Siropul zanelor, cu flori de salcam cu suc de portocale


DSCN7613

Aceasta postare este pentru site-ul http://www.beko-innovachef.ro

pentru concursul  http://blogalinitiative.ro/campanii/ce-mai-gatestepofteste-bloggerul

Am cules, in urma cu vreo 2 saptamani, cateva flori de salcam.DSCN7577

Bineinteles ca Zana Zanelor nu a lipsit din peisaj, ca doar era treaba ei sa fie acolo, iar Fat Frumos a urmat-o indeaproape, ca intotdeauna.

Caci cum altfel am fi putut culege niste flori parfumate cu parfum de zane 😛

Poze am mai facut si in zilele de dupa crearea nectarului de Zane, ca pe moment eram absorbita de procesul creatiei 😛DSCN7635

O parte din flori le-am pus la uscat pentru ceai, iar celelalte le-am facut sirop.

Anul trecut am incercat dulceata, asa ca anul acesta am hotarat sa incerc si siropul, care mi-a iesit foarte bun si aromat.

Am umplut o cratita de vreo 4 litri cu flori rupte de pe codite si spalate bine in mai multe ape , pentru a scapa de gandaceii mici negri care se ascund in ele, apoi le-am pus la fiert cu un litru de apa. Le-am lasat sa fiarba 30 minute, dupa care le-am strecurat.

DSCN7624 DSCN7631DSCN7628

Am adaugat un kg de zahar si sucul de la 2 portocale si am mai lasat la fiert inca 30 minute, dupa care l-am turnat in sticle curate si uscate bine, si le-am inchis ermetic.

DSCN7627 DSCN7632

Bineinteles ca l-am si probat imediat ce s-a racit, cu felii de lamaie,apa plata si cuburi de gheata, doar ca, din graba si din cauza ca abia asteptam sa il gust, am uitat sa mai fac poze si cu paharul 😛 😛 😛

Dar va garantez ca a fost foarte bun.

Acum s-au scuturat florile de salcam, dar cred ca merge facut si din flori uscate de salcam. Chiar si ceaiul este foarte bun si aromat.

Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO

4 gânduri despre „Siropul zanelor, cu flori de salcam cu suc de portocale

  1. Da stiu ca mi-ai facut pofta. La anul o sa incerc si eu (la mine s-au trecut florile)doar ca o sa adaug aproape de sfirsit sucul de portocale-cred ca ar merge si de lamii- ca ma gindesc ca ar ramine mai multa vitamina C si ar avea si rol de conservant.

Lasă un răspuns

