Dupa al doilea viscol………..


……..care s-a terminat asa, ca in pozele de mai jos, urmeaza al treilea.

Cu 2,5 metri de zapada in locurile unde a viscolit-o, hidroforul meu tot bocna, asa cum este inca de la primul viscol, iar temperaturile din termometru………..nici nu mai zic, ca nu cresc mai mult de -12 in miezul zilei.

Am stat aproape 48 de ore fara curent electric si aproape 100 de ore blocati in sat, de nameti. Pe drumul principal sunt locuri unde a pus zapada de aproape 3 metri. Ieri ne-au deblocat drumul, si ne-am repezit dupa provizii. mancare,gaz si benzina la masina, motorina sa aprindem focul, lemne mai aproape si apa din vecini, asa cum caram de vreo 3 saptamani din cauza inghetului.

Cu 2 zile in urma, cand am vazut ca nu vine nimeni sa deszapezeasca, am plecat pe jos aproape 2 km pana in centrul satului ca sa iau ce aveam nevoie de la magazin. Pana am ajuns inapoi acasa, am inghetat bocna.

Astazi a inceput din nou viscolul si ninsoarea, la pranz. Ei spun ca e cod galben dar, asa cum a inceput, cu o ninsoare marunta si deasa de parca se lasase brusc ceata si un vant patrunzator, cred ca orice alt stat ar fi decretat COD PORTOCALIU, cel putin.

Ma uitam la stiri, ca tarile vecine au dat COD ROSU pentru mult mai putin decat ce a fost in Vrancea si Buzau. Iar autoritatile de la noi, parca in bataie de joc, abia daca au spus ca e cod portocaliu, si asta dupa ce au vazut imaginile cu oamenii ingropati de vii, cu tot cu case, in zapada .

Iar presedintele, la ora asta, cand aproape jumatate de tara e calamitata, se plimba la munte in vacanta. Nici in cot nu il doare de atatia sinistrati si morti.

Mi-e tare frica de zilele ce vor urma, insa ma rog sa fie bine. La tv , pe un singur program (RTV) au spus ca premierul a anuntat ca autoritatile sa se pregateasca de COD ROSU si ca vor urma FENOMENE METEOROLOGICE DEOSEBITE.

Oricum nu mai pot pleca acum de aici. Imi spusese soacra mea sa mergem la ei in Gaesti, ca acolo vom fi mai in siguranta. Din pacate, e prea tarziu.  Ar fi sinucidere curata sa mai plecam acum la drum cu masina, 100 km cu copiii, cand nu stim ce ne asteapta pe drum.Asa ca ne-am aprovizionat cu ce am putut mai bine,ne rugam la Dumnezeu si asteptam sa vedem ce va fi.

31 de gânduri despre „Dupa al doilea viscol………..

  1. E incredibil ce se intampla acolo … ma tot uit la stiri … nu imi vine sa cred, iar autoritatiile nu sunt capabile sa vada ce se intampla acolo .. sa spuna ca ii cod rosu sau portocaliu sau sa spuna ca este o situatie de urgenta.

    1. Va inteleg disperarea si cred si eu ca guvernul si autoritatile isi fac treaba de mantuiala, de ochii lumii. M-a umplut de scarba ieri un domn deputat , care nu a miscat un deget pentru oamenii ingropati in nameti, pana cand nu s-a anuntat vizita d-lui prim-ministru(care a rezolvat toate problemele).Doar atunci a gasit el niste utilaje -minune, care peste noapte au curatat drumul blocat de nameti, ce, deh, veneau domnii ministri in vizita. E revoltator ,ba chiar criminal, daca ne gandim cati oameni au sfarsit izolati sub zapada, de foame, frig,sau lipsa de medicamente.
      Iar voi, dragii nostri, dramuiti-va puterile ca sa rezistati la incercarea asta , pentru voi, pentru copii.Nu sunteti singuri, iata, de departe, dar suntem alaturi de voi si va sustinem macar moral.Si dati un semn de viata cand aveti curent, sa stim ca sunteti bine.
      Va sarut cu drag.

