Tomatele mele – Negre


Această prezentare necesită JavaScript.

Poze net:

Kumato cherry:

Kumato:

Paul Robeson:

Toate aceste tomate sunt deosebit de gustoase. la mine in gradina s-au comportat excelent, fiind rezistente la boli si canicula.

Ca o completare, vreau sa spun ca, desi in anii trecuti am mai stropit in gradina de 1-2 ori pe vara cu solutie cuprica, anul acesta nu am stropit cu nimic altceva decatzeama de urzici, ceai de musetel si din frunze de ceapa uscate, apa de cenusa si am ingrasat pamantul cu gunoi de grajd. Iar legumelor mele , in afara de cativa daunatori la rosii, si anume un vierme verde care mananca interiorul fructului, dar care a aparut doar la vreo 10-15 fructe din cele cateva sute de fire de tomate cat am pus, si afide,care apar an de an,nimic altceva nu le-a deranjat buna crestere si dezvoltare.gradinariti fara insecticide si pesticide. Dumnezeu a lasat cate o planta  si cate un remediu natural pentru fiecare boala. Depinde doar de noi sa invatam cum sa le folosim in favoarea noastra.

Deci,

16 gânduri despre „Tomatele mele – Negre

  1. Felicitari Victoria! Nu te-am descoperit de foarte mult timp, dar deja am invatat o multime de lucruri de la tine.
    Te-am adaugat in lista mea de bloguri interesante, care merita citite ( iulianai.blogspot.com), pentru ca vreau sa te citesc in continuare.Sper sa nu fie cu suparare :).
    Numai bine!

    1. Buna ziua,
      pot gasi la dvs seminte de kumato? Doar ptr o mica parte (10-20 fire) in gradina de langa casa.
      Multumesc,
      Catalin Constantin
      0721376709

      1. Buna ziua.Comentariul dvs a intrat la spam,si oricum eu nu am mai intrat o perioada pe aici din anumite motive,asa ca nu am putut sa va raspund la timp.Seminte nu mai am si oricum este prea tarziu acum pentru semanat.La toamna,cu placere va dau.

  2. Superbe imaginile,delicios arata toate!
    Ma bucur ca si tu cultivi eco,stiu ca nu este o munca usoara mai ales cand ai si o gradina asa mare cum ai tu,dar totul se compenseaza insutit atunci cand culegi legumele tale sanatoase din gradina.
    Ehe si ma bucur mult nu numai ca mi-ai daruit cu dragoste acest soi ,ci si pentru ca ele provin dintr-un mediu bio! 😀
    Multumesc inca o data pentru seminte!

    1. In mare masura,de asta am si vrut atat de mult sa ma mut la tara.sa imi cresc copiii intr-un mediu curat,nepoluat, asa cum am trait eu verile la bunici,de care imi aduc aminte cu atata dor.
      Nu este prea usor sa cultivi eco,mai ales atunci cand apare vreo boala sau daunatori, dar am atata satisfactie cand vad ca gradina mea o intrece si pe a celor care stropesc asiduu, si care ma mai si felicita cand imi vad gradina,incat merita orice efort. 😛

  3. Cuprul este un element, care intră în componenţa multor substanţe fito-sanitare indicate în lupta cu ciupercine de tot felul, dăunatoare, fireşte. Cum funcţioneză? Seva plantei ajunge la frunze dinspre rădăcini spre ultimul etaj al plantei prin tulpină, da? Buuun, ce întalneşte seva, la un moment dat, în drumul ei? Corect – firul de cupru. Trecând prin zona cu pricina, vrând-nevrând se produce o reacţie chimică între sevă şi cuprul din firul nostru; asfel, molecule de cupr ajung în sistemul circulator al tomatei. Moleculele de cupru îşi vor face treaba cum ştiu ele mai bine în colaborare cu celulele roşiei noastre. Se vor împrieteni şi vor lupta umăr la umăr impotriva ciupercilor fitoftoroase şi nu numai. Şi, astfel, roşia primeşte din scutul cuprului în lupta cu ciupercina năroadă! Vedeţi cât este de simplu?!

  4. Sunt adevarate bijuterii!!! Eu ma gandeam ca sunt hibride, dar daca zici ca ai recoltat seminte, inseamna ca nu. Daca ai vreo 10 semintioare in plus…..as vrea si io…..cu multi pupici!!!

  5. Buna, Victoria! Pozele tale sunt minunate, iar daca spui ca tomatele negre sunt si gustoase…ti-as propune un schimb.
    Am tomate portocalii mari si mici, foarte gustoase, altfel decat cele din pozele tale. Am observat ca sunt si rezistente la seceta si boli pentru ca le-am cultivat anul acesta din seminte recoltate de anul trecut.
    Ai o familie frumoasa, cu o mama iubitoare!
    Te pup,Dana.

    1. Buna Dana.Multumesc frumos.
      Ai si poze cu tomatele?Ca am si eu si galbene si portocalii.Oricum sa imi dai adresa si iti pun cateva intr-un plic. 🙂

  6. Am doua soiuri de portocalii. Unul este Orange Queen, pe care il gasesti pe la Vilmorin si care sunt grozav de bune, ca un pepene galben. Al doilea fel, sunt un fel de cherry mai mari, cresc ciorchine, dar nu mai stiu cum se cheama.
    Poze nu pot pune, am cules ce se putea, dar Orange Queen o poti gasi pe net.
    Iti pot trimite adresa mea pe mariusvicky@yahoo.com?

Lasă un răspuns

