O ploaie buna


La fix a venit ploaia asta,dupa 3 zile de caldura. Vineri si sambata am sapat si plivit cate 5 ore pe zi. Cam jumatate din gradina am curatat de buruieni. Adica vreo 500 m2. Asa ca ploaia asta este perfecta. Bine ca nu a dat grindina desi, la cum a inceput, cu nori negri, vant puternic si curent oprit, exact de asta imi era teama. In prima poza este partea din spate a terenului, unde am capsuni, zmeura,vita de vie, ceapa,usturoi, spanac, morcovi, patrunjel de radacina, bob, fasole de vreo 5 feluri, porumb, cateva fire de rosii puse pe parcelele de unde am cules ceapa de asta toamna, arbusti fructiferi de toate felurile, cativa pomi fructiferi si cam atat. In poza 2 este partea de gradina din fata, unde am pus cartofi, 4 randuri de vreo 15 m fiecare, dovlecei, castraveti, mazare 3 parcele de cate 2 randuri si 2 de cate 2 randuri, patrunjel de frunze, alti capsuni, alte rosii …..si cam atat. Seamana a recensamant :))) Mai este si partea din mijloc, unde am rasadurile de rosii, ardei, gogosari si vinete, dar astea le voi posta cand vor mai creste 🙂

26 de gânduri despre „O ploaie buna

  1. Intradevar este binevenita ploaia. La mine s-a lasat cam frig … este ceata .. urat.
    Gradina arata superb. Toate sunt mari si frumoase. Felicitari.
    La mine trebuie sa mai treaca ceva timp sa ma pot lauda cu gradina. Deocamdata iese ceapa foarte greu, cartofii pauza deocamdata, castraveti isi scot si ei capul timizi .. greu .. foarte greu

    1. hehe,tocmai ce iti citeam postarea cu bucataria 🙂
      E greu in zona ta.Nu cred ca m-as obisnui vreodata cu atata frig.Si-asa mai aveam putin si fugeam in Congo de cata iarna am avut…..dar sa mai stau si la altitudine 😦

      1. Are si altitudinea frumusetea ei … stelele foarte aproape … dar si aerul curat de munte.
        Caldura de acum incepe sa vina si la mine .. Dar azi a fost rece… 15 grade au fost in solar … deci afara .. a fost groaznic … 7 grade.

      2. sincer? … Prefer 40 de grade la umbra decat muntele.Desi am ales viata la tara pentru ca nu suport betonul incins 🙂

  2. buna ploaia intr-adevar. cat despre altitudine am fost si sus si jos ( vorba lui Constantin) dar cea mai buna zona e cea de deal. si v-o spun din experienta – doar acolo m-am nascut. nu sunt geruri napraznice ca la campie , nici calduri de 40 de grade la umbra dar nici iarna pana spre vara ca la munte. forme de relief variate , posibilitati multiple. :)dar uitam esentialul :frumoasa gradina ta 🙂 🙂

    1. Ai dreptate.La deal au stat bunicii mei,acolo mi-am petrecut vacantele de vara si stiu despre ce vorbesti.
      Multumesc frumos 🙂

  3. Victoria, bravo pentru gradina ! Ai pus de toate ! Sa ai parte de roade bogate !
    P.S. – Vezi, ca ti-am scris ceva la ultimul tau comentariu la mine.

    1. Multumesc Constantin.Nu le-am razbit eu,dar nu ma las :))
      Maine trebuie neaparat sa plivesc ceapa si usturoiul ca sunt buruienile mai mari decat ele 🙂
      Apoi mai curat un petec de pamant sa mai pun ceva rasaduri.
      Cred ca daca umblu la cartofi s-ar putea sa am ce sa culeg,ca i-am pus ca la carte 🙂
      Iar verdeturi mananc de la inceputul lui Martie din gradina.Asa ca pot spune ca deja recoltez 🙂

      1. Ce pot sa spun- legumele mele le-am intins si amestecat intre ele pe doar 200 de metri patrati. Nu am vrut pe mai mult fiindca nu am timp si putere de mai mult, dar tu esti un fenomen indragostit de gradina ta.
        Nu-mi place linguseala, mai ales cea ascunsa printre cuvinte dar in fata muncii si placerii tale pentru gradina ta nu pot sa spun decat ca esti o placere de om.
        Mult bine tie si familiei tale!

      2. Multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase.
        Ador viata la tara si munca in gradina,desi nimeni din cei ce ma cunosc nu ar fi crezut.Sunt nascuta,crescuta si „traita” in Bucuresti 35 de ani 🙂
        Dar bunicii mei mi-au aratat timp de 18 ani,in fiecare vacanta de vara,frumusetea vietii la tara.
        Am si timp ca doar stau acasa cu copiii,asa ca ar fi pacat sa nu am o gradina mare si plina.Plus ca mai vin si rudele si imi place sa le daruiesc 🙂

    1. ooo,ce rau. 😦
      Ieri a mai fost innorat pana la pranz,dupa care a iesit iar soarele.Eu stau mai la campie,de asta e mai cald.Nu as suporta o zona mai rece

    1. Asa este Gabriela.Este o satisfactie imensa.Acum deja culeg ceapa,usturoi si patrunjel inca de la inceputul lui Martie,si de o saptamana leustean, ridichi, si spanac.Au un miros de m-as intinde pe jos in gradina sa stau cu nasul in ele toata ziua :))

  4. Victoria, cand mai vin, rudele-la ele ma refer, mai daruieste-le cate o sapa, o stropitoare, ceva acolo ca sa tina minte cum sta treaba cu gradina. 🙂 Sigur ca la plecare poti sa le daruiesti tot ce vrei, te asigur ca vor aprecia mai mult darurile tale.

    1. Nu i-am pus eu ca eram intepenita de la discopatie,ci de o vecina care se da mare experta.Nici macar nu stia ca trebuiesc musuroiti.Oricum,asta e,bine ca sunt pusi

  5. Victoria,
    ai rezolvat doar o parte din problema? Comentariile tot oprite sunt.
    Iti doresc toate bune.
    Si eu ma delectez cu mancacioasa noastra care intinde capul dupa lingurita,ii place tare mult mancarica si are patru dintisori,mi-a zis fiul meu ca un bob de mazare, sau ceva nepasat, daca gaseste in lingurita, il trece intre dintisori si-l mesteca, ha, ha, ha!
    Dar, nu prea imi trimite poze,doar ce vad eu la web.De la 6luni nu am poze si acum are opt luni jumate.
    Ma uit la fetita ta cu drag. Sa aveti noroc numai de bine!

    1. Da Elisa,s-a rezolvat,dar nu pentru ca as fi facut eu ceva.Am zis sa mai incerc sa postez si vad ca a mers 🙂 Poate isi revine de tot . Cel putin sper.Tocmai ce vroiam sa intru la tine si am vazut comentariul la mailuri.
      Hehe,cred ca e o dulceata.Eu nu ma mai satur de pupat :)) Pe amandoi desigur.Asta este unul dintre motivele pentru care David isi iubeste atat de mult surioara.Nu si-a pierdut nici macar o secunda locul lui special in inimile noastre,iar asta este un lucru esential in dezvoltarea unui copil si in relatia cu restul familiei.
      La fel face si Rebecca.Mai mult, de cand a descoperit ca poate mesteca, nu mai vrea mancare pasata :))

Lasă un răspuns

