunt atat de relaxata cand muncesc in gradina incat nimic numi se pare greu 🙂 Si am timp sa ma gandesc la orice vreau 🙂

  4. Super Victoria,esti un adevarat stimulent, intru pe blogul tau cand am timp,il citesc cu placere.ma provoci si-mi dai concursul sa ma apuc de treaba. Ma gandesc cate poti tu face , eu am putin ai vazut ca eu am gradina micutica, dar imi place mult ,ma relaxeaza asa cum spui tu .Tne-o tot asa, spor la treaba,sa ai roade muuuulte!!! cu drag Cristinaa

  5. Oficial, ma declar invidioasa! Iar zmeura aia galbena mi s-a imprimat pe retina!
    Asa nu se mai poate, Victoria! Ma omori cu zile…
    Pe noi ne-au invins buruienile. Recoltele de rosii, ardei gras si ardei capia, pepene galben, usturoi sunt cu mult sub ce am avut anul trecut. Vinetele si castravetii merg greu.
    Am si facut straturile cam haotic. Dovleceii sunt deocamdata singurii castigatori de anul asta.
    Aaa, si am mai avut si ceva salata, ridichi si ceapa verde.
    Anul trecut nu am avut deloc bafta cu morcovii, dar acum se pare ca vor sa ne iasa.
    Spor!
    irina

    1. hehe, multumesc frumos Irina.
      Daca vrei zmeura galbena ,vorbim la toamna.
      Si eu am avut vreo 2 ani mai dificili cu gradina,dar acum vad ca se revanseaza 🙂
      Spor si tie.Te pup

          1. Nu am fost niciodata in zona, desi am rude pe la Rosiori. Am inteles ca multe gospodarii au fost parasite pe acolo. E tare pacat!

            Acum mi-am amintit de detaliul cu sotul tau aviator. In urma cu mai bine de 50 de ani, bunicul matern, care era aviator, a intalnit-o pe bunica mea pe langa Rosiori. Bunica nu a suportat riscurile cu zburatul, asa ca bunicul a renuntat si s-au mutat la Bucuresti.

          2. E destul de mult de la mine pana la Rosiori.Mai aproape e Bucurestiul,la 45 km,sau Giurgiu,la doar vreo 22
            Sotul meu e parasutist.Si mie imi este teama cand stiu ca are salturi,dar asta e meseria si,mai ales, pasiunea lui,asa ca nu il voi opri niciodata.

          3. Da,din pacate asa este si in satul meu.Cei batrani au murit,iar copiii nu au mai revenit in sat si,pentru ca nu au succesiune si nici acte clare pentru terenuri si case,nici nu pot vinde o parte din ei.
            Dar incep sa vina oameni de la oras(ca mine si sotul meu) care cumpara si se muta aici,asa ca se populeaza incet,incet.

  6. Victoria ma uit la pozele tale si vad gradina mea de wekend.Si rosiile si dovleceii arata ca si ale mele, numai ca la mine neintrind nimeni de duminica pina vineri iti dai seama ce de balarii gasesc eu acolo? wekmwndul trecut am jumulit 3 roabe pline de palamina,volbura si altele…Am vazut ca ai si patison, am avut si eu intr-un an si am facut dulceata. Sint foarte productivi iar smeura galbena am incercat si eu. spun ca am incercat deoarece am cumparat un polic cu seminte din care nu a iesit nimic. Cind ne-om muta definitiv acolo o sa mai procur de undeva. pina atunci mai e iar tie iti urez spor si putere de munca.

    1. Rodica,stai linistita ca balarii sunt si la mine cat cuprinde,chiar daca stau lipita de gradina toata ziua 😛
      Patissonul il am din seminte de la Maria. Pana anul trecut am avut un patisson care facea niste vreji cam mici si fructe la fel.Acum insa,astia au crescut imensi si se anunta si fructe mari.Abia astept sa creasca primele 🙂
      O sa incerc si eu dulceata,sa vad cum e.Zmeura eu am cumparat butasi.Din seminte nu am incercat.Iti pot trimite eu un butas la toamna.Apoi se inmulteste repede,dar trebuie udat,sau pus mai la semiumbra daca ajungi mai rar la gradina.
      Iti doresc si eu spor in tot ce faci.Te pup.

