Ce trebuie facut la rasaduri cand pamantul este lutos?


Asa m-a gasit azi cineva. Nu stiu daca a reusit sa afle ce este de facut, asa ca voi scrie aici cateva cuvinte, asta deoarece si eu m-am confruntat cu aceeasi problema in gradina mea.

La rasaduri nu le putem face nimic. Insa la pamant, inainte de semanat, da. Eu,  in primul an, nu am stiut prea bine cum sta treaba , asa ca am pus in rasadnita, peste gunoiul proaspat, doar pamant de gradina maruntit, care s-a uscat, a crapat si a format crusta deasupra.Trebuia sa ud mereu foarte bine ca sa mentin pamantul moale si permeabil, dar asta dauna plantulelor firave.

Eu am amestecat, asa cum am scris si la postul dinainte, o parte pamant,o parte gunoi de grajd vechi si maruntit bine, 1/2 parte cenusa de lemne si o parte nisip. A iesit un amestec fin, afanat, plin de ingrasaminte naturale si tocmai bun pentru cresterea si hranirea noilor plantute.

In gradina, in fiecare an,arunc pe pamant,inainte de a-l marunti si de a-l pregati pentru semanat, gunoi de grajd vechi de 2-3 ani, nisip si cenusa. Pe aceasta din urma, o imprastii de fiecare data cand curat soba.

In felul acesta, an de an, pamantul din gradina mea se imbunatateste.

13 gânduri despre „Ce trebuie facut la rasaduri cand pamantul este lutos?

  1. E bine de stiut! Am mai vazut ca si Mirela de la Severin, inainte de a intra cu motosapa pune nisip si gunoi de grajd!! Eu am pamant putin pentru gradina, dar nu am reusit in toamna trecuta sa fac rost de ceva gunoi de grajd, ar trebui neaparat sa pun si eu in aceasta primavara!!

    1. Da,am vazut si eu la Mirela. Partea cu nisipul de la ea am preluat-o 😛
      Si functioneaza de minune.
      Gunoiul e foarte necesar intr-o gradina de legume.Eu am noroc ca aici se gaseste destul,pot sa il iau si de la marginea satului,ca il fac oamenii stive si ii dau foc cand se strange mai mult.

  2. eu nu am legume, doar flori însa, îmbunatatesc în fiecare an pamântul cu pamânt facut de mine în compost. Si cum spui tu, întreaga iarna arunc cenusa peste rasaduri. Precipitatiile fac sa patrunda adânc calcarul în pamânt, pentru ca pamântul acid, va „omorâ” plantele… lasând doar muschiul sa îmbrace pamântul.
    Succes cu gradina ta, Victoria! Sa ai o primavara minunata!

  3. Este buna ideea cu nisipul,face pamantul foarte moale.
    Sateni de la noi din zona,aduc toamna cu tractoarele un pamant care se numeste chisai si il imprastie pe terenuri.Acest pamant il gasesc pe malul argesului,este un pamant imbogatit cu resturi vegetale,dar care are in componenta lui si o mare parte de nisp.Ei mai folosesc gunoi de pasari ca ingrasamant care insa il pune numai toamna,ca spun ca primava ard plantele.Ei au ferma de pui in zona si il iau degeaba,anul asta am ratat dar in toamna vrem sa punem si noi gunoi de pui,legumele cresc mult mai mari in comparatie cu gunoiul de grajd.

    1. Da,e foarte bun gunoiul de la pasari dar,si cel de grajd e la fel de bun.Depinde doar de cum il folosesti. Intr-adevar,cel de pasari,daca il pui primavara asa cum e,arde plantele.Se poate pune pe tot timpul anului la legume,daca il pui intr-un butoi si pui apa fiarta peste el, sa omoare microbii si eventualele larve,apoi il lasi cam o saptamana la macerat si, cand il folosesti, il inmultesti cu apa.
      Am invatat asta de la Elisa 😛

  4. Asa m-au invatat si pe mine vecinele mele ,solutia o puneam indoita cu apa,cate-o cana la fir,dar tot mai bun este daca este imprastiat de toamna gunoiul de pasari ,hraneste mai bine pamantul.Eu si acum mai am o jumatate de butoi cu acest amestec ,dar il pot folosi , mi-a zis vecina sa nu-l arunc ca este bun.Este bine ca avem vecini stiutori , si saritori 😀

  5. Buna sint de accord intrutotu cu voi legat de nisip si cenusa.dar ce poti face cind ai pamint de la demolari .si de nu mai gasesc ce combinatie sa fac sa pot sa il redau agricul
    turii .astept si eu un raspuns de la voi pe sait sau pe adresa de mailmihainarc@yahoo.com.va multumesc anticipat

    1. Buna Mihai.Bine ai venit pe blogul meu.
      Eu cred ca daca ai avea posibilitatea sa aduci cateva remorci de pamant de padure(in functie de cat de mare este gradina si cat de aproape este padurea) ai putea remedia problema in curand. Si ai putea,de asemenea,sa te apuci de facut compost.Sa pui intr-un colt al gradinii,toate resturile vegetale rezultate in bucatarie,frunzele cazute de la pomi toamna(fara cele de nuc si cele bolnave) si mai poti adauga cartoane rupte bucati,si alte resturi de hartie(fara cele provenite de la reviste). Daca ai si o masinarie din aceea de maruntit,e si mai bine,pentru ca s-ar descompune mai repede.Dupa un an,il poti imprastia in gradina toamna,iar primavara il amesteci cu pamantul odata cu aratul.
      Sper sa iti fie de folos sfaturile si sa ai de unde face rost de toate astea 🙂
      Un an bun si imbelsugat iti doresc!

  6. in general cand vorbim de imprastierea cenusei pe suprafata ce-o vom cultiva cu legume zicem de imbogatirea solului cu potasiu insa prea mult duce la cresterea ph-ului a alcalinitatii acestuia cu timpul se impune o corectie a acestuia deoarece stim ca legumele in general prefera solurile mai acide un ph- de 6.2-6.5

Lasă un răspuns

