Margarina – plasticul din farfurie


Grasime vegetala – asta scrie pe cutiile cu margarina.
  Nutritionistii avertizeaza insa, ca margarina este mai periculoasa decat grasimile naturale animale – untura de porc sau untul.
 Margarina determina aparitia bolilor cardiovasculare si a bolilor neurodegenerative. Margarina este o grasime vegetala solidificata prin hidrogenare – un procedeu tehnologic aplicat la nivel industrial.  Atunci cand este asimilata de catre organism, aceasta grasime afecteaza sistemul imunitar, determina o sensibilitate mai mare la infectii, la intoxicatii si chiar la cancer. Margarina poate dezvolta si rezistenta la insulina, in cazul diabeticilor.
 Aceste grasimi hidrogenate se gasesc in numeroase produse alimentare.
 De la maioneza si pana la unele sortimente de paine, biscuiti, produse de patiserie, bomboane, ciocolata, snacksuri, chipsuri sau pop-corn, toate contin „grasimi vegetale hidrogenate sau partial hidrogenate”.
 „O grasime polinesaturata – uleiul de floarea-soarelui, de exemplu – este transformata prin hidrogenare intr-o grasime saturata, apropiata de cea animala, dar obtinuta in mod artificial. Lucrul acesta se razbuna, pentru ca hidrogenarea artificiala imprima calitati nutritionale negative produsului. In procesul de hidrogenare sunt generati acizi grasi TRANS, cauza bolilor cardiovasculare si neurodegenerative. Consumul de margarina si implicit de acizi grasi TRANS provoaca nasterea unor copii cu greutate scazuta si cu circumferinta mica a craniului. Femeile care alapteaza trebuie sa evite asemenea grasimi, pentru ca ajung in laptele matern si apoi in organismul sugarului”, atrage atentia prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.
 
 Margarina este un produs aparut n timpul celui de-al doilea razboi mondial, ca urmare a rationalizarii untului
 Margarina are o structura moleculara identica cu aceea a plasticului.
 
 Grasimile vegetale hidrogenate solicita excesiv ficatul pentru a fi metabolizate.S-a demonstrat ca aceste grasimi pot determina o crestere a colesterolului chiar mai mare decat grasimile de origine animala (untura de porc sau untul din lapte de vaca). Trebuie acordata o deosebita atentie consumului de chipsuri si snacksuri in cazul copiilor si adolescentilor care sunt in crestere. Snacksurile sunt dezechilibrate nutritional, au un continut ridicat de margarina, dar si arome si coloranti artificiali.
 Untul este grasimea pe care organismul uman o asimileaza cel mai usor. Este un aliment bogat n vitamine si n minerale.
 Sursa : http://www.jurnalul.ro
6 gânduri despre „Margarina – plasticul din farfurie

  1. Noi margarina nu consumam deloc,unt da, il folosesc foarte mult la
    prajituri,mezelurile sunt un moft pe care nu il satisfacem foarte des.
    La cate E-uri ,au toate alimentele noastre din comert,ar trebui sa
    devenim vegetarieni,si asta numai pe timpul veri,caci atunci putem
    manca sanatos din gradina noastra.In rest nu prea avem ce face,pana
    si puiul de la Hypermarket este plin de E-uri ,iar produsele vegetale sunt intradevar mult mai cancerigene si mai periculoase decat celelalte.

    1. Eu,sincer,stiam ca margarina nu e buna,insa nu stiam,pana acum, toate aceste amanunte care te fac sa iti treaca fiori pe sira spinarii,zau asa.
      Ai dreptate,nimic nu mai gasesti sa cumperi sanatos,din pacate.Eu mai cumpar pui de la vecinele mele,si am in plan sa ma apuc de crescut gaini si curcani.Sper sa reusesc 🙂

  2. Mie ori cum nu mi-a placut deloc margarina,dar in mod special, mi-am revizuit drastic alimentatia in momentul in care am ramas prima oara insarcinata cu cea mica.De atunci, incercam sa mancam in limita a cat se poate mai sanatos.Noi, am avut asta vara 60 de gaini,le-am cumparat de la tara, de la ferma din sat.Le-am tinut cat am stat la tara 2 luni, numai pe malai cumparat de sateni, si le-am dat iarba la greu.De taiat am mai taiat din ele,dar cele mai multe au ajuns in congelator acasa la Bucuresti.Si acum mi-au mai ramas 2 pachetele le prepar in mod special la ciorba si pilaf,ca in rest nu se poate face mare lucru din ele.Dar este incomparabil gustul, fata de cele din comert.Anul acesta,sper sa mai bage iar la vanzare,sunt foarte ieftine,prima serie am luat cu 6 lei gaina,a doua serie de 40 de gaini le-am luat cu 4 lei.Ei le dau asa ieftin,ca spun ca nu mai sunt rentabile la oua,dar la mine faceau oua peste tot.Le mai si mancau,dar si asa aveam oua ca nu stiam ce sa mai fac cu ele.Buna treaba cu crescutul gainilor si chiar al curcanilor,e si pacat daca tot locuiesti acolo sa nu cresteti pasari.Pe langa faptul ca veti avea oua proaspete pentru copii,veti avea si hrana sanatoasa pentru voi.
    Daca tu oraseanca ,get beget,ai reusit sa iti produci propriile legume,crescutul pasarilor v-a fi o bagatela.
    Mult succes. 😀

  3. dupa revolutia intereselor, prin 91, un coleg de serviciu a primit un pachet de la sora lui din Germania-, – si-a pus feliile de salam la prajit sub o flacara de autogen–
    -ne-am uitat ca prostii ce descopereau un nou continent cum se prajea minunatia de salam
    – se picura salamul pe jos de parca ar fi fost o bucata de celeofan in calduri si repede l-a ferit de flacara fiindca altfel ar fi ramas fara de pa
    chet

    1. Da,din pacate sunt multe exemple din astea.In loc sa se puna umarul la treaba si sa se faca ceva cu tot ce ne-a oferit natura bun, omenirea incearca sa distruga tot, inclusiv rasa umana in cele din urma.

Lasă un răspuns

