24


Atatea soiuri de tomate am pus eu in gradina anul acesta. Iar la anul,voi mai mari gradina cu inca 250 m2, deci voi mari si numarul de soiuri.

Nu am mai facut si postul separat cu tomatele mele rosii, pentru ca la jumatate din ele nu le stiu denumirea.

Sunt doar vreo 3 soiuri romanesti, din rasaduri aduse de soacra mea de la o gradinareasa din Dambovita, iar celelalte sunt soiuri din seminte cumparate de mine din comert (ca Roma,Money Maker) sau din seminte cumparate de pe net.

La acestea, anul viitor  le voi adauga si pe cele 3 primite de la Maria .

Pe cele mai multe dintre ele le voi pastra. Doar vreo 2 sau 3 soiuri nu m-au multumit pe deplin,adica cele luate din comert si niste cherry obisnuite pe care nu mai stiu cum le cheama si care nu sunt deosebite la gust.

Dintre toate, cel mai mult imi plac Azoychka, soi care mie mi se pare cel mai bun dintre cele galbene mancate pana acum, Kumato, cherry Kumato , cherry Tigerella si Paul Robeson, 4 soiuri care au un gust asa cum imi aminteam eu ca au gustul rosiile din gradina bunicilor, si soiurile de la Maria, cele de la Banca de Gene din Suceava, care sunt excelente pentru bulion si sosuri, fiind foarte mari si cu multa pulpa.

Un alt soi care imi place mult, dar nu pentru gust neaparat ( nu este extraordinar) este Costoluto Genoveze. Este un soi foarte rezistent la boli, cu crestere foarte buna si fructificare abundenta si indelungata. Iar forma este deosebita:

Anul trecut au fost ultimele tomate scoase din gradina in Octombrie.

Si soiul Roma e destul de bun,pentru ca nu are zeama, fructele sunt carnoase si foarte bune la bulion. Dar sunt determinate si sunt primele care se epuizeaza ca plante si se usuca inca din August.

Eu le mai pun in rasadnita doar pentru ca, aproape in fiecare an imi mai ramane spatiu liber in gradina, dar raman fara araci. Asa ca soiul asta este cel mai bun pentru a ocupa spatiul liber, sa nu stea degeaba.

Un alt soi cu crestere determinata din gradina mea , pe care vreau sa il pun si la anul in gradina, este New Big Dwarf, un soi destul de mic ca si inaltime a plantei, dar cu rosii destul de mari, neasteptat de mari pentru portul acesteia.

Pozele astea le-am luat de pe net, pentru ca ale mele au fost facute cu telefonul,care vad ca nu mai vrea sa ma lase sa le descarc. iar rosiile coapte le-am cules. Imi place ca sunt foarte viguroase,au tulpina groasa, frunze de un verde inchis si fructe dulci, foarte gustoase.

Un alt soi tocmai bun pentru ghivece este si Sugary, un soi de cherry, cu fructe mici alungite, foarte dulci si foarte dragute.

Un soi nou in gradina mea, al carui nume nu il cunosc, este cel din primele rasaduri pe care mi le-a adus soacra mea in primavara. Este foarte productiv si foarte rezistent la seceta si boli. Si, desi nu mi se pare deosebit de gustos, cel putin nu fata de tomatele mele negre care au un gust deosebit, sunt destul de bune, mai ales in salate. Deci la anul va avea, cu siguranta, un loc in gradina mea.

Un soi cu fructe foarte mari, care cred ca vor fi de + 500 grame bucata, este Aussie. Inca nu le-am gustat, pentru ca tot cresc 😛 si nu se mai opresc 🙂 Asa ca astept. Iar pe net am citit ca asa si trebuie, ca e un soi cu coacere tarzie, din Australia, cu fructe care pot atinge intre 500g-1 kg, delicioase si dulci.

Variegated este un soi de tomate pe care l-am luat pentru ca m-au atras frunzele plante, care sunt superb variegate. Fructul este destul de mic, mai mic decat la Money Maker, dar surprinzator de gustos.

La mine, primul rand de rosii l-am pierdut din cauza caderii florilor. A fost mai frig.

Evergreen este o tomata pe care mi-am dorit-o imediat ce am vazut pozele. Este verde si atunci cand este coapta,cu o foarte usoara tenta galbuie iar la gust este excelenta. Fructele sunt mari si carnoase, cu putine seminte.

Din 10 seminte mi-au iesit doar 4 plante, dar au crescut viguroase si au facut destule fructe.

Jersey Devil mi le-am dorit pentru forma lor deosebita dar, din pacate, din 10 seminte nu am decat o planta care a avortat toate florile.mai intai din cauza frigului, apoi a caldurii excesive.Acum vad ca are iar flori, si astept.Poate voi putea macar sa le gust. S-a dovedit a fi un soi dificil de crescut si foarte sensibil la variatiile de temperatura.

Si Super Italian paste arata frumos si sunt chiar bune pentru sosuri.

