Calendarul gradinii mele


In curand voi incepe treaba in gradina, asa ca am facut o lista cu treburile pe care le am de facut incepand de acum si pana in Februarie inclusiv.

Peste tot pe internet, am tot vazut “calendarul gradinarului” , insa in linii mari.Nicaieri nu iti spune exact cu ce stropim,cand si cum,sau alte lucruri marunte pe care fiecare le face in gradina proprie.

Eu voi face o lista cu treburile pe care le am eu de facut in luna Februarie, in primul rand pentru mine, ca nu cumva sa uit ceva.Daca vor fi de folos si altora, m-as bucura foarte tare.Si chiar la sfarsit de Ianuarie,caci sunt multe de facut.

  1. incep cautarea de materiale : alveole de rasaduri,pamant de flori,pentru ca al meu din gradina mi se pare prea greu si lutos pentru rasaduri,seminte,butasi,pomi fructiferi si vreo 2 butuci de vita de vie.
  2. pregatesc uneltele de gradinarit , le ascut,unde e nevoie schimb cozile,fac inventarul sa vad daca imi mai trebuie ceva.Necesarul pentru mine ar fi cam urmatorul: 1 sapa, 1 sapaliga cu coada lunga si una cu coada scurta, 1 grebla, 1 cazma, 1 foarfeca de gradinarit, 1 topor si un toporas, si o coasa.Toate acestea le am,deci mai trebuie doar sa le verific
  3. cumpar folie de plastic pentru rasadnita si verific daca am destule materiale pentru confectionarea acesteia. Adica: cadru din metal sau lemn pentru rasadnita, balegar proaspat( pe asta il voi auce chiar in ziua in care fac rasadnita), folia de plastic,materiale pentru fixat folia pe pamant in jurul rasadnitei(bare de metal, caramizi, etc.
  4. cumpar solutii pentru stropit pomii : sulfat de cupru si var pentru zeama bordeleza, dupa care va trebui sa stropesc cu Confidor Oil sau alt produs uleios pentru a fixa solutiile pe pomi.Asta am invatat de la Elisa si Huni ,carora le multumesc pentru sfaturile gasite pe blogurile lor
  5. cumpar Previcur ,solutie pentru stropit rasadnita si rasadurile impotriva caderii plantutelor(asta stiu de la Elisa)
  6. cumpar un prelungitor pentru stropit,care sa ma ajute la stropit pomii fructiferi
  7. cumpar o scara metalica din aceea pliabila care este foarte practica in gradina.
  8. tund pomii inainte de stropire ( am acitit la Huni,care are dreptate, ca asa nu stropesc inutil si pe crengile pe care le voi taia
  9. Cumpar ghivece si jardinière pentru flori.
  10. Cumpar cartofi pentru plantat si,daca va fi timpul bun, adica fara zapada si pamantul mai putin umed,ii voi plant ape la jumatatea lui Februarie.
  11. Curat gradina de uscaturi, tai crengile de la tufanele si crizanteme, pregatesc suporturile de flori, adica cel metallic de la foisor si mai fac niste carlige la streasina foisorului pentru petunia si muscatel curgatoare.
  12. seman petunia,muscatel si alte seminte de flori si legume in perioadele cu luna in crestere
  13. Pe 15 Februarie fac rasadnita pentru legume si flori pe pat cald si,dup ace o las 1-2 zile acoperita,incep sa seman.Primele seminte de legume vor fi cele de ardei de toate felurile si gogosari , pentru ca au perioada de germinare mare( 30-40 zile), apoi urmeaza rosiile, vinetele, etc. Varzoasele timpurii si guliile pot fi semanate o data cu ardeii
  14. Mai multe informatii despre fazele lunii ( trebuie sa semanam atunci cand luna este in crestere) aveti aici: http://www.acvaria.com/astro-lunanoua_lunaplina.php?p=astrologie

 

15. Daca timpul permite( adica nu e zapada si temperaturile mai cresc, pentru a nu fi inghetat pamantul) voi incepe sa plantez pomi fructiferi, vita de vie, adica ce achizitionez intre timp

 

16. cumpar solutii pentru urmatoarele stropiri, de care trebuie sa ma informez , ca inca nu am facut-o

 

 

9 gânduri despre „Calendarul gradinii mele

  1. te rog sa/mi scrii daca dupa arat se discuieste. eu am pamant usor lutos , este necesar sa adaug putin nisip si cand, dupa sau inainte de arat.multumesc.

    1. Buna.Imi cer scuze ca raspund atat de tarziu. De obicei,dupa arat se discuieste doar daca vrei sau daca pe zona respectiva trebuie sa pui imediat ceva.De exemplu,eu discui zona unde pun arpagicul si usturoiul toamna.Restul pamantului arat,va ingheta la iarna,iar in primavara la lovirea usoara cu sapa se va marunti foarte usor.
      Iar nisipul e mai bine sa fie imprastiat pe pamant inainte de arat.Atunci cand ari se amesteca foarte bine cu pamantul si nu mai e nevoie de o munca in plus.
      Sper ca ti-am fost de folos si nu am raspuns prea tarziu.
      Multumesc frumos de vizita.

  2. Buna Victoria si sarbatori fericite cu multa sanatate!
    As vrea sa te intreb daca tu stii vreo sursa de pomi fructiferi la un pret convenabil?
    Seminte de legume ai surplus si ce soiuri(poate ai vreo sursa de unde te aprovizionezi).
    Iti doresc in anul ce bate la usa ,multe bucurii alaturi de cei dragi tie!

    1. Elena,eu pomii si vita de vie de masa(si chiar si flori) le-am luat de la Atlasplants.Au site pe net.Mi-au trimis plante de calitate,si la un pret bun.Ei lucreaza cu italienii.Au si nr de tel pe site si poti vorbi direct cu ei.
      seminte am mai luat si din magazine,dar cele mai multe le am de la iubitori de gradini ca si mine,sau am pastrat eu de la un an la altul.
      La multi ani si un an nou minunat si tie.

    1. Intr-adevar,e mai bine toamna,insa eu nu am putut sa ii plantez toamna,asa ca e bine si primavara.Important este sa fie udati bine(primavara) sa se prinda radacinile. Si sa aiba ingrasaminte cat mai naturale.
      Multumesc pentru vizita si bine ai venit pe blogul meu. 🙂

Lasă un răspuns

