Gladiole


Gladiolele sunt niste flori superbe,  dar pe care mama mea( Dumnezeu sa o odihneasca) , atunci cand eu eram mica, le cumpara, alaturi de garoafe, cand mergea la cate o inmormantare sau la cimitir. Asa ca, mult timp le-am asociat cu tristetea si cu moartea, deci nu mi-au placut foarte mult.

Asta pana m-am mutat la tara si am primit la un schimb de plante cu o prietena virtuala, si cativa bulbi de gladiole. Desi nu am fost foarte incantata, mi-a fost mila sa ii las sa se usuce, asa ca i-am plantat intr-un colt de gradina. M-au rasplatit atat de frumos si cu niste culori atat de placute, incat am prins drag de ele , iar acum am aproape o ladita intreaga de bulbi pe care ii scot in fiecare toamna si ii plantez din nou in primavara urmatoare.

Din aceasta cauza sunt putin incomode ca si flori de gradina, pentru ca necesita un loc uscat, aerisit si racoros( dar fara sa inghete) pentru a fi depozitate peste iarna.

Dar pentru faptul ca infloresc atat de frumos, culorile sunt de-a dreptul uimitoare, se inmultesc rapid si florile tin destul de mult, merita sa avem in gradina macar un loc in care sa le plantam.

Eu le plantez in grupuri de cate 10-15 bulbi mari, la distante de cativa cm intre ele, iar bulbisorii mici ii plantez rasfirati in grupuri destul de mari, pentru a se dezvolta.

Acum astept o zi cu soare, ca sa scot bulbii, sa ii pun la uscat si, dupa ce ii curat de pamant sa ii pun in ladite si sa ii depozitez pana la primavara.

DSCN9971 DSCN9970 DSCN9969 DSCN9865 DSCN9864 DSCN9863 DSCN9747 DSCN9746 DSCN9745 DSCN9742 DSCN9743 DSCN9744 DSCN9653 DSCN9652 DSCN9630 DSCN9611 DSCN9610 DSCN9573 DSCN9564 DSCN9571 DSCN9572 DSCN9563 DSCN9401

7 thoughts on “Gladiole

  1. Sant foarte frumoase, dantelate, gingase si adorabile. Eu am avut doua nuante de rosu si mi-au murit in timp, desi le scoteam toamna…nu mai stiu cum a fost ca nu mai am decat una care a ramas in iarna in mijlocul rondului si anul asta a rasarit tarziu si nu a facut floare. Dar am niste bulbi de lalele pe care i-am scos involuntar cand am sapat , dupa miozotis, gradinuta si trebuie sa-i ingrop acum, ca nu-i tarziu.

    • Si eu am patit-o.Aveam mai multe culori si au disparut.
      Lalelele,zambilele si narcisele mele inca sunt in ladite.Saptamana viitoare le plantez(sau asa sper ), ca acum suntem in pregatiri de scoala si de gradi. Incep amandoi copilasii :P

Lasă un răspuns

