Pregatiri pentru…seceta


Pentru ca s-a anuntat pe toate posturile ca lunile Iunie 😛 ,Iulie si August vor fi foarte secetoase ( nu stiu ce inseamna asta la ei, daca inca se anunta ploi multe,vijelii si coduri in toata tara 😛 ) am hotarat sa pun in aplicare planul meu cu sticlele pe care le-am scos acum ceva timp de la lastarii de trandafiri pusi in toamna si sa le folosesc la tomate.

Le-am scos dopurile (fundul sticlelor era deja taiat de asta toamna), am facut o mica gropita langa fiecare fir de tomata, am pus o cana de apa sa se lipeasca sticla mai bine de sol, si am infipt sticla cu gatul in jos, dupa care am adunat pamantul in jurul ei sa aiba stabilitate si am umplut-o cu apa.

La testul facut de ieri si pana azi, am constatat ca o sticla plina cu apa, in 24 de ore se goleste pana aproape de jumatate. Deci  se va goli definitiv in aproape 3 zile. Tinand cont ca toate rosiile mele vor fi mulcite(inca nu sunt toate,dar vor fi in curand)  apa va fi retinuta in pamant mai mult timp, asa ca tomatele mele o vor duce minunat daca le voi umple sticlele la fiecare 4-5 zile, sau chiar 6, chiar daca nu va ploua deloc.

Aceasta metoda este extrem de eficienta si pentru ca nu voi mai consuma tone de apa pe santuri, nu se va mai crapa pamantul, nu vor mai creste buruienile pe santuri ca la balamuc, deci nu voi mai fi nevoita sa dau cu sapa non-stop 😛 Yupi-yupi-yeeeee 😛

Si, ca sa fiu si mai convingatoare, pun si niste poze

DSCN8642 DSCN8643 DSCN8644 DSCN8645 DSCN8646 DSCN8647 DSCN8648 DSCN8649 DSCN8650 DSCN8651

Am pus doar sticle de 2-2,5-3 litri si le-am taiat numai putin fundul.

Si am mai facut ceva zilele astea, pentru ca am descoperit (de fapt stiam deja 😛 ) ca nu am destui araci sa pun la fiecare fir in parte, asa ca am pus pari ori intregi, ori confectionati de mine din scanduri mai scurte, taiate pe lung si apoi prinse cu cate 2 cuie una de alta, sa fie mai lungi, iar la inaltimea de 2 metri am batut un cui doar pe jumatate, ca sa pot sprijini pe ele, orizontal, cate o bucata de fier-beton nu prea groasa, de la un par la altul.

Am pus cate un par la fiecare 5 fire de rosii, iar la locul unde se sprijina fier-betonul de par am legat cu sarma, ca sa nu am vreo surpriza. Firele de rosii le-am legat la fel cum se leaga in solarii, adica cu sfoara de jos apoi infasurata usor pe tulpina si legata  sus de fierul-beton.

Am mai experimentat ceva de genul asta in 2009, insa am pus doar sfoara sus,pe verticala, iar tomatele incarcate de rod au tras sforile in jos de a trebuit toata vara sa tot leg alte si alte sfori sa nu cada pe jos.

Am rezolvat astfel doua probleme urgente si importante din gradina mea 😛

 

 

12 gânduri despre „Pregatiri pentru…seceta

    1. Cu siguranta va da randament.Acum e mult prea devreme sa va arat rezultatele, dar peste o luna , daca Doamne fereste va fi seceta, va voi arata poze si va voi spune si cat timp am recuperat, din cel stat cu furtunul in mana, si cat a scazut factura la curentul electric.
      anul trecut stateam si cate 3-4 ore pe zi cu robinetele date drumul si furtunele curgand pe santuri.
      Pe langa curentul consumat,era si o gramada de apa risipita aiurea, si timp pierdut cu udatul. Acum voi uda doar legumele la care nu pot pune peturi. Vreau sa incerc metoda si la ardei si vinete 😛

  1. Flicitari Victoria!
    Am si eu o nelamirire cu privire la rosiile Costoluto Genoveze,(am luat seminte de la tine).Le-am copilit,si la un moment dat au inceput sa creasca ceva asemanator cu copilii,doar ca nu plecau de la subratul frunzei,ci de undeva de mai sus,si au boboci in varf,daca intri pe albumul meu cu poze poate intelegi mai bine ce vreau sa spun.Intrebare e daca sa le rup sau nu.
    http://irina81.sunphoto.ro/Gradina
    Multumesc frumos,Irina.

      1. Multumesc din suflet,chiar nu stiam ce sa fac.Mi-ar fi parut rau sa pierd din recolta.
        Felicitari inca o data pentru tot ce faci!

        1. Cu multa placere Irina 😛 Oricand
          Multumesc frumos pentru laude, insa cele mai multe lucruri le-am invatat si eu de la Elisa, Vasi, si alte doamne dragi care sunt mai experimentate decat mine 🙂

Lasă un răspuns

