seminte de petunii cum se strang


Pe 27 septembrie cineva m-a gasit cu aceste cuvinte.Deci hai sa spun cum strang eu semintele,desi nu sunt nici experta si nici nu am avut petunii pana anul asta.Primele seminte le-am primit de la Elisa.

Cu foarfeca de gradina intr-o mana(eu in stanga) si cu o punguta pregatita langa mine,tin usor de capsula cu seminte sa nu se scuture,ea fiind uscata si maronie,si ii tai codita,apoi o pun in punguta.Apoi le iau pe fiecare in parte(capsulele),si le scutur,eventual le strivesc putin intre degete sa cada semintele,si le curat de coji.Cand am terminat,fac un plic de hartie si le pun acolo,apoi il sigilez.Pe plic scriu intotdeauna denumirea plantei si data.Scurt si cuprinzator.

8 gânduri despre „seminte de petunii cum se strang

    1. Am tot cules de pe la inceputul lui Sptembrie incontinuu.Inca mai am de cules.Nu de alta,dar la anul vreau sa umplu curtea cu ele ca sunt frumoase.

  1. Eu am avut cateva jardiniere cu petunii de toate culorile, si din acelea batute si cateva dantelate, am avut surpriza sa faca toate seminte! Abia astept sa am propriile rasaduri, mereu am aruncat simplu semintele pe jos si au rasarit puzderie, acum o sa pun seminte in jardiniere in etape, ca sa am din februarie pana in toama viitoare, tarziu! Ale mele sunt de mult in pungute de hartie, mi-a fost teama sa nu apuce sa se scuture si sa le pierd asa ca imediat ce au plesnit capsulele cu seminte le-am si tuns.

    1. eu am avut anul asta doar petunii simple roz,lila si mov. Am primit acum de la cineva si seminte de petunii pitice foarte frumoase.Abia astept sa le pot semana.Dantelate nu am avut si nici batute.Incerc sa caut la primavara si din acestea si sa iau mai multe culori. Imi plac enorm.Sunt foarte frumoase si mai ales infloresc incontinuu.
      Si eu am pus 2 seri de seminte la pungute de hartie si inca mai am de cules.Tot asa si eu am mai cules ca sa nu le pierd.Imediat ce se usca putin capsula.

Lasă un răspuns

