Aratura de toamna


 

Sambata trecuta,pentru ca tot a fost vreme buna dupa ce vineri a plouat peste pamantul foarte uscat,am reusit sa aram.Am chemat un vecin cu calul pentru ca am renuntat la aratul cu tractorul din cauza experientei de anul trecut,cand am vazut ca a ramas o mare parte din gradina nearata,dupa ce s-a intrat cu tractorul acolo.Cam 10 m de la gard nu a reusit sa intre din cauza ca nu avea cum sa intoarca asa aproape de el (de gard).

Si toata portiunea aia am dat cu sapa de am ametit si eu si Marius.

Aratura de toamna,zic eu,este cea mai importanta lucrare in gradina pentru culturile din anul urmator.Si,cu cat este facut mai devreme,mai bine si mai adanc,cu atat este mai eficient.Dupa ce s-a arat,cine are,poate sa arunce pe pamant gunoi de grajd vechi de 1-2 ani.Mai putin pe parcela unde se va insamanta morcov.In primavara,cand vom pregati parcelele pentru semanat,acestea vor avea deja ingrasamantul necesar iar treaba va merge mult mai repede.

Cei care stiu ca au coropisnite in gradina,e bine sa puna toamna ,intr-o parte a gradinii,un morman de balegar proaspat,intr-o mica groapa .Acolo se vor strange coropisnitele la iernat din cauza caldurii degajate de balegar.Spre sfarsitul iernii,intr-o zi geroasa,se va imprastia cu lopata balegarul din groapa,expunandu-se astfel la ger toate coropisnitele si ouale acestora,si omorandu-le.

Este o metoda foarte eficienta de a scapa de coropisnite.

Daca aram toamna,gerul de peste iarna( pe care,intre noi fie vorba,nu o suport nici macar in poze),va ingheta pamantul,care primavara se va marunti imediat si nu va mai necesita prea multe eforturi inainte de semanat.

Va doresc spor la treaba si o iarna blanda.

5 gânduri despre „Aratura de toamna

  1. Heeeiiii…super! 🙂
    Am vazut arand asa si pe locuri mai intinse…ne intoarcem la cele stramosesti….
    Cu toate ca este de munca in gradina….tare imi place ce faci si cum randuiesti! Cred ca ti-am mai scris , de-a lungul vremii , cat admir abnegatia ta pentru bucata de pamant si cat te invidiez ca o ai….Sa fiti sanatosi si sa o munciti cu drag! 🙂

    1. Multumesc din suflet.Intr-adevar sunt tare mandra de bucata mea de pamant si de ceea ce fac aici.Anul asta,desi am fost gravida si am nascut,nu am avut prea mult timp de gradina si a mai fost si ploaie prea multa de a manat rosiile,tot am reusit sa avem pe masa in fiecare zi legume proaspete din gradina.
      Sper ca la anul sa fie mai bine.Ceva cam ca nul trecut,daca s-ar putea :)) ……..nu de altadar avem familie numeroasa si imi place sa am ce sa le daruiesc.
      Mula sanatate iti doresc si tie.

  2. O daaaa….stiu ce spui…si citind ce scri aici , imi amintesc de vremea cand baiatul meu , pe atunci de numai 2 anisori , culegea ouale de sub gaini , zilnic si isi lua rosia din gradina si musca din ea ca din mar…of , unde sunt zapezile de alta data? 😦
    Asa ca macar raman cu admiratia pentru tine si evadez si eu , imaginar , in gradina ta de legume… 😀

Lasă un răspuns