      1. Multumesc frumos pentru sprijin.E mare lucru sa primesti incurajari in asemenea situatie.Ieri dimineata,cand am vazut prognoza,aproape ca era sa fac un soc.Imi crescuse tensiunea.Norocul meu ca sotul meu e acasa si ma pot baza pe el.
        Nu mi-ar fi teama daca as vedea ca autoritatile isi fac treaba si spun adevarul pe post,sa stim la ce sa ne asteptam.Noi acum oricum ne asteptam la ce e mai rau,avand in vedere ca in Vrancea si Buzau nu au dat nici un fel de avertizari si s-a intamplat ce s-a intamplat.

  2. M-am uitat la stiri cu lacrimi in ochi.Ce fac bietii batrani care nu au nici de unele si nici ajutor de nicaieri? Presedintele si restul autoritatilor privesc de la loc sigur,cu mancare si caldura.Nu-i intereseaza de restul lumii.Daca ei o duc bine ,nimic nu mai conteaza.Sa va ajute Dumnezeu sa treceti cu bine iarna.

    1. Diamar bine ai venit pe blogul meu.Ai mare dreptate.Premierul inca spunea ca romanii de acolo stau la caldurica in timp ce militarii deszapezesc.Cata nesimtire si cat cinism.care caldura,cand oamenii nu mai aveau nici lemne,nici apa,nici lumanari macar ?!
      Multumim frumos.

  3. e ceva de cosmar! Nici in poze nu mai suport zapada, ma gandesc cu grija la voi, vad la tv reportaje inspaimantatoare, si nerusinatii astia isi fac plan de vot si cum sa fure la vot! Sper sa nu se mai lase batranii aceia ignorati cumparati cu galeti,macar dupa ce traiesc acum,bietii, am plans vazand ce aveti pe acolo, sau in vrancea,buzau, din neputinta mea si de nepasarea autoritatilor 😦 Domnul sa ne aiba in Paza Lui!

    1. Si eu,daca pana acum nu imi placea zapada,acum o urasc de-a dreptul.Sunt niste nemernici. Roberta Anastase a impartit ca nesimtita pungi cu sigla partidului cu 1 litru de lapte o paine si nu mai stiu ce,in bataie de joc parca,dar numai pentru voturi.Chiar nu au pic de jena sa profite de nenorocirea oamenilor.
      Si eu ma uit la tv si plang de mila oamenilor aceia.Noi inca suntem bine fata de ei.

    1. Multumesc mult.O sa mai scriu,desigur.
      Azi vad ca a venit buldo-excavatorul de la primarie pe strazile din sat sa mai curete.In sfarsit o decizie inteleapta,sa curete si in timpul ninsorii,ca sa nu mai ajungem sa ne ingroape zapada cate o saptamana

  4. doamne, doamne, ce grozavie! aveti grija de voi si de copii, faceti tot ce depinde de voi si ce puteti ca sa rezistati chiar si fara ajutorul idiotilor care ne conduc. in neputinta de a va ajuta cu ceva concret, va doresc sa treceti cu bine peste incercarea asta.

    1. Multumesc frumos.Faptul ca imi scrieti si ma incurajati inseamna foarte mult.
      Deocamdata ninge tare,a inceput si sa viscoleasca putin,dar avem lumina si deocamdata e bine.
      Deja am dat, de 2 ori pana acum, zapada de pe aleile facute.

  5. Dumnezeu sa va aiba in paza lui,trebuie sa va ajutati singuri ca dupa cum vedeti nu se ingrijeste nimeni de voi,sotul tau e acasa?daca da e bine ca sunteti impreuna sa treceti cu bine peste problemele astea care nu se mai termina,putere sa aveti in continuare.

  6. Draga Victoria, imi pare atat de rau sa stiu ca esti in suferinta! Sper ca iti aduci aproape tot ce ai nevoie cateva zile, din pivnita sau din depozite, apa de spalat se poate din zapada, insa de baut ai nevoie de cumparat. Daca nu aveti avarii la curentul electric frigiderul este in siguranta si voi la fel.
    Ai grija cu tensiunea, fa-ti ceai de urzici si manaca usturoi zilnic, mai ajuta si astea pe langa medicamente.
    Te imbratisez si va doresc sa treceti cu bine peste ce se prognozeaza, poate ca nu va fi atat de rau, sper eu.

