Pe mosie


Această prezentare necesită JavaScript.

Zilele trecute au fost superbe.Asa ca , in ciuda discopatiei care si-a facut de cap, am iesit in gradina cu copiii si am incercat sa fac cate ceva. Nu am reusit decat sa fac rasadnita, insa am o vecina care m-a ajutat si mi-a pus mazarea si arpagicul galben.Cand se va mai incalzi putin voi pune si arpagic rosu si usturoi.

Rasadnita nu am mai facut-o ca in anii trecuti,cu pamant deasupra patului de balegar, ci am pus balegarul proaspat , luat din mormanele stranse la marginea satului ,  l-am intins uniform, apoi am pus peste el folie de plastic groasa. Dupa aceea am pus laditele cu rasaduri din casa , am pus folia peste suportii din lemn si am fixat-o de jur imprejur cu ce am avut: caramizi, tigle 🙂

Bine am facut ca am fixat-o bine ca , inca  de azi-noapte, a inceput un vant de ar fi luat toata folia pe sus daca nu era fixata cum trebuie. La meteo au anuntat ca azi vor fi 15 grade , insa azi au spus ca sunt maxim 10.Daca stiam, mai asteptam cateva zile , insa acum… asta e. Sa speram ca vor rezista rasadurile mele.

Deja lalelele plantate in Februarie au inceput sa iasa, asa ca ma astept la o explozie de culoare de Paste.Am mai primit azi de la o prietena draga niste trandafiri pitici si mai multe primule care asteapta sa fie plantate.

Am o multime de treburi de facut si vremea asta nu mai tine deloc cu mine. Insa voi continua cu insamantarile in casa si, dupa ce se va mai imbuna vremea, voi scoate laditele in rasadnita.

Am reusit sa stropesc si pomii cu solutie uleioasa, asa ca am reusit sa termin la timp tratamentele de iarna.

Anul asta vreau sa fac toate tratamentele la pomi, pentru ca anul trecut nu am avut timp de ele si s-a cunoscut. Pomii nu au tinut roadele si nu am avut nici macar o caisa. Doar cateva pere au rezistat manei care a fost.

Copiii mei s-au bucurat din plin de caldura si  soare.  David a obosit atat de tare , incat acum 2 seri a adormit la 19.30 si s-a mai trezit a doua zi la 8 dimineata 🙂

trandafirii de sub sticle s-au prins in proportie de 75% , asta din cauza ca au tot intrat caini pe acolo si au dat la o parte cateva dintre sticle. Oricum, am pus o multime asa ca nu imi fac probleme .

Incet incet, gradina se trezeste la viata. Iar eu abia astept sa vad asta 🙂

 

14 gânduri despre „Pe mosie

    1. Multumesc frumos.Din pacate nu am facut atat cat as fi vrut.Abia ma misc si discopatia asta nu ma lasa deloc.Acum am mai si racit cobza, asa ca e tacamul complet.Din pacate,de ce imi era frica nu am scapat si a racit si Rebecca :((

  1. Ai grija cu viroza de acum, eu am zacut 5 zile numai in pat si sunt de regula sanatoasa tun! Noi am luat de la gradinita si dupa mine a fost bolnava si Anna, am ajuns sa luam iar antibiotic.
    In alta ordine de idei, o sa ai multa treaba afara, vreme buna sa dea Domnul! Asa se mai joaca si cei mici si mai trece timpul! Spor la treburi (dupa ce se intoarce vremea buna)!

      1. Multă sănătate şi putere de muncă. O să treacă şi răceala şi-o să fie cald şi bine afară. o să trecem pe păpădie, ştevie, lobodă, spanac şi urzici şi atunci să vezi putere! 😀
        Numai bine!

    1. Multumesc frumos de vizita si bine ai venit.
      Am stropit pomii intai cu zeama bordeleza pe la jumatatea lui Februarie ,intr-o zi cu temperaturi peste 0 si fara vant sau ploi, dupa care la jumatatea lui Martie(desi ar fi trebuit cam la 10 zile distanta) am stropit cu solutie uleioasa.Eu am folosit Confidor Oil.
      Acum,daca pomii deja sunt in buton roz(adica deja s-au format bobocii de floare)poti stropi iar cu zeama bordeleza.Daca nu stii sa o prepari,gasesti gata pregatita la pliculete la fitosanitare.
      Mult spor la treburi.

Lasă un răspuns

