Am trecut si peste asta


Dupa ce anul trecut, la interval de doar 2 luni, baiatul meu a trecut de 2 ori pe la spital( intai pentru operatia de hernie inghinala, apoi inca 10 zile din cauza unei otomastoidite destul de dificile) miercurea ce tocmai a trecut am fost cu baiatul meu la spital, sa il opereze de polipi si sa ii cauterizeze amigdalele, care erau cu probleme.
Cu o zi inainte, marti, am fost sa ii faca analizele. Baiatul meu drag a fost foarte curajos si ,desi a avut un moment in care mi-a zis: „Mami,stii ceva? Eu nici nu stau aici, o sa plec chiar acum” 😛 s-a razgandit imediat, si a stat foarte cuminte sa ii ia sange.
Un lucru important este ca, dupa ce m-am gandit mai bine de o saptamana, am hotarat ca nu voi da nimic nici doctoritei si nici asistentelor sau anestezistei. Si asta din 2 motive:
1. Nu imi permit sa dau cateva sute de lei pentru niste servicii deja platite,si pentru un lucru la care copilul meu are dreptul gratuit
2.M-am saturat sa vad(pentru ca am tot citit pe net despre ce tarife se practica la buzunar) cum in tara asta trebuie sa dai spaga pentru a fi tratat ca un om
Am ajuns miercuri la spital si, in salon, m-am mai intalnit cu alte mamici. Una dintre ele chiar m-a intrebat cat o sa ii dau doamnei doctor, ca ea ar fi auzit la cineva ca ar da doar la anestezist 200 lei, iar la dr. dublu sau mai mult. Daca se mai adauga si banii bagati in buzunarele asistentelor, pentru o operatie de 5 minute, banala pentru doctori, si care te tine in spital nu mai mult de 6-7 ore (noi am stat de la 7.00 la 14.00) scoti din buzunar un salariu minim pe economie. Ma intreb de unde? Ca, din cate am vazut eu, cu siguranta ca 90% dintre parintii care erau acolo ( erau foarte multi cu copiii la operatie) ori s-au imprumutat, ori au facut eforturi pentru a acoperi aceste „costuri”.
Pentru ca nu mi s-a parut corect si, cum am mai spus,pentru ca m-am saturat sa fi nevoita sa dau bani pentru a fi tratata corect in tara asta, nu am dat nici macar un leu nimanui. Si vreau sa va spun ca,spre surprinderea mea, desi pe net citisem pe un forum despre o mamica nemultumita de d-na dr. la care am fost noi, am fost tratati corect si chiar cu zambetul pe buze. Oare chiar se schimba ceva in tara asta?
Inca un lucru despre care am dorit sa scriu, este acela ca, inainte de operatie, am fost pusa sa semnez un asa-zis acord in care declaram ca sunt de acord cu operatia, si cu riscurile, chiar si de deces care pot surveni in timpul operatiei sau dupa aceasta. Practic ,se asigurau ca, in cazul in care nu isi fac treaba bine, sa arate ca am luat la cunostinta riscurile si ca am fost de acord cu ele. Iar daca nu semnam, nu se efectua operatia. Bineinteles ca nu am semnat pana nu am stat de vorba cu doctorita, si nu m-am asigurat ca hartia aceea nu are prea mare valoare,ea nefiind semnata si stampilata de directorul spitalului, deci nu poate avea putere juridica. Totusi, lucrurile care erau scrise acolo m-au speriat cumva, si am stat de vorba cu doctorita care mi-a explicat cum sta treaba si a avut rabdarea sa ma linisteasca. Nota 10 pentru doamna doctor Epure Viorica, din toate punctele de vedere.
Ce m-a lasat practic cu gura cascata, a fost faptul ca , daca eu nu imi puneam intrebari cu glas tare despre acel acord, celelalte mamici( 4 in salon cu noi) semnau aproape cu ochii inchisi, fara sa puna intrebari.
Eu am mai semnat asemenea acord,doar atunci cand mama mea trebuia sa fie operata de cancer,si oricum nu mai avea mult de trait,asa ca era clar ca trebuia sa imi iau angajamentul ca nu voi ataca pe nimeni in cazul in care se va intampla ceva in timpul operatiei. Dar la o operatie atat de usoara,chiar nu i-am inteles rostul. Decat doar daca doctorii stiu ca nu sunt pe deplin siguri pe ei,si atunci vor sa se puna la adapostul unei hartii, semnate de parinti mai mult obligati, si practic fara sa aiba alta optiune. Deoarece, asa cum a spus si asistenta care a adus hartiile, daca nu semnam, nu se va face operatia.
Oricum, important este ca acum suntem bine, ca baiatul meu se simte din ce in ce mai bine si sper sa nu mai avem prea curand nevoie de vreo operatie.

