Cartofii


Ieri am scos primii cartofi din gradina. Foarte frumosi si destul de mari,tinand cont ca i-am pus dupa 1 Martie. Dar ploile din ultimele saptamani i-au ajutat mult. Si ingrasamantul natural pe care l-am pus la fiecare cuib, de asemenea.

Aici mi-au iesit plante de cartofi in gramada de compost,de la cojile de cartofi aruncate. Citisem despre asta la Vasi, dar parca nu imi venea sa cred ca pot creste plante din niste coji de cartofi. dar, iata si minunea. Poza asta e mai veche, dar acum sunt inalte de vreo 50 cm.Asa ca….. astept recolta :))

parca vad ca o sa fac mai multi cartofi in gramada de compost decat in randurile la care am muncit de m-am spetit 😛 😛 😛

4 gânduri despre „Cartofii

  1. oho! mari. ai mei, care din motive geografice (locuiesc in nordul tarii) au fost plantati la mijlocul lui aprilie, sunt cat nuca. oricum, de la anu’ ma las de sportul asta. anul trecut, productia mea a fost de o roaba de cartofi si doua de gandaci de colorado. care, au trecut cu bine peste gerul naprasnic de asta iarna si in primavara, mi-au masacrat rasadurile de vinete. si stii ce-i culmea, cartofii nu au un gandac de leac pe ei. s-au dus toti in vinete. asa ca anul acesta, stau cu ochii pe dumnealor sa nu aiba gazdasi, si, gata, de la anu’ luam cartofi de la mama de la tara! sa-i stranga ea si sa-i inece!:)

    1. da,si eu am patit-o.dar stii de ce?Pentru ca am uitat ce am invatat, m-am grabit si am pus rasadurile de vinete acolo unde am avut cartofii anul trecut.Niciodata nu trebuie procedat asa pentru ca gandacii de Colorado iubesc vinetele la fel de mult si nu se vor opri pana nu se vor infrupta din ele 😛

  2. natura are legile ei si exista un circuit integral daca stam sa-l observam in care natura isi descompunde (prin soldateii ei) resturile, acopera casele parasite, invadeaza si ocupa…nu stiu din ce motive si pe baza caror legi, isi trimete ceilalti soldati, insectele sa devoreze anumite plante care parca n-au ce cauta acolo…cand o planta este in exces pt zona respectiva sau doar un exces apar gandacii/insectele si devoreaza; de asta in permacultura nu exista gandaci caci sunt amestecate culturile si-i dezorienteza pe gandaci care nu mai vad lanuri intregi de cartofi /vintete si deci nu se inmultesc
    http://vimeo.com/37730986

    se mai spune ca gandacii se imnultesc cand vad ditamai lanul de cultura dar uite ca tanti asta nu are deloc insa n-a lucrat pamantul, decat a plantat cartofii sub fan
    http://vimeo.com/40055920

    mai poti gasi despre gradinarit si compost ”solurile permaculturii” pe net

    1. Asta am descoperit si eu de cand m-am mutat aici si in fiecare an mai invat cate ceva.Despre cartofii in fan am citit si eu si cred ca voi incerca la anul.Sper sa am timp si sa nu uit 😛
      Eu am strans cu mana gandacii si am omorat ouale.Acum vad ca au disparut.Oricum verific zilnic,ca pot reaparea oricand.Multumesc de filmulete si bine ai venit.Le voi viziona cu siguranta.

Lasă un răspuns

