Frunze


Am hotarat ca anul asta sa profit de bogatia de frunze comestibile din gradina mea,crescute din abundenta gratie acestor binecuvantate ploi, si sa conserv cat mai multe.

Adica, mai precis, sa le usuc.

Daca pana acum am mai uscat leustean, patrunjel,menta si marar, azi m-am inarmat cu un cos si un castron mare si am iesit in gradina dupa amiaza cu copiii. De dimineata am stat in casa ca a tras o ploaie zdravana.

Am cules frunze de ceapa verde, arpagic, usturoi verde, morcov, patrunjel, leustean, cimbru, menta, pastarnac si telina si am venit cu ele in casa.

Le-am tocat pe toate marunt si le-am intins frumos la mansarda, sa se usuce la umbra si aer curat si uscat.

Am de gand sa fac mai multe amestecuri pentru diferite mancaruri, si sa pastrez si in cutii individuale fiecare fel de verdeata.

Ce am uscat pana acum si-a pastrat o culoare la fel de verde ca a frunzelor din gradina, asa ca sunt multumita.

Cand vor mai creste, va veni randul legumelor sa fie tocate si uscate frumos pentru un delikat bio, fara sare si tot felul de conservanti cum sunt cele din magazine

Frunze de ceapa Frunze de morcov Frunze de pastarnac Frunze verzi Leustean,patrunjel,cimbru si usturoi Marar uscat Musetel

8 gânduri despre „Frunze

    1. Buna Ileana. La mine e cald.Azi,de exemplu, nici nu am putut sta afara la pranz.
      Eu deocamdata usuc la mansarda,ca trebuie sa fie la umbra verdeturile,sa nu se ingalbeneasca, si se usuca excelent.
      Curand voi incepe si cu legumele

  1. si eu le usuc tot la umbra ,dar la noi inca nu sa incalzit timpul ,duminica a fost un pic mai cald ,dar dupa masa ,a mai dat o ploaie de o juma de ora ,decomndata am uscat plante medicinale ,intr-o camere bine aierisita ,ciubotica cucului ,salcam ,soc ,papadie , cimbrisor de camp si altele ,eu beau ceiuri multe ,pentru diabet mi-a dat medicul siofor dar nu iau ,beau ceai de crengute de afin ,in fiecare dimineata inainte de mancare si nu mai iau medicament,o cana la pranz si una seara ( am scris asta ,poate prinde bine si altor bolnavi ) sa ai spor la munca Victoria …

    1. multumesc mult Ileana.Spor si tie, ca vad ca ai inceput in forta 🙂
      foarte bine ca ai scris.La toamna trebuie neaparat sa imi cumpar si eu 1-2 afini, ca asta nu il am in gradina

Lasă un răspuns