26 de gânduri despre „Am trecut si peste asta

  1. ai fost foarte curajoasa. te felicit pentru tot ce ai facut si mai ales pentru ca ti-ai asumat riscul ca al tau copil sa nu fie tratat cum trebuie daca nu dai spaga. eu nu cred ca as fi putut, de aceea te admir foarte tare pentru curajul tau.
    multa, multa sanatate baietelului tau si voua tuturor!

    1. Multumesc mult Cristina.Nu a fost curaj absolut deloc.In primul rand,ca sa le bag in buzunar,ar fi trebuit sa ma imprumut,iar asta ar fi insemnat sa tai din bugetul familiei,adica in principal al copiilor,ceea ce pentru mine este egal cu imposibilul.Iar in al doilea rand deja imi este pur si simplu sila de modul asta de a se rezolva lucrurile in tara asta.Crede-ma ca,daca as sti ca am unde sa muncesc sa le asigur copiilor un trai decent, as pleca in secunda asta din tara,cu ochii inchisi.Cu tot cu familie,desigur.Poate ca as mai reveni doar ca sa imi vizitez rudele si locurile copilariei.Atat!

    1. Asta poti sa o mai spui odata Ana.Cand am operat-o pe mama,am ales sa dau bani,sperand ca poate asa doctorii vor face imposibilul,sa o mai pot avea langa mine cat de putin.Cand i-am pus banii in buzunar,naiva de mine mai eram si plina de jena,doctorita i-a scos sa ii numere. 😦 De aici a inceput si aversiunea asta

  2. Ceau varutza ,ma bucur foarte mult pt curajul tau si te sustin in privinta asta.Pot sa iti zic ca si eu ,cand am nascut nu am dat nici un banut nici macar la asistente si multumesc lui Dumnezeu ca am nascut si am 2 gemene minunate!!!!va pup!!!!si multa ,multa sanatate la baiat!!!!

    1. Va pupam si noi Marilena.Asa cum scriam mai sus,nu e curaj.Pur si simplu m-am saturat sa iau din bugetul copiilor mei pentru a baga in buzunar unor oameni care singuri si-au ales meseria,si sunt platiti pentru asta la fel ca sotul meu,care isi risca viata pentru salariul pe care il primeste.
      Poate ca daca aveam mai mult decat ne trebuia,as fi dat si eu,la fel ca multi altii.Dar asa,nu.

  3. Bravo!
    Sa stii ca si eu sunt asistenta medicala, dar de laborator, deci nu intru in contact cu pacientii, dar, in cazurile in care am fost internata, sau am nascut, nu am dat spaga la nimeni, cu exceptia unui caz in care, daca nu dadeam un pachet de tigari ( in 1991) unei doctorite, nu imi dadea drumul din spital sa plec cu copilul acasa. Imi gasea motive… si eu nu mai suportam gandul de a mai sta o clipa intr-un spital in care m-am simtit ca intr-un lagar. In rest, nu merg pe principiul spagilor si nici pe copii nu i-am invatat asa.
    Ii urez din suflet sanatate copilului tau si pupici multi!

    1. Multumesc mult Vasi.
      Sa stii ca am intalnit tot felul de cadre medicale.Nu toti sunt la fel.Pot sa iti spun ca dr care m-a asistat la nasterea copiilor s-a purtat atat de frumos cu mine si a fost atat de atenta la fiecare vizita incat,dupa ce l-am nascut pe David i-am dat 1000 lei drept multumire.A stat o Duminica intreaga langa mine,ca sa nasc,desi era libera . Puteam sa ii cumpar un cadou de ei,dar nu stiam ce prefera si,decat sa ii iau ceva ce sa nu foloseasca,mai bine i-m dat bani.Asa da,dau.
      Daca se poarta frumos si daca am de unde,bineinteles,dau cu placere.
      Insa nu imi place sa dau bani ca sa le determin sa se poarte cu profesionalism,adica normal.

