Inceputul


 

 

DSCN6294 DSCN6300 DSCN6288 DSCN6297In ultima zi a lunii Ianuarie, am avut un minunat curcubeu exact in fata casei mele cand am deschis usa de la intrare. 

Si, pentru ca zilele astea a tot fost cald si frumos, ma pregatesc si eu de facut rasaduri.

De data asta in casa, pentru ca zana mea este cu mult mai nerabdatoare decat David, si nu cred ca voi putea sta cu ea afara in Martie prea mult, pentru a putea face si rasadnitele si sa mai si curat gradina,sa sap si sa seman verdeturile si alte legume.

Asa ca sotul meu mi-a instalat in casa raftul din poza, cu becuri la fiecare etaj, unde voi pune laditele si cutiile cu seminte.

Am adus inca din toamna gunoi de grajd uscat, pe care l-am pus la adapost in magazie in saci de rafie, pamant din gradina, nisip si rumegus fin, iar zilele trecute le-am amestecat in roaba si le-am cernut, apoi l-am pus in galeti si l-am adus in casa sa se incalzeasca. 

Amestecul l-am facut in felul urmator:

o galeata  pamant de gradina

o galeata gunoi de grajd

un sfert de galeata de nisip fin  

un sfert de galeata de rumegus fin

Acum voi incepe sa pun amestecul in ladite, apoi o  sa fac ceai de musetel si galbenele culese de mine, ceai cu care voi opari prin stropire fina pamantul, pentru a- dezinfecta.

A doua zi dupa ce il oparesc pot incepe insamantarea, dupa care ud pamantul tot cu stropitoarea fina cu ceai de musetel doar ca,de data asta, ceaiul va fi doar caldut. Si, pana la rasarire, acoperite cu folie de plastic alimentara pentru mentinerea umiditatii.

Deocamdata, pe 3 si 4 Februarie, am pus semintele de ardei de toate felurile la incoltit in tavi, fiecare soi in tifon separat, cu eticheta, udate cu ceai caldut,iar tavile acoperite cu folie alimentara si ziar.

Astea incoltesc si cresc cel mai greu, asa ca sunt primele. Urmeaza semintele de vinete apoi, mai spre sfarsitul lunii le voi pune si pe cele de rosii.

Intre timp, voi semana si alte seminte, de telina, leustean, etc., plus o multime de seminte noi de flori cumparate din diverse locuri sau primite la schimb.

Incep sa simt ca Primavara este aproape, adrenalina creste, iar buna dispozitie de asemenea. Si abia astept sa putem sta mai mult afara sa ne bucuram de soare si caldura. si de cat mai multe curcubee 🙂

DSCN6274 DSCN6275 DSCN6283 DSCN6287

14 gânduri despre „Inceputul

    1. Cu tot dragul.Vezi ca mai incolo am in plan sa il invelesc in folie groasa de plastic,si il voi scoate afara pe timpul zilei intai,apoi si noaptea.
      Va fi putin dificil,dar nu imposibil.Spor la treaba 🙂

    1. Cu multa placere. Pamantul din gradina si , mai ales , balegarul sunt pline de seminte de buruieni,care vor incolti in numar foarte mare daca pamantul nu este oparit. nu mai spun de toate micile vietati care dormiteaza in el si se pot trezi imediat ce pamantul este incalzit.Asa,cu ceaiul meu fierbinte,nu mai au nici o sansa 😛

  1. Foarte practic raftul tau si tot mai bine-i cu rasadurile in casa, le poti controla mai des 🙂 Sa fie cu noroc toate semanaturile, Victoria !
    Maine dau si eu startul la rosii 🙂

    1. Multumesc mult Dani.Mult spor si tie.Eu cu rosiile mai astept o saptamana sau 2.tu oricum esti deja in anotimpul primavara 😛
      Abia astept sa se incalzeasca si sa mut trandafirul de la tine,Rachel , care s-a prins,intr-unloc mai insorit,ca sa creasca frumos.

    1. Multumesc frumos.Incerc si eu sa arat ceea ce fac si ce imi iese.de asemenea mai vorbesc si despre esecuri,desi poate la altii au mers metodele care la mine nu au dat rezultate. Un Valentine frumos iti doresc.

Lasă un răspuns

