Caisi bolnavi


Astazi am reusit , in sfarsit, sa intru in gradina si am ramas cu gura cascata cand m-am uitat la caisii mei.
Toti 4 au frunzele arse pana la codita si au ramas doar bucatele din ele, sau s-au strans foarte mult, habar nu am.
Jumatate din crengi zici ca au fost arse de sus pana jos, nu mai au nici o frunzulita verde. Celelalte au frunze, dar frunzele atarna moi.
Trei sferturi din caise au cazut. Si erau plini de caise.  Nu stiu ce ploi au fost astea de au facut asa ceva intr-o saptamana.
Am stropit cu Captadin, ca asta il aveam la indemana in gradina.
In alta ordine de idei, am cosit pe marginea gradinii ca acolo nu am avut timp sa ma ocup si crescusera buruienile pana la jumatatea gardului, am plivit putin, pe unde am putut, ca este pamantul ud si merge greu, am mai pus niste rasaduri de ardei gras si rasadurile de ardei iuti, si am mai plantat cateva floricele.
Am scos si bulbii de dalii de anul trecut din nisip si vad ca arata bine, asa ca azi sau maine ii voi planta si pe ei.

14 gânduri despre „Caisi bolnavi

  1. eu am patit la piersic asa, dar am observat la timp ca iar se imbolnaveste (ca anul trecut), asa ca l-a stropit repede sotul cu ceva si i-a curatat frunzele atacate. deocamdata pare bine, dar sa vedem.

    1. Da.Am aflat intre timp 😦
      Oricum nu cred ca ii mai tin acesti 4 caisi.Sunt de dinainte sa ne mutam aici si nu au fost ingrijiti si stropiti niciodata pana la venirea noastra

  2. Imi pare rau de caisi. Este greu cand ceva nu merge bine.
    Nu stiu de ce, dar de fiecare data cand iti vad blogul, vad si un mare efort, o munca indarjita in gradina pentru binele ei.
    Iti doresc putere pe mai departe si mult bine!

    1. Este intr-adevar multa munca,mai ales ca trebuie sa o programez in functie de copii,si ma lupt mereu cu buruienile,bolile plantelor si daunatorii.Dar o fac cu placere,si atunci cand faci un lucru care iti place,nu mai este atat de greu.
      Crede-ma ca prefer o zi de dat cu sapa decat una la cumparaturi si platit facturi prin Bucuresti :))

  3. Si la noi s-au imbolnavit caisii. Unul e pe duca, iar celalalt incepe sa-si intoarca frunzele. Se pare ca nu rezista in zona noastra prea multi ani (ca si piersicii). Ma doare sufletul si nu ma hotarasc inca sa-i tai.

  4. Asa am patit noi cu visinii, culmea, numai cei cu fructele foarte mari se inbolnavesc. Erau plini de fructe si acum am observat ca s-au ars crengi intregi cu fructele pe ele. La fel am patit cu un tufis de nectarini pe care i-am gasit in gradina si care faceau fructe mari, superbune! La noi toti pomii sunt batrani, oprisem niste pruni frumosi care mi-au placut mie si pe care vroiam sa-i mutam la noua casa si am observat ca cei mai frumosi dintre ei s-au ars, frunzele nu s-au dezvoltat complet si cred ca se usuca de tot.

    1. Si in zona mea prunii sunt sensibili.
      Eu azi dimineata am stropit cu zeama bordeleza prin gradina,ca ieri a plouat cu soare,apoi a turnat cu galeata cateva ore.Pana acum a fost soare,iar acum iar sta sa ploua.
      Si de la ploile astea se imbolnavesc pomii.
      Eu vad ca am mai salvat ceva fructe la caisi.Acum sper sa ajunga sa se si coaca cum trebuie.

  5. nu conteaza zona in care sunt pt.caisi eu stau in Satu Mare si aceeasi problema e si la noi cu caisii,avem unul de vreo 8 ani si in fiecare an e aceeasi problema cu el,crengi si frunze parca arse,daca nu vine frig peste flori sau grindina fructifica chiar si asa,in 8 ani a avut fructe multe intr-un sigur an (2009)dar am facut atunci dulceata de m-am plictisit,de cateva ori am mai dat si la altii din ele,caisii au viata mai scurta si nu se tund niciodata,acum am unul tanar care nu e ars deloc si frunze normale si e plin de fructe,sant in aceeasi livada cum explicati?cred ca conteaza si varsta lor,ai o gradina minunata Victoria si ma minunez cum reusesti sa o lucrezi,e adevarat ca dragostea pt.natura,sanatate,bine pentru copii tai minunati face minuni,nu stiu cum sa pun poze sa-ti arat cum e si gradina noastra,mai ales bujorii acum,irisii,clematitele,crinii africani …….

    1. Si la mine tot in 2009 au fost caisii plini de fructe
      Da,cred ca e foarte importanta si varsta,dar si ca tratamentele sa fie facute cum trebuie pentru a fructifica mai multi ani.Iti multumesc mult pentru laude.Ador sa muncesc in gradina.Asta este singurul meu secret 🙂
      Poti sa trimiti poze pe adresa de mail si, daca esti de acord,le voi posta si pe blog,cu o mica poveste a lor scrisa de tine,desigur.Chiar m-as bucura sa iti vad gradina.

  6. primul si cel mai important tratament este cel de iarna, sau stropirea albastra cu sulfat de cu. (piatra vanata) 250 gr. la 10l apa cand temperatura mediului este peste 5 gr. C foarte eficient ca prim tratament la pomi pentru monilinia (uscarea subita unor cracute cu flori, fructe si infrunzite primavara) avand in vedere si din considerente economice ca tratarea se face iarna in uscat este recomandat sa se faca primavara cat mai devreme dupa toaletarea pomilor, si un tratament cu un insecticid uleios dupa stropirea albastra cu sulfat de cu, la cateva zile diferenta, cu temp. de peste +5 gr. C, foarte eficient este confidoroil sau nupridoil care contin imidacloprid(atentie aprovizionativa din timp ca ue vor sa-l scoata de pe piata la iarna)

    1. Bine ai venit Tica.
      Am invatat si eu intre timp asta,multumec frumos pentru precizari. Anul asta si anul trecut am facut stropirile de iarna si se cunoaste.
      Insa anul asta m-am confruntat cu gerul de la sfarsitul lui Martie parca, si caisii au pierdut cele mai multe fructe,desi au inflorit, ca de obicei, dupa ger.
      Dar monilioza nu au mai facut.
      Multumesc pentru informatia despre Confidor.O sa mai cumpar sa am.

Lasă un răspuns