  4. Buna, Victoria, eu am fost operata cand aveam 14 ani si acum surprizaaa, cine are amigdale daca nu eu ghinionista,In urma cu doi ani a facut descoperirea dr. meu de familie.Aveam febra mare, ma durea gatul si am mers la medic, care a zis ca se pot reface daca nu a fost inlaturat tot tesutul.Multa sanatate lui David, Printesei si voua.

    1. Multumesc frumos Sofia.Lui David nu i-au fost scoase amigdalele,caci d-na dr a spus ca nu este neaparata nevoie si,pentru varsta lui,ar fi prea mult sa ii scoata la aceeasi interventie si polipii si amigdalele.Am apreciat faptul asta,mai ales ca stiu ca multi doctori prefera calea cea mai usoara.
      Am auzit de faptul ca amigdalele se pot reface.Muta sanatate iti doresc.

  5. Buna, este prima data cand iti scriu dar iti citesc blogul de foarte mult timp.
    M-am hotarat sa iti scriu ca sa iti spun ca si eu am facut la fel ca tine in ianuarie cand am nascut.Eram disperata cand citeam pe forumuri tarifele, eu nu aveam asa multi bani pentru ei, imi era ciuda ca in loc sa iau copiilor mei ce aveau nevoie le dadeam lor bani. Pana la urma asta era serviciul lor, intadevar cu salarii mici dar asta nu era vina mea.Si eu aveam salariu mic dar nu venea nimeni sa imi dea niste bani in plus doar ca sa imi fac treaba mai bine.
    La doctor, moase, anestezist, asistente de la sala de nasteri nu am dat nimic, oricum primeau ei de la altii care isi permiteau.S-au purtat frumos,doctorul la fel inclusiv cand am fost sa imi scoata firele.Am dat doar asistentelor de la salon si doar pentru ca asa am vrut eu. oricum erau dragute. Deci mai exista o speranta in tara asta.
    Profit de ocazie sa te felicit pentru casa frumoasa si copii cuminti si frumosi

    1. Buna Eda.Ma bucur ca ai scris.
      Sa stii ca la David,pentru ca aveam bani atunci,era inainte de criza,am dat bani si la dr si la moasa si la asistente.Dar asta doar ca multumire,la final,ca s-au purtat foarte frumos.
      la Rebecca nu am mai avut dar,pentru ca m-au tinut minte 😛 , s-au purtat la fel,desi nu le-am mai dat nimic.

  6. Felicitarile mele. Nu pentru curaj, ca nu despre asta este vorba, ci pentru felul cum ai gandit si pentru ca ai ales sa te porti normal, asa cum ar trebui sa o facem cu totii. Ne lipseste aceasta normalitate, obisnuinta de a face lucrurile stramb s-a inradacinat in noi. Urmand exemplul tau poate vom invata sa mergem cu capul sus. Chestiunea cu semnatul este cel putin ciudata, insa asa arata la prima vedere, nu stiu exact daca d.p.d.v legal este in neregula. Sanatate familiei.

    1. Multumesc mult Andreea.Sper sa se schimbe ceva in tara asta.vreau sa iti spun ca am simtit in ultima clipa,adica atunci cand am intrat in cabinetul doamnei dr pentru ultimele indicatii, ca a devenit putin iritata ,probabil pentru ca a vazut ca nu ii dau nimic 😛 , dar nu a lasat sa se vada mai mult,si am apreciat ca s-a purtat impecabil pana la final.
      Sau poate doar mi s-a parut mie 🙂
      Doamna dr mi-a spus ca asta e formularul pentru orice fel de interventie.Desi mie mi se pare cel putin ciudat,avand in vedere ca ar putea sa se faca,nu pentru fiecare operatie in parte,ci pe categorii de risc.Sau sunt eu paranoica :))

