Anotimpul dulceții


DSCN8566 DSCN8567 DSCN8568 DSCN8569 DSCN8571 DSCN8572 DSCN8573 DSCN8574 DSCN8575 DSCN8576 DSCN8577

Gata! Am decretat inceperea unui nou anotimp al dulcetii!!! 😛 😛 😛

Anul asta am inceput cu dude si capsuni, pentru ca s-au copt foarte multe odata , iar capsunile se strica foarte repede iar dudele cad din pom la orice adiere. Ieri, inainte de ploaie, am reusit sa culeg capsunile, 4 kg, si vreo 2 de dude.

Am mai scris, parca pe blogul vechi, despre dulceata de dude. Este foarte buna. Noua ne place foarte mult si, tin sa spun ca, daca sotului meu ii place , atunci cu siguranta este bun, pentru ca el are putine dulciuri care ii plac cu adevarat 🙂

Este putin mai migaloasa, pentru ca amtaiat coditele la fiecare duda in parte, dar merge si fara. Tura urmatoare nu o sa le mai tai ca m-am innegrit toata pe maini. Noroc ca se ia usor cu lamaie.

Bineinteles ca nici nu se racise dulceata cand a trebuit sa o asortez cu niste clatite, devorate in mare graba de mancaii No 1 si No 2 😛 😛 😛

Azi ma intrebau daca mai fac clatite ca nu s-a terminat inca dulceata 😛 😛 😛

Maine, daca va ploua si nu voi putea sta in gradina, unde sper sa razbesc cu buruienile, am in plan un jeleu de coacaze rosii, ca abia ce le-am cules azi, si unul mic din cele cateva cirese amare pe care le-am cules dintr-un cires din gardul din spatele curtii, care e jumate la mine si jumate la vecini. Asa ca ne bucuram impreuna de ele 😛 Am descoperit ca are un pui langa gard,in gradina mea adica, asa ca la toamna il voi muta in gradina mare 🙂

Maine fac poze si la rosii, care cred ca se hotarasc sa inceapa sa se coaca. Alea puse sub tunel in Aprilie, ca celelalte sunt la stadiul de flori inca.

 

 

 

16 gânduri despre „Anotimpul dulceții

  1. Si eu am inceput de vreo 2 saptamani,deja am ajuns numai la capsuni la 19 borcanele de 800 gr,si 5 de cirese.La cirese mai astept sa culeaga vecina ,ca ai mei inca nu au intrat pe rod,dar si or intra……!Nu stiam ca se poate face dulceata si din dude,sincer nu am mai auzit pana acum,ce gust au?,poate incerc si eu,ma risc sa ma catar prin copaci la tara ca au vecini destui,asa ca am de unde culege.Va pup,o saptamana frumoasa!

    1. Dulceata de dude are gustul apropiat de cea de smochine, sau de smochinele confiate. Asta daca o faci dulceata groasa si nu gem.
      Eu am la gradina mea,mostenire de la cei care au locuit acolo intai, o multime de duzi pe linia gardului de la drum.Adica pe vreo 70 m lungime 😛 Destul cat sa fac cate borcane vreau si sa mai si mancam.Mie imi plac foarte mult.De cate ori ies in gradina mai fac cate o pauza de mancat dude 😛 😛 😛
      O saptamana minunata si voua.

      1. Stai linistita ca nu fac mai mult de 30 de borcanele de capsuni,cele de capsuni sunt preferate de toata familia asa ca ele sunt primele care se mananca,in rest mai fac 10,15 maxim de cirese,10 de visine si in rest cate 2,3 borcanele din diferite fructe,concentrat de sucuri si fructe in suc la borcan pentru prajiturici

        1. Maria, ce de bunatati stii sa faci! Fructele pentru prajiturici cum le conservi? Sub forma de compot? Tare mult mi-ar placea sa ne dai si o reteta-doua. 🙂
          Eu nu ma prea pricep la conservele de fructe, dar de cand am devenit mamica imi dau silinta sa devin o gospodina model. 😀
          Irina

          1. Eu le-am facut si sirop de capsuni la copii, din siropul care se formeaza la fiertul capsunilor cu zaharul, pe care l-am scurs(nu tot,doar jumatate), si l-am fiert separat cu inca putin zahar si cateva feliute de lamaie. Fructele le-am fiert in continuare,tot cu inca putin zahar pus peste ele.Dupa ce le-am pus la borcane,am capsat si le-am bagat in cuptorul incins inca 10 minute la foc mic,apoi am stin focul si le-am lasat acolo pana s-au racit. Nu folosesc conservanti.

  2. Si eu am facut dulceata de dude.Adica am facut iar pentru ca anul trecut am avut putine si mi-a iesit doar o jumatate de borcan care a avut un mare succes . Anul asta mi-a adus o vecina un castron de dude si pe care le-am pus repede pe aragaz.Pina anul trecut nu faceam nimic la curte ,le aduceam la Bucuresti dar vara trecuta am facut si bulion si dulceata de capsuni.Anul asta la capsuni am avut necaz ca desi verzi erau mari si frumosi la coacere si mai ales pina veneam noi vinerea se stricau, asa ca cu greu am apucat wichendul acesta de am facut o cantitate dubla de dulceata. Restul dintr-o galeata de 3 km am aruncat jumatate ca pina dimineata s-au stricat. Si cit am mai spalat la ele.Iti doresc sanatate si numai bucurii saptamina aceasta Victoria.

    1. Din pacate, capsunile se strica repede.Eu nu am cules doua zile pe 31 mai si 1 Iunie si, daca nu reuseam sa le culeg pe 2 inainte sa inceapa sa poua,le-as fi pierdut pe cele coapte ca la pranz a inceput ploaia din nou si ar fi putezit.
      O saptamana frumoasa si tie.

    1. Sa stii ca o sa le fac si tort.Cred ca o sa se murdareasca pana la coate,dar abia astept sa ii vad asa 😛 😛 😛
      Este foarte buna dulceata de dude.Nici eu nu stiam, pana anul trecut, cum este 🙂

  3. Sambata trecuta am incercat pentru prima data sa fac gem fara zahar. Gemul e de capsuni, a iesit cam acrisor, dar e delicios. Am facut doar 5 borcanele de 350-370 de grame. Mi-a fost teama sa risc mai mult. Acum ma gandesc ca parca as mai face.
    Sotul meu a fost cam dezamagit de gustul acrisor.
    Cine nu-l vrea asa, poate sa adauge si miere atunci cand il consuma. Intentionez sa folosesc gemul la budinci si la clatite, peste care, la nevoie, se poate adauga zahar pudra. Nu e nicio nenorocire, dupa parerea mea. Cred ca e mai sanatos sa stii ca nu ai pus tone de zahar in ceva ce ajunge si in farfuria copiilor.
    Numai bine,
    Irina

    1. Eu am facut gem fara zahar din prune anul trecut. Erau foarte coapte si a iesit excelent.Daca as mai fi pus si zahar nu il mai mancam.
      Intr-adevar,e mult mai sanatos asa.

  4. va multumesc fetelor de ideie , eu sunt diabetica si nu am voie sa mananc nimic cu zahar…o sa fac si eu dulceata de capsuni fara zahar ,au inceput sa se coaca si la noi …la Bistrita parca e toamna frig ,ce bine de voi ,aveti recolta devreme ,la mine stau toate pe loc ,mai ales ,ca dat de doua ori cu gheata ,spor la cules Victoria… sanatate va doresc la toata familia…

Lasă un răspuns

