Mica incursiune in gradina cu minuni


Ieri am intrat in gradina de dimineata, pe la 6.30, si am udat vreo 2 ore. Nu mai mult ca deja , dupa ce rasare soarele, se pune caldura. Mai ud si seara, dar nu am prea mult timp ca trebuie sa bag copiii in casa, sa-i spal si sa le dau sa manance.

Dupa ce am udat, am vazut, cu mare placere, ca fasolea mea galbena lata, care in vara asta mi-a rupt de vreo 3 ori aracii de la greutatea vrejilor, ca pastai nu a facut decat vreo 30 toata vara, ca s-a umplut de flori si de pastai. Tocmai la fix, ca ma gandeam sa scap de ea, ca a rasarit frumos cea semanata la sfarsit de Iulie.

Asa ca am cules o poala 😛

De la pastai, mi-am aruncat ochii spre rosii, si mi-am zis ca nu ar strica sa mai adun cateva. Le adun pe masura ce se coc, le tai bucati dupa ce le spal bine si le las putin in strecuratoare sa se mai scurga din zeama,apoi le pun la congelator in pungute.Le voi scoate cand voi strange mai multe, le bag la robot si le fac bulion.

Adunand la rosii, vad vreo 2 dovlecei care deja erau tocmai buni de cules, asa ca nu puteam sa ii las acolo. ma aplec sa ii culeg si, cand sa dau frunzele de dovlecei la o parte, vad ca ardeii pe care ii acoperisera imi fac cu ochiul sa ii culeg. Pai cum sa ii las acolo in canicula aia ?! 😛

Cu galeata aproape plina, fac o pirueta spre alele si…………parca ma striga cineva 🙂 Erau dragii mei strugurasi, care se copsesera de atata caldura si ma rugau sa le fac un dus rece in castronul din casa. Bineinteles ca i-am ascultat, ca doar si ei sunt ai mei, iar pofta care ma apucase nu m-ar fi lasat sa ies fara ei din gradina.

In treacat, aplecandu-ma sa rup strugurii, agat si niste capsuni, care insa au disparut in guritele pofticioase ale copilasilor mei, care abia au mai avut rabdare sa le spal la robinetul din gradina, asa ca nici vorba sa mai ajunga in casa, pe masa la pozat 🙂

Iar leusteanul, nu stiu cum a facut de a sarit drept in galeata cu minuni, ca doar nu era sa ma apuc de supa crema de legume fara el 😛

Bineinteles ca trebuia sa pun si ceva poze din gradina, ca sa vedeti si de unde m-au tras de maneca legumele din pozele de mai sus 😛

Această prezentare necesită JavaScript.

6 gânduri despre „Mica incursiune in gradina cu minuni

  1. Victoria,la anul imi mut casa langa tine 😀 !!!
    Ce gradina frumoasa ai tu acolo,toate arata asa de superb,multe,multe.La noi pe aici nu prea ai ce vedea asa frumuseti prin gradini,multe pun si ei, ca aici majoritatea se ocupa de vanzarea legumelor,dar pun mai mult hibrizi si aproape toti sunt la fel,doar pentru consumul lor pun cateva soiuri romanesti in rest nu prea ai ce vedea.Asa ca noroc cu tine ca iti faci timp sa ne incanti si pe noi cu legumele tale multe si frumoase.Si la mine a inceput sa se faca fideluta,dar si cea grasa,am si papat deja cu mujdei de usturoi este super buna.Au inceput sa imi dea si dovleceii de toamna,castravetii nu mai zic ca ma satur sa-i adun si sai arunc pe gramada cu compost,si cand ma uit la piata ca sunt 2,5 Kg, ce ii da frate asa scumpi ca mare lucru la ei nu faci.Iar vinetele albe sunt o minunatie,te rog sa nu ma uiti cu cele care se coc pentru salate 😀
    Ce imi place cum arata tomatele negre in tufa,si ce muuuuulte fac,tu ai facut din ele separat suc ceva???
    Tomatele acelea de la pic,3738 cum se numesc???,arata super frumos ca forma.Prazul si la mine este o frumusete,la iarna vom face un stufat super din el.
    Cred ca ti-a iesit o supa creme pe cinste din legumele tale sanatoase,isi merita tot efortul vostru ,dar mai ales al tau pentru cum arata acum gradina voastra.
    Sa va bucurati de toate roadele voastre bogate si sa le mancati sanatosi!
    pupici.