  7. Multa sanatate flacaului tau curajos!
    Nu stiu daca se schimba sau nu ceva in sistemul sanitar , insa eu , personal , cred ca atitutdinea ta si felul in care ai procedat , au fost cele corecte.
    Uite , sper sa nu imi capat rosii , insa am un exemplu in ceea ce priveste spaga , data la asistente si medici. Surorile mele au lucrat , amandoua , ca asistente medicale. Si le-am intrebat , curioasa , daca ele iau spaga. Una dintre ele nu lua spaga de bani , dat fiind faptul ca lucra la un dispensar de la tara si oamenii veneau acolo cu diverse de prin batatura. 😀 Insa cealalta a lucrat in spitalul judetean.Raspunsul lor a fost acelasi , in esenta. Si mi-au spus cam asa , ca la inceputurile carierei lor de asistente , le era crunt de rusine sa ia ceva de la oameni , chiar daca erau mai instariti(asta se vedea dupa cum se prezentau la spital si atitudine) sau mai saracuti. Insa ambele au avut probleme , in sensul ca nu luau spaga , de rusine si au avut parte de scene tari , de genul ca bolnavii si rudele faceau scene de suparare ,interpretand ca nu se primeste spaga pentru ca pacientul e oricum pe duca si ce rost are sa i se iroseasca banii? Asta este unul din multiplele exemple ce l-am primit de la ele.Cel mai tare m-a uimit motivul in care pacientul spunea ca spaga lui nu e buna ca spaga altora….Eu personal , facand un curs de doi ani de Crucea Rosie si avand la studiu , obligatoriu , practica in spital , am ajuns pe sectia unde era una din surorile mele. Si am ajuns sa fac tratamente usoare oamenilor internati. Crede-ma ca m-am izbit de aceeasi problema , mi s-a urlat in fata ca nu i-au spaga pe considerentul „Ce? Banii mei nu-s buni?” si „Aaaaa , nu iei ca mai am putin si mor ?”. Eu una am ramas fara cuvinte si am refuzat sa mai fac tratamentul anumitor bolnavi , mai ales ca ceea ce eu faceam era ca sa invat si se numea voluntariat.
    Nu contrazic si nu contest ca exista personal medical ce ia spaga cu buna stiinta si ca unii o cer de la obraz , daca nu dai atat , nu te operez , de exemplu.
    Revenind la postarea ta , cred ca asa ar trebui procedat corect , avand in vedere ca toti cei ce platim contributii la sanatate avem dreptul la anumite servicii medicale gratuite si , mai cred , ca atata vreme cat spaga nu va fi oprita , macar in timp , acest lucru va continua mult si bine , lasat mostenire din parinti in copii.
    Nici eu nu dau spaga la medici , refuz sa platesc de doua ori acelasi serviciu.Iar daca serviciile medicale pentru care platesc din salariu , nu ma satisfac si am sentimentul ca nu as putea fi bine tratata la stat , aleg sistemul sanitar privat , daca buzunarul imi permite.
    Inca o data , sanatate curajosului si sa auzim numai de bine! 🙂

    1. Multumesc frumos Ana.
      Am mai auzit si eu din astea 😛
      Cand eram cu mama in spital,in ultimele 2 luni din viata ei,ca aproape ca locuiam acolo,se ocupau de ea 2 doctori tineri,care m-au impresionat foarte tare.Veneau la mama la pat,se asezau pe marginea lui si o intrebau luand-o de mana:”Ce te doare mama?Unde te doare.Hai sa iti dam ceva sa nu te mai doara.”Si in alea 5 minute cat statea la patul ei,ziceai ca nu mai are nimic altceva pe lumea asta de facut.Nu au vrut sa imi ia bani,(pentru ca atunci chiar dadeam la toti,indiferent cum se purtau,doar-doar o mai puteau tine putin in viata) motivand ca am nevoie de bani sa o ingrijesc pe ea,iar ei isi fac doar meseria.Cred ca ii voi tine minte toata viata.pacat ca pe oamenii astia ii poti numara doar pe degetele de la maini

  8. Buna Victoria
    Am rugamintea sa imi spui si mie daca Marius este joi sau vineri la servici,am reusit sa ajung la tara si vreau sa iti trimit cateva rosioare de la banca de gene.
    Sau stricat enorm de multe si mi-au cazut pe jos pentru ca nu am avut timpul necesar sa le culeg,deja unele sau copt si la al treilea etaj,asa ca aqm strans tot ce a fost ok la etajele inferioare si am sa le iau samanta pentru ca cele de la etajele superioare nu mai sunt bune pentru samanta.
    Lasa-mi mesaj aici ca sa stiu daca ii dau pe Gaby rosioarele sa le aduca lui Marius la unitate!
    pupici…

  9. De joi de la ora 8,si pana vineri dimineata la ora 9 il gaseste pe Gaby sus la fax,stie Marius unde!
    Ti-am pus si 2 feluri de castraveti unul lung si unul pe care il folosesc eu la conservat,si ai sa mai primesti si 3 feluri de dovlecei ,si inca unul ornamental este galben si ridat,eu ii plantez pe langa copaci sunt tare frumosi.
    Fug ca am pe foc bulionul…………..,mai vorbim !

Lasă un răspuns

