Rasadnita


Această prezentare necesită JavaScript.

Sotul meu s-a apucat sa imi faca rasadnitele. Vor fi in total 5 bucati, a cate 2 metri lungime, 75 cm latime si cu capacul intr-o apa.Doua sunt mai inalte, pentru rosii, iar celelalte 3 vor fi mai joase, pentru celelalte rasaduri, care nu cresc la fel de inalte ca rosiile. Capacul este prins cu balamale si cu zavor in fata.

Am ales varianta asta dupa ce , in fiecare an, am avut tot alta forma de rasadnita si asta mi se pare cel mai usor de manevrat. Folia o voi prinde cu pioneze mari, pentru a fi mai usor de desfacut cand voi termina treaba cu ele.

Am sapat un sant lat de 80-85 cm si adanc de vreo 15 cm, am pus inauntru cateva galeti cu gunoi de grajd proaspat, pe care l-am intins peste tot. Deasupra am pus un strat de pamant de gradina maruntit bine,cat sa acopar gunoiul, apoi am asezat un amestec facut din : o galeata pamant de gradina,o galeata gunoi de grajd vechi , jumatate de galeata nisip fin si un sfert de galeata de cenusa de lemne. Acestea fiind in mare,proportiile, ca eu am pus de 2 ori cantitatile astea la o rasadnita,sa fie un strat destul de gros,cam de 10 cm. Am nivelat si am acoperit cu rasadnita.Peste 2 zile voi semana.Pana atunci, pamantul se va incalzi bine si va fi tocmai bun pentru seminte.

Aceste amestec l-am facut pentru ca pamantul simplu din gradina mea ar fi prea sarac sa hraneasca semintele si , in plus, dupa udare, ar fi ori prea imbibat cu apa,ori ar crapa desupra cand se usuca si ar dauna plantutelor firave.

Poze cu lucrarea in sine am uitat sa fac , absorbita fiind cu totul de treaba si de ziua senina si calduta 😛

Dar mai am de facut inca 4, asa ca voi reveni si cu poze.

 

14 gânduri despre „Rasadnita

    1. Eu nu am fost multumita de rezultate cand am pus in pahare.Ma rog,eu nici nu am conditii in casa pentru ele,iar atunci cand le-am tinut in rasadnita mai mult m-am chinuit cu ele.Asa ca prefer varianta asta

  1. Bună Victoria,
    Şi noi vrem să facem răsadniţă încălzită biologic. Astăzi am încercat să facem groapa, care va fi de vreo 35-40 cm adâncime. Nu am reuşit, zăpada încă e în proces de topire şi pământul este fleaşcă la suprafaţă, se lipeşte foarte urât de uneltele de săpat.
    Datorită faptului că ne-am mutat dintr-un oraş mare, de la bloc la ţară, abia din august anul trecut, îţi dai seama că habar nu avem de nimic.
    Aşa că e binevenit articolul cu răsadniţa construită de voi. Mulţumesc frumos şi mult succes.

    1. Bine ai venit Dorina.Ma bucur ca iti sunt de folos.Eu m-am mutat la tara,din Bucuresti, in 2008,si tot asa eram la inceput.Primele lucruri pe care le-am invatat despre gradinarit au fost de pe blogul Elisei ( http://cuelisa.com )
      Orice intrebari ai avea,te ajut cu placere. Nu am devenit eu experta 😛 dar oricum,stiu mai multe decat la inceput. 🙂

  2. Ce tare,,,,,,,le are Marius cu proiectarea.
    Al meu a facut si el o bancuta pentru gradina,dar ma tot tin de el sa faca un umbrar ceva,ca doar cu plasa de mascare nu merge,si ziua tot timpul sterg la masa si scaune si ele tot nu sunt curate.
    Poate il rogi pe Marius sa-i dea cateva idei si la al meu 😀

  3. You can definitely see your skills in the work you write.
    The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. Always follow your heart.

Lasă un răspuns