Poza net:

poza mea:

Cam astea ar fi anul asta tomatele din gradina mea. Multe, dupa unii, putine dupa altii 🙂 . Am o prietena care anul asta a pus 80 de soiuri 😛 Asa ca mai am pana ….departe 🙂

10 gânduri despre „24

  1. Vaiiiiiiiiiii,Victoria ,draga mea ce ai tu acolo?????!!!!
    Un adevarat colt de rai gradina ta,hai ca mi-ai dat idei pentru la anul, am sa pun si eu mai multe soiuri sa am ce privi.
    Costoluto Genoveze mi-ai facut bucuria imensa sa mi-le trimiti si mie,vai cat de mult mi-a placut,am fost super incantata de forma dar si de gust,imi place ca sunt cu pulpa groasa ,cele Super Italian Paste parca ar semana putin cu soiul meu Tata Vaci,nici nu mai am cuvinte ce frumoase sunt toate acolo la tine,te imbolnavesti cand le privesti,in sensul bun binenteles 😀
    Ma bucur ca si ale mele de la BG ti-au placut si le vei face loc in gradina ta,si ele sunt soiuri foarte bune si productive.
    Soiul acela Jersey Devil,zici ca-i un ardei pacat ca nu sunt si rezistente,probabil ca are nevoie de mai multa protectie,la anul ii poti face capisoane din folie legata pe arac sa-l mai protejezi de frig.
    Si cele galbene Cherry para pe care mi le-ai dat sunt o nebunie abia astept sa gust si din cele galbene Paul Robeson din care mi-ai dat semintele,imi cer scuze dar pana ma obijnuiesc eu asa cu denumirile lor sa ma corectezi daca am gresit,iar cele negre sunt super,super,de fapt tot ce mi-ai trimis mi-au placut.
    Inca o data iti multumesc pentru soiurile minunate primite de la tine,abia astept la anul sa le vad eu asa pe toate frumuselele astea la mine in gradina! 😀
    Am citit ca ai scris de prietena ta ca are 80 de soiuri,mama da ce gradini aveti draga voi acolo,ca trebuie musai sa pui macar 4 fire din fiecare soi pentru polenizare,dar dupa cate vad eu tu pui mai mult de 10 fire dintr-un soi.Si eu aveam vreo 263 de fire dar am mai pierdut din ele,ca mai intra boala,daunatori,am mai si smuls unele,da la voi este dazmat in toata regula acolo! 😀
    Felicitari pentru tot ce faceti,si pentru munca depusa,la asa gradina stiu ca nu este prea usor,si copii si casa si viata sociala,si mai ai timp si de noi sa ne incanti cu minunatiile tale.
    Sa va bucurati de ele si sa mancati cu placere legumele voastre ecologice!
    pupici

    1. hehe,te pup Maria.Atata ma lauzi ca incep sa ma umflu in pene :))
      Imi place sa am cat mai multe feluri in gradina, sa ma minunez si eu nu numai cei care le vad 😛
      Vezi ca Paul Robeson sunt mari si aproape negre.Sunt printre cele mai bune la gust.
      O sa iti trimit si din cele lungi portocalii,pe care am uitat sa le adaug aici,dar despre care fac imediat o postare separat,ca merita. 😛 Si iti mai trimit si de vinete de la mine,ca am vazut ca iti plac cele albe.Doar sa se coaca bine sa le pot scoate.

      1. Eu nu laud ………..,doar constat 😀 si adunat la ce frumuseti ai tu acolo este prea putin spus cuvantul lauda”!
        Vreau sa iti spun ca aseara i-am aratat si la al meu rosiile tale si tot zicea mama ce de are,zici ca nu se mai termina foto 😀 ,ca el a mai vorbit cu Marius pe la Um fiecare de gradina lui dar nu si-a imaginat ca aveti asa multe 😀
        Apropo de Soiul Paul Robenson, ei ,vezi ce le-am gresit, ca eu credeam ca sunt galbene, 😀 ,nu aveam langa mine denumirile a tot ce mi-ai trimis,si apoi la cate mi-ai pus tu acolo trebuie sa intru cand am timp pe net sa le scot si foto dupa denumire ca sa nu le incurc,asta pana ma mai obijnuiesc cu ele 😀 .La tine se vede ca ai experienta, si ai avut mereu soiuri multe,eu sunt novice in aceasta privinta,mereu am pus mai putine soiuri sa am timp sa le testez si sa le observ,dar, acum zic eu ca am destula experienta cu gradina,asa ca voi mai aduga si eu pe lista mai multe soiuri de la anul.Stai linistita ca nu am de gand sa te intrec nici daca asi vrea, am gradina mult mai mica ca a ta si nu imi permit sa pun foarte multe soiuri,macar ma multumesc ca le pot admira pe ale tale .Astept si postarea cu celelalte sa le admir,si iti multumesc pentru tot ,si anticipat pentru semintele de vinete albe pe care le caut inca de acum 2 ani de cand le-am descoperit prima data la noi la piata.Prima data am luat doar asa de -o salata ,ca eu nu m-ai vazusem si chiar ii spuneam vanzatoarei daca nu le-a cules crude 😀 ,m-am luminat eu cand am citit de ele pe net dar ereau hibrizi,apoi am aflat ca se gasesc si soiuri.Te rog frumos sa imi pui doar samanta din cele care se coc,nu ca sunt pretentioasa 😀 ,dar noi nu mancam vinete decat la salata sau in zacusca!
        Sarut”mana mult pentru tot!
        pupici

        1. Sa stii ca nu fac intrecere cu nimeni, decat poate cu mine insami 😛 Chiar ma bucur cand vad la altii multe soiuri asa,ca la prietena mea cu 80 😛
          Cu multa placere. Nici nu as lua seminte de la vinete necoapte bine, ca nu vor fi viabile si stric vanata degeaba.
          Astea ale mele nu sunt hibrizi.Stiu sigur pentru ca le am de 3 ani.
          Te pup.

    1. Da,am avut noroc ca am intrat cu cativa ani in urma intr-o comunitate de gradinari, si anul trecut am facut o comanda comuna,asa ca mi-am luat mai multe soiuri.
      Evergreen este absolut delicioasa. 😛

      1. Ai citit mesajul de la mine, trimis pe mail? Nu am vrut sa le fac reclama pe blog , ca nu m-au platit :), numai sa iti arat si tie soiurile.

Lasă un răspuns

