American Pillar




M-am tot intrebat cu ce sa incep.Am destul de multe de spus dupa o tacere atat de lunga 🙂

Asa ca, pana la urma m-am hotarat.Voi incepe cu trandafirii din gradina mea.Intai cu cei cumparati anul trecut, apoi si cu cei mai vechi, pentru ca nici aceia nu pot ramane fara o descriere pe masura frumusetii lor.

Pentru ca la o casa noua trebuiesc si amenajari noi, m-am hotarat sa fac o comanda , alaturi de prietenii mei de pe www.eGradini.ro  , la un distribuitor olandez de trandafiri.

Daca era dupa mine,as fi luat nu 20, ci 100 de trandafiri, atat de multe si minunate soiuri au in oferta.Dar trebuie sa am grija sa mai facem si alte treburi , nu de alta , dar sa nu ma trezesc mancand la trandafiri :)))

Primul dintre trandafirii cumparati din Olanda,  pe care vreau sa vi-i prezint, este American Pillar.Si nu vreau doar sa ma laud ( desi asta cam sta in firea noastra, a romanilor :)) , ci vreau sa va spun despre frumusetea lui, despre caracteristici si mod de ingrijire. Asa, poate vor mai dori si altii asemenea minuni in gradinile lor.

Drept sa va spun, am tot rasfoit pe net dupa distribuitori si producatori de trandafiri autohtoni si am gasit, aproape la toti, aceiasi trandafiri, fiecare din ei prezentand vreo 20-30 de soiuri (in cazurile fericite) si foarte putini cu soiuri deosebite, soiuri rare sau care nu exista deloc in Romania. Asa ca asta m-a facut sa ma orientez spre alti furnizori, si bine am facut.

Am primit niste trandafiri superbi, cu lastari si radacini viguroase si, dupa cate am vazut exact inainte de ninsoarea asta care a acoperit tot, s-au prins in proportie de 100%.

Deci , cum va spuneam, American Pillar este un rambler spectaculos.Un site de la noi ( care il vinde la un pret exorbitant) spune ca urca pana la 200-250 cm.

Altele insa, de afara, ca acesta de exemplu, ne spune ca poate creste pana la 500 cm. Avand in vedere ca pe mai toate site-urile straine (spun „mai toate” pentru ca nu am stat sa le citesc chiar pe toate) , scrie ca este un rambler de 500-600 cm, eu ii cred pe acestia din urma 🙂

In consecinta , ii va trebui un suport de sprijin solid sau, pentru cei carora le place, se poate planta langa casa,pe partea  de sud-est sau sud-vest, pentru a avea cel putin 6 ore de soare pe zi, si dirijat pe peretii acesteia.

Eu nu prefer plante pe peretii casei. Ma gandesc ca, la un moment dat,  va trebui sa renovez, sau sa schimb culoarea fatadei, si atunci va trebui sa stric frumusete de trandafir, care pana atunci va fi crescut considerabil. Mai ales ca o alta informatie de pe site-urile de prezentare ne spune ca are o crestere spectaculoasa inca din primul an.

Pentru ca, mai nou, daca dau copy-paste la o poza de pe net, care nu imi apartine, pot primi nu stiu ce sanctiuni :)) o sa va pun poze si o sa dau si adresa site-urilor de unde am luat poza. Asa….. poate scap :))

Desi inf loreste o singura data pe an, la sfarsitul primaverii, American Pillar este un adevarat spectacol de culoare cu florile sale roz, in 5 petale,  cu ochiul alb si frunze mari de un verde stralucitor. Florile tin cam o luna , sunt grupate in buchete si sunt parfumate.

Din toate pozele vazute pe net, m-am convins ca acest trandafir merita osteneala chiar daca are o inflorire atat de scurta fata de alti trandafiri.

Se planteaza intr-un sol usor, nisipos, pentru un drenaj bun al apei, in plin soare. Un lucru foarte important este acela ca este foarte potrivit pentru tara noastra, fiind o planta de zona 5-9 , deci rezistent la frigul de acum.

Poate fi atacat de afide, omizi sau paianjenul rosu dar,cu o ingrijire atenta, se poate scapa de acesti daunatori nedoriti, care oricum isi fac de cap in gradinile noastre.

Ca remedii naturale impotriva acestora  puteti folosi maceratul de urzica, samponul de urzica si dusul. Sau, daca deja este prea tarziu si nu mai aveti ce face, puteti folosi Sinoratox, Decis sau Zolone.

10 gânduri despre „American Pillar

  1. Heeeiiii…ai revenit! Bravo! Acum citesc ce-ai scris, dar trandafirii sunt superbi 🙂 de cand imi doresc si eu unii cataratori care sa infloreasca mult si toata vara nu numai o serie 😀 Cam in trei ani ajung sa se intinda suficient, asa ca in poze. Te pup.

    1. Elisa,draga mea,la toamna vei avea de la mine butasi din toti trandafirii pe care ii doresti tu din gradina mea.Ma bucur mult ca iti plac.
      Eu am luat mai multi.Unii cu inflorire mai scurta,altii mai lunga,asa ca nu voi duce lipsa de flori toata vara.

  2. Eu am comandat de la firma din Romania. Scump :(. N-am stiut pe nimeni care sa comande din alta tara , iar eu singura nu am avut curaj , cu atat mai mult cu cat transportul numai costa circa 40 de euro, cum am vazut pe un site din Germania. De la ce site ai comandat tu? 🙂
    Si i-ai pus afara in pamant iarna? Ca ziceai ca au dat semne ca s-ar fi prins chiar inainte de ninsoare.

  3. Eu i-am luat de la Lottum din Olanda.Daca vrei sa participi la comenzi comune,ca asa scutesti o gramada de bani,poti sa te inscrii pe http://www.egradini.ro
    Acolo se fac o multime de comenzi pentru tot felul de flori.
    Eu,la Lottum am platit 20 lei pe trandafir,cu tot cu taxe.Daca faceam comanda singura,probabil ca ma costa dublu.
    Am vazut si eu pe un site din Romania American Pillar cu 304 ron .Un pret de lesini,nu alta.
    I-am plantat in gradina la sfarsit de Noiembrie si,dupa o luna de stat sub musuroi lastarii erau foarte verzi si vigurosi

Lasă un răspuns

