Gradina de Aprilie


Această prezentare necesită JavaScript.

Am reusit sa pun in luna Martie,cam tot ce trebuia,asa ca sunt la zi cu insamantarile si plantarile.

Am primit vineri si pomii si vita de vie, asa ca ieri m-am si apucat de plantat.Aveam deja gunoi de grajd adus in galeti,asa ca am facut gropile si am reusit sa plantez toti pomii: meri,peri,pruni,alun,smochin negru,cires,cires amar,visin, gutui si un agris rosu.Am mai plantat si 3 bujori,rosu,alb si roz,iar de maine incep cu vita de vie,apoi crinii,canna,tuberozele si,daca se mai incalzeste timpul,pun si daliile.Si mai  am si gladiolele.Iar intre doua flori,o sa pun si fasolea,dovlecii,dovleceii,pepenii galbeni,si mai gasesc eu cate ceva :))

Plantarea pomilor am facut-o ca la carte,ca sa fiu sigura ca se prind.Am facut gropile,am pus gunoi de grajd  vechi si putin proaspat,apoi apa si am amestecat bine,apoi am infipt tutorul si abia dupa aia am pus pomul cu radacinile bine rasfirate si inmuiate in zeama pregatita si separat intr-o galeata.Am pus pamant maruntit peste,si am tot apasat cu piciorul,pentru a facepriza la radacini,apoi am mai pus un strat peste si gata.Pomii i-am plantat cu punctul de altoire chiar deasupra pamantului,ca asa am citit ca se face 🙂

La fel voi proceda si la vita de vie.

Acum sper sa se indrepte vremea ca iar au anuntat la tv soare si timp frumos,iar afara e innorat si un vant de te ia pe sus :((

20 de gânduri despre „Gradina de Aprilie

  1. Daca ai pus numai un alun, te sfatuiesc sa mai pui 2 ca altfel nu face polenizarea . Asa am citit ca se cultiva . Dar mai intereseaza-te. Am plantat si noi 4 meri Golden Delicios, dar am luat cu radacina goala, fara pamant pe ea. I-am tinut o noapte cu radacinile in mocirla cu balega proaspata si apa. Mai vorbim.

  2. o superstite mostenita de la bunici spune ca daca vrei ca pomii „sa se prinda”, trebuie ca atunci cand ii plantezi, cineva sa ii tina cu doua maini, iar ca sa aiba poame bogate, in primavara pune-le cate un martisor 🙂 imi amintesc cu drag de atunci cand eram mica si credeam in lucrurile astea, si le-am pus martisor la toti pomii.
    abia astept sa vad cum iti evolueaza gradina!

  3. De alun iti pot spune eu ca am avut in gradina unul si nu a facut nici o aluna… apoi am mai pus 2 si acum face cate o galeata de alune…
    Dar daca mai sant aluni in vecini atunci se polenizeaza de acolo…
    Nimic nu e mai bun decat polenizarea intre vecini …

  4. Hahaha, ce tare faza cu polenizarea cu vecinii! Si totusi, confirm faptul ca ai mei au un singur alun in curte care rodeste bine in fiecare an. Nu chiar galeti intregi, dar merge! Si nu stiu sa mai fie aluni in gradinile vecine! Vic, esti un exemplu de harnicie! Spor la treaba in continuare, desi anunta astia ca se schimba vremea!

  5. Te admir, esti tare harnica si pasionata! Poti sa-mi spui te rog, de unde ai cumparat ciresul amar si daca este rosu sau alb. Multumesc mult!

  6. Aşa ce-mi place să văd cum „renaşte” o grădină. În curând totul va fi verde şi frumos! E minunat cum le-a rânduit Dumnezeu de bine şi de frumos!

    Spor la treabă la toată echipa (familia)! 🙂

Lasă un răspuns

