Petunii supriza


Primavara asta am semanat o multime de flori in una dintre cele 5 rasadnite facute de sotul meu. Greseala mea a fost ca rasadnita asta a fost una din cele 2 pe care am uitat sa le oparesc cu o zi inainte de semanat,asa ca a fost plina de buruieni care au sufocat 95% din plantutele care se chinuiau sa iasa la suprafata.Si cum buruienile erau net superioare si ca numar si ca marime, am renuntat laun moment dat sa le mai smulg, asa ca s-au dus si florile mele, printre care si petuniile .

Dar,pentru ca mi le doream foarte tare, nu stiu prin ce minune, o multime de seminte cazute de la petuniile plantate anul trecut in gradina au rezistat peste iarna si au germinat, asa ca acum sunt fericita posesoare a unei gradini pline de petunii care acum stau sa infloreasca. Nu imi vine sa cred inca,pentru ca stiu ca petuniile nu se autoinsamanteaza.Acum astept sa vad care sunt cele care au razbit dupa iarna asta atat de grea si oricum voi opri seminte ca nu se stie daca la anul voi mai avea acelasi noroc. 😛

Concluzii:

1. Nu faceti ca mine, ci opariti bine pamantul rasadnitelor inainte de semanat

2.Plantati petuniile in gradina direct,ca nu va mai fi nevoie sa le udati zilnic si se vor face si mult mai frumoase decat daca le tineti in ghivece

3.niciodata sa nu spuneti „niciodata”:))

 

8 gânduri despre „Petunii supriza

  1. La mine rasar an de an intre fundatie si trotuar, sub ferestrele pe care tineam petuniile, ba chiar si intre dale, e plin de ele, insa sunt mici fata de cele semanate de mine in februarie si infloresc tarziu.
    Da, semintele de petunii rezista si la gerul de aici (- 30 C ) daramite la voi, in sud?!

    1. Scuze de raspunsul intarziat,dar abia am timp sa respir cu gradina,casa si copiii 🙂
      Eu nu stiam ca rezista.Credeam ca doar daca insamantez eu primavara pot avea petunii.Imi plac foarte tare ,asa ca pe mine ma bucura enorm ca nu le-am pierdut anul asta.In casa abia de la anul voi putea pune si eu seminte.

  2. In primul rad, felicitari pentru casa nou, sa o stapaniti sanatosi!
    In al doilea rand si eu sunt pentru florile puse in gradina, chiar daca nu o fac tot timpul, cresc frumos si profita de ploi.
    Pup!

    1. Multumesc mult Vasi.
      La mine e chestia ca de multe ori nu am timp sa ud si ghivecele si se usuca.Mai ales petuniile care iubesc apa.Asa,in gradinna,chiar daca se usuca pamantul,rezista mult mai bine.

  3. Ca mare dreptate ai in privinta rasadnitei,si eu am pus direct afara si am pierdut foarte multe din cauza buruienilor,ce a mai ramas abia am reusit sa le pun cat de cat.
    Ce mi-au rezistat au fost tot cele puse de mine in tavite pe balcon ,desi erau foarte anemice si-au revenit bine cand le-am scos afara.
    Este primul an cand fac rasadnita afara ,dar…si ultimul, prefer sa pun mai putine dar sa raman cu ceva decat multe si sa nu am ce planta.
    Numai bine Victoria!

    1. Daca o vei opari bine cu o zi inainte de semanat,vei avea o rasadnita excelenta.Dar eu am uitat sa oparesc tocmai rasadnita unnde am pus toate semintele de flori 🙂
      Eu prefer rasadnita afara penntru ca pun sute de fire din toate.Legume si flori.daca as pune in casa,nu as mai avea loc nici sa dorm 😛

      1. Cred ca indiferent daca asi opari sau nu rasadnita,cu siguranta buruienile nu le vor da pace,de la o saptamana la alta cresteau ceva de speriat.
        Asa ca nu imi mai ramane decat varianta sa le mai inghesui cateva prin balcon,decat sa le pun direct afara si sa raman fara ele. 😀

        1. Ba sa stii ca oparitul are o importanta foarte mare.Distruge cam 80% din semintele din gunoiul de grajd sau compostul folosit la rasadnita.Eu am vazut asta pentru ca 3 din 5 rasadnite le-am oparit.La alea abia daca am avut ce smulge din cand in cand.Pe cand la cele neoparite,nici nu se mai vedeau rasadurile din cauza buruienilor.Acum tu faci cum crezi ca ti-e mai usor.E bine ca ai spatiu.Pentru rasaduri timpurii cu siguraanta ca semintele semanate in casa sunt cea mai buna solutie.

Lasă un răspuns

