Radacinoasele


Ieri am terminat de semanat radacinoasele.

Prima poza este de zilele astea, celelalte doua sunt de la recolta din 2009, cand a fost si cea mai buna. In anii urmatori,din cauza secetei si pentru ca nu am avut timp, cu copiii dupa mune, sa ud cum trebuie, nu am mai avut aceleasi rezultate.

Anul trecut, cel putin,a fost un dezastru. Si, pentru ca am experimentat in ultimii 2 ani si semanatul succesiv (am vazut la Vasi, dar ea sta in zona de deal) si a fost o mare greseala, pentru ca, din cauza caldurii abia daca au incoltit semintele(o parte din ele), dupa care au decedat, am hotarat sa seman doar primavara devreme.

Asa ca am pus pastarnac, patrunjel, telina este rasad in casa, ridichi si sfecla rosie si sfecla Chioggia.

Pe langa astea, am mai semanat fenicul, schinduf, swiss chard, marar, loboda rosie  si usturoi de tuns, si am mutat o parte din capsuni, multe flori (si seminte si cu radacina) si azi am sapat si am pus 2 randuri de cartofi.

Urmeaza sa mai fac treaba in gradina,dupa codul galben care intra in vigoare in curand.

Am vrut sa scot si rasadurile in rasadnita de afara, dar codul galben m-a facut sa ma razgandesc.

DSCN6693 JBQMHIFAPHBFOKQUHVH WZPDXHBRNXUULTIONMS

26 de gânduri despre „Radacinoasele

  1. Eu am incercat, anul trecut, 3 insamantari la morcov, prima buna, a doua asa cat sa ii folosesc la muraturi si a treia mai deloc…seceta. A mers bine si morcovul repicat din prima rarire.
    La mine este zona mai friguroasa, cat de cat si a mers foarte bine si sfecla rosie si guliile succesiv. Ce n-a mers a fost mazarea, dar acolo am gresit eu luna de plantare si mai ales seceta si salata si spanacul nu vara, decat daca sunt soiuri speciale. Doamne cate reguli sunt!!!
    Sa ai spor muuult si sa iti rasara toate!!!

    1. Da,chiar sunt multe reguli :PEu nu mai incerc nici macar semanatul din Iulie pentru toamna,ca de cativa ani si toamnele sunt secetoase si nu se face nimic.Doar muncesc degeaba si stric semintele. Tot ce am pus primavara devreme,s-a facut bine.in rest rezultate de la slabe in jos 🙂
      Abia astept sa se mai incalzeasca si sa incep cu uscatul verdeturilor si a legumelor,ca tare bune au fost cele de anul trecut( multumesc) 🙂 dar am pus cam putine.

    1. Nu stiam.Eu stiu ca atunci cand ii raresti, daca ii transplantezi , se ofilesc si mor. Poate doar sa stai cu furtunul pe ei si sa ii uzi foarte mult,ca sa se prinda.Nu am incercat 🙂
      Dar, daca stau bine sa ma gandesc, atunci cand pun primavara in pamant morcovi mari pentru a avea seminte toamna de la ei,acestia se prind fara probleme.Deci,este foarte posibil
      Dar eu prefer sa amestec semintele cumparate cu putin nisip si sa le presar cu atentie.
      Anul acesta am avut seminte produse in gradina mea asta toamna, si nu a mai fost nevoie , pentru ca am descoperit ca nu sunt ca cele cumparate ci au o coaja cu perisori pe ele, iar asta le face mult mai usor de semanat.

    2. aaa,pai stai asa,ca una e sa ii smulgi din pamant si sa ii muti,si cu totul altceva este metoda asta,cu rasadul invelit in ziar.Asa nu se mai rup radacinile fine de pe morcov 😛
      excelent experimentul,multumesc

  2. Ai muncit cu spor , Victoria ! O sa ai radacinoase multe ! Grozava ideea cu legumele uscate la soare ! Eu pun la lada frigorifica pentru ca e destul loc . Si eu am incercat sa repic morcov … A crescut mare si … mai putin frumos . 🙂 Parca erau degetele de la mana . Fiecare avea 4-5 sau chiar mai multe ramificatii . Semanatul in suluri de ziar e altceva .

    1. Multumesc Corina :PChiar daca merge repicat asa in ziar,prefer sa nu muncesc atat de mult,ca e migalos oricum.
      Am invatat si eu anul trecut cu uscatul legumelor si le bag la robot,le fac marunte si le folosesc ca si Delikat.Este mult mai sanatos si tine si foarte mult.La mine nu a tinut pentru ca am facut destul de putin pentru cat consumam noi 🙂 Dar anul asta voi recupera.In congelatorul meu de la combina frigorifica,care are doar 3 sertare, nu stiu ce sa pun mai intai,asa ca metoda asta e binevenita .Te pup.

  3. buna victoria ! ai fost harnica ,te laud ,la noi nu se poate semana ,ca e vremea urata ploua ,lapovita si ninsoare ,eu locuiesc in B-N ,mergem la 30 de km la tara ,e zona de deal,munte inca nu putem semana ,diabia astept sa se faca vreme buna .Eu nu am un blog anume daca vrei sa vz poze cu gradina mea intra pe facebook ,am postat cateva caolo din 2010, afost un an secetos ,dar am udat mult si am avut destula recolta

      1. buna Victoria ,ce mai faci? te-au rasarit radacinoasele? cum e vremea pe la voi ? la noi deabia ieri s-a oprit ploaia ,astazi e cam frig ,n-am mai putut face nimic la gradina .Speram ca se va indrepta vremea ,si va veni primavara ….o primavara frumoasa iti doresc alaturi de cei dragi ,si spor la gradinarit !!!…

        1. Buna Ileana. Sincer, nici nu m-am mai uitat ca doar alaltaieri a fost soare si am fost tot intr-o viteza sa sap si sa pun cartofii.Am reusit sa plantez si toate gladiolele si daliile si abia ce am avut timp sa admir putin florile si caisii infloriti,plus albinutele din dotare,care zumzaiau in cor de fericire ca au soare si flori 🙂 Am muncit de la 13.00 la 19.00 si am intrat franta in casa dar foarte multumita ca am reusit sa fac tot ce mi-am propus.Am scos si florile din casa.Cele abia rasarite(achimenesii) le-am pus in rasadnita sa mai creasca.
          De ieri ploua iar.Acum s-a mai oprit,dar e frig 😦

  4. Ce frumusete de morcovi ati avut! Anul trecut au crescut si ai mei foarte bine, pentru ca le-am pregatit un strat special, cu pamant amestecat cu mult nisip. Tot acolo voi semana si anul asta radacinoasele, dar tot asa, intr-o singura transa – pun mai multi ca sa imi ajunga pana toamna-tarziu. Semanatul succesiv este foarte bun, dar are rezultate bune doar la anumite legume care cresc mai repede (salata, mazare, fasole, castraveti, busuioc, spanac), iar la insamantarea de vara trebuie sa uzi incontinuu, ca altfel nu iese nimic. Daca nu poti sa faci asta, nu se merita. Vad ca morcovi nu ai pus, mai astepti? Ca pe mine ma batea gandul sa ii seman in weekend. O fi prea devreme?

    1. Aaa,uite ca am omis sa ii enumar.Am pus si morcovi,desigur.Am semanat seminte din productie proprie.Si anul asta am plantat morcovi,sa faca din nou seminte.La fel procedez si cu patrunjelul,telina,ceapa si pastarnacul.
      Nu este devreme deloc.La mine,daca a prins ploile astea multe,a si rasarit.Chiar azi am vazut.

Lasă un răspuns