  7. Imi pare tare rau ca treceti prin asemenea spaima si chin ,mai ales ca ai copilasii mici.Te cred si te inteleg,dar din pacate nu te pot ajuta decat cu o vorba si-un gand bun.Noua ne-a inghetat apa ,dar sunt fericita ca nu sunt probleme mai grave.Cand vad la televizor cata nepasare este din partea politicienilor mi se face greata.
    Ai grija de ingerasi si Dumnezeu sunt sigura ca va avea grija de voi.

  8. Multumesc din suflet Elisa. Deocamdata suntem bine.Provizii ne-am facut cum trebuie.
    Zapada am tot topit ca sa spal rufele , daca hidroforul nu a mai mers si de carat din vecini,cat sa cari…am tot adus pentru facut mancare si spalat vase.
    Usturoi mananc aproape zilnic si destul de mult,darr de urzica nu stiam.O sa imi iau si ceai de urzica.Medicamente de tensiune nu iau.
    Si eu sper sa nu fie atat de rau.Deocamdata vad ca nu viscoleste.Doar bate putin vantul.Poate ne iarta Dumnezeu.

  9. Ingrozitor!!! Ce sa-ti zic?? Fii tare si roaga-te, pt mai bine! Eu nu pot sa mai vad batranii care plang; singuri si amarati…mi se face rau!!O batranica zicea ca s-a incalzit cu pisica si cainele; a dormit in pat cu ei….!!????!! Nu a avut lemne in casa, si n-a putut sa iasa cateva zile…M-am gandit ca avea un suflet tare bun din moment ce a bagat cainele in casa cand a inceput urgia(la tara rar vezi pe cineva sa bage catelul in casa)La Arad zapada are cam 40-50 cm si tot mi se pare mult! Pt hipertensiune poti incerca si ceai de sanzaiene, dragaica.Eu am luat pt.reglarea tiroidei;la indicatii era trecut si ca fiind hipotensiv.
    Copiii tai sunt adorabili!!!sa-ti traiasca si sa va bucurati de ei!!

  10. O, Victoria !!! Nu te necaji, sinteti impreuna si-o sa fie bine. O sa treaca si hopul asta. Sanatate, ca asta-i cea mai de pret !!!
    Te imbratisez si iti tin pumnii, sa treaca iarna asta mai repede !!!

  11. Victoria, sper ca sunteti bine cu totii. Exista un nume pentru asta: i se zice Snowmageddon, sau Snowzilla, asa cum a denumita iarna 2009 in Canada din cauza ninsorilor si a teribilelor furtuni si viscole. Nu stiu care e prognoza, dar sper ca vremea sa se imbuneze si sa va bucurati de ghiocei cat mai curand. Toate cele bune!

  12. .Desi vine mai tarziu mesajul meu de incurajare vreau sa sti ca sunt alaturi de tine si inteleg prin ce treceti voi acolo.Si noi acum 2 saptamani am fost la casuta de la tara sa ia sotul ceva si credeam ca nu mai iesim de pe acolo.Nici mie nu imi place iarna,iar zapada sincer imi place sa o privesc doar de la geam.Dar mai avem si noi putina rabdare ca primavara mai are putin si ne va bate la geam.
    Important este ca sunteti sanatosi,si mai mult decat atat ca sunteti toti impreuna asa treceti mai usor prin toate.
    Va pupic aveti grija de voi.
    maria

    1. Multumesc Maria,ai dreptate.
      Acum nu prea mai suntem sanatosi.Adica doar eu sunt,ca Marius si copiii au facut o bronsita,Marius mai urata decat copiii.Acum sunt toti 3 pe antibiotice , spray-uri si siropuri
      Si eu sper sa vina mai repede primavara.Mi-e un dor de scormonit in gradina de lesin 🙂

      1. Vai ce rau imi pare ca aud asta,mai ales de micuti
        e foarte greu sa ii ai bolnaviori.
        Sanatate multa la copii si sot.
        Acum mai mult ca orcand trebuie sa ai mare
        grija de tine si sa te protejezi mai mult.
        Multa,multa sanatate.

Lasă un răspuns