    1. Ce bine ar fi fost sa poti muta casa langa mine.Sau eu langa tine 🙂
      Cred ca intrebi de poza 8738.Alea sunt Costoluto Genoveze.Cresc si asa,mai strambe 🙂
      Si eu o sa fac maine fasole pastai cu usturoi.
      La mine nu s-au facut castravetii,din pacate.Va trebui sa ii cumpar ca sa pun la borcan.Bine ca se gasesc,chiar si asa,mai scumpi.
      Multumesc pentru laude.Chiar muncesc,dar o fac cu extrem de multa placere.
      Si supa chiar a iesit delicioasa 😛

  2. Ei da sa sti ca nu le-am recunoscut deloc,si am avut posibilitatea sa o si vad ,sa o si gust 😀 ,si cu toate acestea tot nu le-am recunoscut 😀 .Vezi ce inseamna daca nu ai avut niciodata in gradina ta un soi!!! 😀 Datorita tie am si eu semintele lui, iar la anul ma voi bucura si eu de acest soi in gradina,inca o data multumesc mult este o scumpa!
    La anul vei vedea ca o sa ai si tu castraveti la fel de multi din semintele de la mine.Cel lung si mare eu il folosesc doar la salate nu prea merge la conservat ,asta daca nu il vei pune intr-un borcan de 1.5 kg pentru ca este foarte lung,dar cel mai micut este special pentru conservat,eu ii culeg de maxim 4cm si ii pun la borcane de 800 ml.Nu sunt ei deosebit de aspectosi dar au o productie destul de mare si rezista destul de mult timp in vegetatie.Vreau sa iti spun ca eu nici acum nu am smuls prima serie din aprilie pentru ca tot mai produc,in schimb am luat un soi tot romanesc pe care l-am pus pentru toamna si este jalnic,desi are 2 ani de la ambalare au si fructe urate si o productie mica.Oricum nu ma intereseaza productia pe mine,ca produc celelalte serii suficient cat sa-i si arunc,sunt pusi doar pentru testare. 😀
    Sti ceva daca fasolea grasa are ceva daca ii iau samanta acum ???!!!,este pusa de toamna, si am lasat o tufa doar pentru samanta,eu de obicei iau doar de la cea de primavara nu stiu daca asta mai poate ajunge acum la maturitate.Am avut 2 plicuri luate de la agrosel si unisem,niciodata nu am vazut atat de multe teci la o tufa,si nu mai stiu acum care,din ce plic provin,ca nu toate au asa productie mare,si eu am impartit plicurile cu vecina mea, si la ea tot asa are in gradina tufe cu productie foarte mare, si tufe cu productie mai mica,nici ea habar nu are de asta! 😀 Asa ca poate ne luminezi tu,mai trag sperante ca pot lua samanta de la acest spectaculos soi???!!

    1. Sigur ca poti lua.Eu am primit anul trecut in vara de la o vecina fasole galbena lata,am semanat-o, si pana toamna am strans si de mancare,si am lasat si un arac de samanta.Anul asta din aia am pus in pamant si a crescut excelent.Nu a facut pastai toata vara din cauza caldurii mari.In schimb acum s-a umplut si de flori si de pastai.

  3. Salutari dnelor care se pricep atat de bine la gradina; Victoria am si eu aceeasi probl cu viermele verde desi rosiile mele sunt in solar ; as dori si eu ceva seminte de rosii romanesti nu hibrizi ma puteti ajuta?

    1. Buna Elli. sigur ca te pot ajuta.Trimite-mi adresa ta pe mariusvicky@yahoo.com si iti trimit cateva seminte in plic,din cele primite la randul meu de la Maria, pe care ea le are de la Banca de Gene din Suceava.Deci sunt 100% romanesti.
      Din pacate viermele asta si-a facut de cap anul asta.L-a aratat si la Viata satului pe TVR1 Duminica trecuta. Cica se combate foarte greu si,cum eu nu stropesc gradina cu chimicale, ori pleaca el de buna voie, ori termin eu cu rosiile mult mai devreme decat am planuit. 😦
      Bine ca la anul am alta gradina unde sa pun toate tomatele, si sper sa nu il mai vad.

Lasă un răspuns