  7. Daca tu zici ca este jungla,nu te contrazic,dar asa jungla ordonata,cu multe bunatati,as vrea si eu.
    Felicitari!
    Buruienile au si ele un rol,sa te tina in priza tot timpul,altfel te-ai lenevi si nu ai mai da asa atentie gradini.
    In mare din buruieni am reusit sa scap,acum am gradina plina cu iarba grasa,dar pe ea o las ca mulci,o rup/tund numai unde incurca.
    Daca vrei sa reduci din buruieni mulceste strat gros de cel putin 5 cm,ori cultiva trifoi pitic alb/rosu de toamna si prin crestere va inhiba celelalte buruieni.
    Eu am facut un experiment asta toamna pe doua sole unde am pus ceapa si usturoi ,dupa ce am plantat am pus strat gros de vreo 5 cm de frunze uscate,in primavara parcelele erau frumoase doar ici ,colo cate o buruiana ,de fapt semintele de copaci incoltisera si le rupeam imediat,fata de acum doi ani cand nu se mai vedea ceapa si usturoiul de cate balarii erau.
    Succes in tot ceea ce faci!

    1. 😛 Este jungla,dar si mie imi place jungla de acum,chiar si cu balarii 🙂
      Si mie imi folosesc balariile ca mulci. Am observat ca trebuie strat gros,ca am tot pus in vreo 3-4 randuri la rosii si abia acum este ok si nu mai cresc buruienile. As incerca si cu trifoi pe marginea gradinii, pentru ca este foarte bun ca si ingrasamant, sa ramana toamna mulciul facut din el, in pamant. O sa incerc si eu la toamna sa acopar pamantul cu resturi vegetale,desi e cam greu la 1300 m2 cat au gradinile mele la un loc :))
      Acum am inceput sa ies cu masina de tuns iarba pe marginea drumului ca sa mai fac mulci :)))) In curand ma mut la vecini si nu cred ca s-ar supara deloc 😛
      Multumesc mult.Succes si tie 🙂

  8. Victoria draga,esti o superfemeie!
    Ai o gradina binecuvantata ,se vede ca faci totul cu pasiune.
    Si la mine au crescut toate,mai ales buruiana dar am razbit-o,am o gradina mica in comparatie cu a ta ,cam 300 mp.
    Cum e rabarbara,a crescut,ai putut folosi din ea?
    Iti doresc sanatate si spor in toate!

    1. hehe,multumesc Maria, ma flatezi 🙂 Sunt doar o femeie care traieste exact acolo unde si-a dorit,si face ceea ce ii place mai mult 😛
      Rubarba nu a crescut cine stie ce,dar ma gandesc ca fiind plantata abia in primavara, deocamdata se ocupa sa faca radacini,asa ca am rabdare pana la anul sa mananc din ea 🙂
      Multumesc din suflet.La fel iti doresc si eu.

  9. Bravo! Asa o gradina mare si tinuta in mana, mai rar! Noi ne luptam cu 100 de mp! Te felicit si te admir sincer. Eu abia fac fata la niste biete lazi, galeti, jardiniere si santuri umplute cu pamant! Sa fiti sanatosi si fericiti!

    1. Multumesc frumos Iulia,pentru laude si pentru urari.
      Ma mai razbesc si pe mine buruienile si toate treburile,ca am si casa si copiii,si mai si crosetez cand am timp,dar le fac cu multa placere pe toate si, daca ar fi sa trebuiasca sa ma mai mut iarasi la bloc cred ca as suferi foarte tare.
      …sau nu as sti ce sa fac 😛

Lasă un răspuns

