La placinte….inainte!!!


Această prezentare necesită JavaScript.

Am primit zilele trecute, de la o vecina din sat, 2 dovleci imensi. Bucuria mea,caci placinta cu dovleac este preferata mea. Nu m-as satura niciodata de ea.

Am cautat pe net dupa o foaie de placinta subtire si crocanta, si am gasit o reteta excelenta si foarte simpla pe culinar.ro

Se pune intr-un castron o ceasca cu apa, una cu ulei, un praf de sare si faina cat cuprinde pentru a face o coca nu foarte tare. Ingredientele se omogenizeaza foarte repede. Se pune aluatul putin la frigider, pana se pregateste dovleacul.

Eu am taiat dovleacul in felii groase,apoi feliile in bucati cat sa le pot tine bine si sa le dau pe razatoarea mare, ca doar razatoarea robotului zace printr-un fund de dulap si e mai incomod de asamblat. In schimb razatoarea manuala e la indemana tot timpul 😛

Am dat pe razatoare dovleacul si l-am dat deoparte.

Am scos aluatul si, pe masa curata si presarata cu faina, am inceput sa intind foaie subtire, presarand faina din cand in cand, pana cand s-a subtiat cam de 2-3 mm.

Am pus dovleacul ras pe toata suprafata foii, exceptand o margine de vreo 5 cm, apoi am inceput sa rulez, destul de larg, foaia, pana la marginea goala pe care am pus-o peste.

Am uns ruloul cu putin ulei si am presarat deasupra putin zahar tos si scortisoara.

Am taiat ruloul in 2, sa incapa in tava unsa cu ulei, apoi am bagat tava la cuptorul incins, cam pentru 45 min,pana se rumeneste putin foaia deasupra.

Bineinteles ca, dupa asta, am facut si o tava cu placinta cu mere rase, ca doar mi-a adus sotul meu un sac cu mere, asa ca trebuia sa ii fac si lui placinta favorita.

Eu nu calesc nici merele si nici dovleacul, si nici nu le storc. In felul asta iese placinta suculenta. Este un deliciu.

Azi am facut iar, ca……………….au disparut cam repede 😛 😛 😛

6 gânduri despre „La placinte….inainte!!!

  1. Am citit rau sau n-am vazut eu ceva???- Zahar,miere,o vanilie, un ciorap[oupsss]acolo… nu se pune???Dupe ce ne lingem degetele???Doar dupe bostan???Eu am ajuns pe-acili-sa,cautand o reteta fara prea multe fasoane[si ca aluat,merge]-da’ il zuccherro???

    1. Ca sa parafrazez…………….OUPSSS
      Am scris , dar cum mi-a dat eroare de vreo 2 ori si a trebuit sa reiau postarea, nu am mai vazut ca pasajul acea nu s-a salvat 🙂
      Norocul meu ca ma trage lumea de urechi 😛 😛 😛 Multumesc.
      Sigur ca se pune zahar,se presara peste dovleacul ras dupa ce se pune pe foaie,si se presara si scortisoara.Mie mi se pare mai buna placinta de dovleac cu scortisoara.dar fiecare pune ce ii place. 🙂
      Multumesc de vizita si de atentionare

  2. Dupa ce m-am prajiturit ieri si azi cu vreo patru feluri de dulciuri, mi-ai facut pofta si de o placinta cu dovleac!
    Sunt irecuperabila!
    E interesant ca nu calesti merele la placinta cu mere. Eu fac o prajitura cu mere si nuci in care nu le calesc.

Lasă un răspuns

