Aquilegia-Caldarusa


Această prezentare necesită JavaScript.

Pozele sunt luate de pe net , insa sper ca in curand sa am cat mai multe din aceste minuni in gradina mea.

M-am indragostit iremediabil de aceasta floare. Imi plac culorile si forma florii , frunzele , si faptul ca nu depaseste 50-60 cm.

Am in gradina cateva iesite din seminte semanate de mine anul trecut si pe care le astept sa infloreasca anul acesta , si cateva primite de la o prietena virtuala.

Abia astept sa le vad inflorite.

Am primit, de asemenea, si cateva plicuri cu seminte de la verisoara mea din America, pe care o pup si ii multumesc. Nici nu ma asteptam sa ma nimereasca atat de bine cu asa cadou minunat. Ii multumesc din nou, din suflet si o pupam cu drag.

Pentru ca vreau sa reusesc sa salvez si sa cresc toate plantutele care imi vor iesi din seminte , am cautat pe net informatii despre Aquilegia.

Este o planta perena .

Se pare ca Aquilegia creste foarte frumos si in ghivece , nu numai in gradini , asa ca cei ce iubesc aceasta floare si nu au gradina, pot fi fericiti.

Frunzele sunt trilobate si pot avea culoarea de la verde pana la gri. Florile sunt sub forma unor palnii sau clopotei batuti in foarte multe culori, si pot fi simple sau batute.

Se inmulteste prin insamantare primavara , sau prin despartirea tufelor , primavara sau toamna. La plantele obtinute prin insamantare , inflorirea va avea loc abia in al doilea an. Insa asteptarea merita , iar inflorirea tine din Mai pana in Iulie. Dupa care ne putem bucura si de frunzele plantei care sunt foarte aspectuoase.

Nu sunt pretentioase in privinta solului , dar nu strica sa le fie administrat gunoi de grajd macerat , o data pe luna pe perioada cresterii si infloririi.

Le place semiumbra, dar au nevoie de lumina, asa ca sub pomi sau la umbra unui gard viu , cred ca le-ar sta foarte bine si v-ar bucura cu multe flori. Lipsa luminii face sa creasca frunzisul , in detrimentul florilor. Iubesc caldura , insa prefera temperaturi moderate. Caldura puternica face ca florile sa se treaca repede , iar frunzele sa se arda pe margini.Asa ca ar fi bine ca , in caz de seceta , sa le udati , dar fara a balti apa , deoarece excesul de apa face sa putrezeasca radacinile.

Sper ca v-am trezit interesul si voua pentru aceste flori. Eu sper ca , in curand , sa imi fac o adevarata colectie in gradina .

 

 


 

5 gânduri despre „Aquilegia-Caldarusa

  1. Din rizomul multicapitat se dezvolta tulpini ramificate de la nivelul solului cu aspect tufos care sunt lignificate la baza si ierboase la partea superioara. Frunzele persistente sunt opuse alungit-lanceolate intregi lucioase scurt petiolate pana la sesile de culoare verde-masliniu inchis. Florile sunt de tip labiat cu un caliciu cilindric cu 5 dinti aproape egali.

Lasă un răspuns

