Prunele


Mi-a adus sotul meu cateva prune. Vreo 40 kg :))
Daca tot a vazut ca l-am certat ca nu a stropit cum trebuie pomii,deci nici fructe nu au fost,mai ales ca a fost si mana,s-a gandit sa imi faca o surpriza si sa ma puna la treaba.Asa ca a venit cu sacul,ca sa stie o treaba.
Niste prune gen renglote,foarte dulci si parfumate.
Asa ca m-am apucat de treaba si am pus de un gem.Asta dupa ce am si gustat cateva asa,crude.Nu prea am voie din caza Rebeccai,dar sa gust pot.
Mie,de obicei,nu imi place foarte tare gemul de prune.Insa,de data asta,l-am facut aproape fara zahar deloc.La 7 kg de prune am pus numai 0,5 kg zahar si asta doar ca sa nu pun conservant.Cei care nu au gustat inca un gem fara zahar,habar nu au ce pierd.Este atat de usor si de bun,ca nu imi vine sa cred.Este prima data cand fac un gem fara zahar,si sunt foarte incantata.
Am fiert la el cam 3 ore,dupa care l-am pus in borcane curate si uscate,l-am capsat si am pus borcanele cu gura in jos(ca sa nu zic cu fundul in sus 🙂 ),ca sa se raceasca asa.In felul asta nu vor rasufla si se va pastra foarte bine chiar si fara conservant.
Va voi spune mai la primavara cum a tinut gemul meu peste iarna.
Pe mine ma apuca durerea de cap daca mananc ceva prea dulce.Probabil are legatura cu glicemia.Adica sigur are 🙂
Acum,in sfarsit,am descoperit un dulce care imi place si care nici nu imi da dureri de cap.
Vi-l recomand si voua.

4 gânduri despre „Prunele

    1. hee,asa e,sunt o multime.Mai am si azi de facut jumatate din ele.
      Nici mie nu imi placea gemul de prune pana sa il fac pe asta.Este delicios.Nu se mai simte gustul ala ca de prune uscate,ca la gemul cu zahar.Cel putin asa aveam eu senzatia.La asta se simte efectiv gustul de pruna proaspata.Iar daca racesti borcanele cu fundul in sus,se foarmeaza o pelicula pe capac,care protejeaza borcanul sa nu rasufle.

Lasă un răspuns

