Pat Austin


Acesta este primul meu trandafir englezesc 🙂

Sunt atat de incantata de el si abia astept sa vad macar o floricica anul asta. Asta pentru ca abia l-am plantat la sfarsitul lui Noiembrie.

A fost trandafirul care m-a impresionat cel mai mult dintre toti cei englezesti.

Dar,cum la orice lucru,doar inceputul este greu, tocmai mi-am mai facut o lista pentru la toamna 🙂

Norocul meu ca mai  amenajam inca o gradina anul asta ca altfel, cu atatia trandafiri, ar fi trebuit sa pun legumele pe gard in curand :))))

Acest trandafir m-a cucerit datorita faptului ca am citit despre el ca are culoarea stralucitoare a cuprului, iar pe dosul petalelor nuanta este spre galben. Plus ca are si un miros puternic , iar petalele facute caus isi arata ambele culori, si din interior si din exterior. Creste sub forma de tufa cam de 120 cm inaltime si 100 cm in diametru.

Lucrul cel mai important, la acest trandafir , pentru zona in care stau, este ca e un trandafir de zona 5b,adica rezista la temperaturi de pana la -26 grade Celsius. Tinand cont de ultimele ierni de la noi, e tocmai bine.

Nu zic, ca mi-am comandat si trandafiri de zona 6b(-20 grade Celsius) ca nu m-am putut abtine :)) Dar oricum, si aceia, daca sunt musuroiti bine, vor rezista cred eu, cu succes.

Acum, nu imi mai ramane decat sa astept cu nerabdare venirea primaverii, adica aia cu 20 grade ziua :P, si sa il scot de sub musuroi.

17 gânduri despre „Pat Austin

  1. Sunt superbi sa iți traiască,sigur rezista ca englezi vremea este mult mai capricioasă ca la noi.Si eu am de gând sa îmi cumpăr câteva exemplare de trandafiri,sa le plantez la intrarea în curte.Celelalte flori pălesc pe lângă frumusețea trandafirilor,iar dacă sunt tăiați ne bucura cu florile lor pana toamna târziu.

      1. Multumesc mult.Eu , asta toamna, am facut comanda cu mai multi prieteni de pe un site olandez.Am cumparat,de cand m-am mutat la tara, doar 2 trandafiri din supermarket. Insa acum nu as mai cumpara de acolo din cauza ca nu se potriveste intotdeauna eticheta cu continutul, plantele sunt tinute in conditii groaznice, radacinile invelite pot ascunde multe probleme…..etc
        Iar restul trandafirilor pe care ii am in gradina sunt prinsi cu pet-ul din butasi de la prieteni 🙂

  2. Victoria, are o floare minunata, dar sa te pregatesti sa il sprijini, are lujeri subtiri si floarea e plina si grea. O sa-ti infloreasca sigur, nu-i pretentios. Si in timp, o sa se ingroase lastarii si va fi mai solid.
    L-am avut pentru citiva ani in gradina socrilor. N-am apucat sa vad cum se dezvolta in timp, l-a mutat socrul meu si l-am pierdut …

    1. Mersi.O sa ii fac un fel de scarita atunci.
      Deci e sensibil la mutare.Bine ca mi-ai spus,ca eu l-am plantat in gradina mea si ma gandeam ca,la anul,cand vom termina de facut aleile,sa il mut in fata casei.

    2. Poate daca il mutam eu ar fi rezistat. A fost mutat la inceputul verii si atunci, aici e deja caldura mare. Sa-i dai timp, sa se acomodeze si sa il uzi din belsug dupa mutare si-o sa fie bine.

  3. superb trandafir! si eu am o colectie – doar trandafiri puternic parfumati, cu floare în petale duble, albi, rosii, roz, portocalii, galbeni… Trandafirii sunt superbi! Eleganti si suavi.
    Abia astept sa-l vad pe-al tau cum înfloreste! Mult noroc!

Lasă un răspuns

