Cartofii


In saptamana care tocmai se incheie am plantat cartofii. Mai bine de 100 de cuiburi si-au gasit locul in gradina mea.

Am ales cartofi micuti, sanatosi, pe care i-am tinut intr-o cutie de carton,la intuneric, la incoltit.

In gradina,am maruntit pamantul arat din toamna, am format cu sapa cuiburile, cam la 35-40 cm distanta pe rand si tot atata intre randuri ,la fiecare 2 randuri lasand cate o carare cat sa pot trece sa plivesc si sa musuroiesc atunci cand va fi cazul.

Am pus cate un cartof in fiecare cuib, cu coltii in sus, am adaugat cam1 lopatica ( de fapt am folosit o cazma mica pliabila) de gunoi de grajd vechi, dupa care am acoperit cu pamant in strat de vreo 5-8 cm. Am tras pamantul cu sapa cat sa  se acopere bine. Dupa ce vor creste putin frunzele,ii voi musuroi putin cate putin,pentru a-i ajuta sa se ramifice si sa produca.

Azi a plouat, la fel si vineri dar mai putin, asa ca e tocmai bine pentru ei………..si pentru mine,ca nu voi mai sta cu furtunul in mana. Doar cu sapa sa plivesc de buruieni,care vor creste ca nebunele zilele urmatoare care se anunta calde si insorite. Ce ma bucur ca deja m-am saturat de vantul care aproape ca era sa ma arunce la pamant ieri, cand puneam ultimele cuiburi de cartofi.

Acum asteptam. Sa creasca………..sa ne laudam…………sa mancam 😛

Era sa uit 😛 Copilasii din poza,care dansau in jurul masinii, mi-au tinut de urat cat am incarcat sacii cu gunoi de grajd de la marginea satului 😛 Erau tare haiosi si foarte contrariati ca ma chinui sa car acasa gunoiul pe care lumea din sat il cara in sens invers 😛 😛 😛

4 gânduri despre „Cartofii

  1. As dori sa pun si eu in gradina arbagicul -stiu ca unii l-au pus deja dar eu fiind si la serviciu ma descursc mai greu dar cred ca nu e o mare problema asta ; as vrea insa sa aflu de la cei mai priceputi si cu mai multa experienta daca dimensiunea bobului de arbagic conteaza. Unii spun ca daca ai arbagicul si usturoiul mai mari si ceapa-resp. usturoiul- vor iesi mai mari.Este vreun sambure de adevar in treaba asta ?

    1. Elli,eu o sa pun arpagic si usturoi si dupa Paste, sa am verde pana mai tarziu.
      La arpagic e bine ca bulbul sa nu fie prea mare primavara,caci face fushte.Cam cat unghia de la degetul mare 😛
      La usturoi e adevarat.

Lasă un răspuns

