Lucrari in gradina


Această prezentare necesită JavaScript.

Imediat ce au trecut sarbatorile, m-am apucat serios de treaba. Nu pentru ca nu as fi facut asta si inainte, ca am muncit  pe branci si pana la Paste, ci pentru ca riscam sa fiu invadata de buruieni. Este destul de greu sa le tin piept de una singura zi de zi pe toata suprafata terenului, dar ma straduiesc cat pot. Si pana acum sunt multumita de rezultate. Am inceput prin a planta toate daliile cumparate anul asta, si alti bulbi pe care ii mai aveam. Dupa care am intrat in gradina de legume si am plivit cartofii, mazarea , dovleceii si capsunii. Am plantat si rasadurile de dovlecei din rasadnita si vad ca le merge foarte bine. Intre timp au inceput sa rasara si dovleceii semanati direct in gradina. Apoi am pus araci si am legat sfori la parcelele cu mazare , ca sa nu mai patesc la fel ca in anii trecuti cand exact inainte de cules a inceput sa ploua si mi-a culcat-o toata la pamant de abia am mai reusit sa o culeg. Anul trecut am mai cules jumatate ca a plouat cam o saptamana si partea de dedesubt era imposibil sa o mai pot folosi la ceva. Dupa asta, m-am apucat sa curat de buruieni si sa sap o bucata de teren, unde anul trecut trona piscina, langa cei 3 caisi mai mici, si am inceput sa plantez rasadurile de rosii pe care le-am cumparat de la niste oameni care au venit in sat cu rasaduri de vanzare. Am mai luat de la ei si rasaduri de ardei gras,ca ale mele sunt foarte mici, si urmeaza sa le fac loc si lor. Am mai sapat o tura si la flori ca iar au crescut buruienile , iar de maine trebuie sa caut araci ca i-am terminat pe toti cei pe care ii aveam de anul trecut si mai am o groaza de rasaduri de rosii de pus. Si daca nu le pun araci nu fac nimic. Am unele rasaduri de Money Maker,cu crestere determinata, pe care voi incerca sa le pun fara arac, si fara sa le copilesc sa vad cum le merge. Dar araci oricum imi vor trebui o multime.Asa ca iau toporisca si o iau de-a lungul gardului. M-am plans eu mai demult de gardurile din satul asta ca sunt intesate de duzi, dar acum imi prinde bine :)))) Am mai repicat si din rasadurile de petunii semanate de mine intr-un ghiveci si puse in rasadnita. Sunt o multime si mai este ceva timp pana le voi vedea  inflorite, dar nu-i nimic. Iar copilasii mei, dragii de ei, asista zilnic la lupta mea cu buruienile si la efortul meu de a avea o gradina frumoasa si plina. David chiar ma ajuta de multe ori si , cat de mititel il vedeti chiar face treaba buna. Cateodata ma minunez  de cata vointa poate sa aiba si cat de responsabil este cand isi pune ceva in cap. Intotdeauna este atent, imi aminteste cand uit cate ceva, si chiar are grija foarte mare de surioara lui. Sunt o norocoasa, ce mai 🙂

6 gânduri despre „Lucrari in gradina

  1. Eu de abia astazi am repicat din rasaduri. Sambata mi-am terminat si eu solarul .. extrem de tarziu ,.. dar mai bine asa decat deloc, iar azi am pus si eu ceva seminte in solar si am repicat cateva rosii direct in solar.

    1. mai bine mai tarziu decat deloc.Il folosesti si la toamna sa ai verdeturi pana tarziu in iarna,iar la anul poti face rasadnita in el.Asa vei avea dubla protectie si vei putea semana de la sfarsitul lui Februarie

Lasă un răspuns

