Salata de dovleac


Pentru ca mai aveam un dovleac mare si frumos, si pentru ca doeam sa fac o cura de detoxifiere si de slabire in acelasi timp dupa Sarbatorile ce  au trecut, am rasfoit putin internetul si am descoperit ca dovleacul meu are toate proprietatile care ma interesau pe mine. Asa ca , am inceput de ieri o dieta pe baza de legume si fructe crude, fara paine,grasimi si dulciuri.

Prima pe lista mea este salata de dovleac, morcov si mar, cu putin suc de lamaie, pe care o mananc dimineata pe stomacul gol si seara la cina.

La pranz  mananc o farfurie de ciorba, sau supa, sau piept de pui cu orez, sau peste la gratar sau inabusit.  Ca si gustare de ora 10.00 am fructe(mere,kiwi, ananas,portocale), iar la gustarea de la ora 17.00 am iaurt cu cereale integrale, seminte,alune, etc, si fructe confiate(musli).

Trebuie doar sa am mare grija la cantitati. Salata va fi exact cat incape intr-o cana de 200 ml, fructele de la 10 nu vor fi mai mult de 2-3 in functie de marime(la ananas nu mai mult de 2 felii odata) , la pranz portia sa fie rezonabila, adica nici prea mare dar nici prea mica, si doar un singur fel, gustarea de la 17.00 tot intr-o cana de 200 ml cu doar 2 linguri de cereale cu fructe(fructe doar cateva), iar la cina aceeasi salata ca si dimineata.

Paine deloc, pentru ca am cereale integrale, ceea ce este mai mult decat suficient si mult mai sanatos.

Eu am mai tinut dieta asta cu cativa ani in urma, si a fost minunat, atat pentru fizic cat si pentru psihic. Simti cum intineresti, cum devii mai vioi si ai mai multa pofta de ….orice 😛

Si, desigur, fac miscare la stepper si la aparatul de abdomene din dotare 🙂 si, pana de Martisor, sper sa am cu 6-8 kg mai putin.

DSCN6199 DSCN6203 DSCN6207

1.  pulpa dovleacului, mai ales cea a dovleacului turcesc, are proprietăţi diuretice, laxative şi sedative.

2. se recomandă cura cu dovleac bolnavilor cu retenţii hidrice.

3. Elimină viermii intestinali

4. Reglează nivelul glicemiei

5. Este un bun detoxifiant

6. Protejează inima şi creieru

Mai multe informatii aici  .

7 gânduri despre „Salata de dovleac

Lasă un răspuns

