Capsuni


Capsunile sunt preferatele mele in materie de fructe. Nu m-as supara daca s-ar gasi in gradina tot timpul anului :)

Oricum, am reusit sa strang in gradina, datorita catorva persoane extrem de dragute, vreo 5 soiuri de capsuni si unul de fragute.

Primele mele capsuni primite, au fost cele de la Elisa, care fac niste capsuni imense si foarte gustoase, si fructifica pana toamna.Partea proasta este ca le-am pus undeva la semiumbra. Adica au soare doar dupa ora 13.

Sa nu faceti ca mine ca nu este bine. Capsunile trebuie sa stea la soare ca sa fructifice abundent si sa faca fructe dulci. Si ale mele sunt destul de dulci si foarte mari, dar putine. Asa ca le voi muta in toamna.

Mai am si capsuni urcatoare si curgatoare, pe care nu am avut timp si rabdare sa le las sa curga/urce  :)  asa ca se inmultesc pe pamant.

Si mai am si unele care sunt foarte timpurii, plus cele pe care le-am gasit aici cand ne-am mutat si care fac fructe multe si foarte gustoase.

Pana acum nu am avut cine stie ce productie de capsuni,pentru ca le-am tot mutat de colo colo. Insa anul asta, pentru ca in toamna le-am lasat acolo unde erau fiecare, am inceput sa culeg cam 1,5-2 kg pe zi.

Ieri i-am facut lui David sirop de capsuni si e foarte incantat de el. Prefer asemenea siropuri facute in casa, pe care sa le diluez cu apa, decat sa cumpar sucuri din comert care, fie ele oricat de “naturale” tot nu sunt 100% numai fructe si mai au si ceva conservanti sau adaosuri care sa le mentina proaspete timp mai indelungat.

Asa ca , mai bine le fac eu.

Dupa ce am spalat capsunile si le-am curatat de codite, le-am pus intr-un lighean cu zahar. cate kg de capsuni, tot atatea de zahar. Le-am amestecat bine si le-am lasat peste noapte la frigider sa iasa toata zeama din ele. A doua zi le-am pus intr-o strecuratoare, iar sucul ramas l-am pus pe foc cu 2 cani de apa la fiecare kg de zahar pus. Am lasat sa fiarba cam 20-30 minute si am adunat spuma de deasupra, apoi am pus siropul fierbinte in sticle uscate, care se pun fie pe o tava de inox fie pe varfuri de cutite sa nu se sparga, apoi le-am pus capacele si le-am si legat bine cu folie. S-au racit incet sub masa din bucatarie, dupa care , la beci cu ele :)

Iar capsunile stoarse ramase in strecuratoare, le-am amestecat cu  4 linguri de iaurt slab si le-am savurat acum 10 minute. Delicioase :)

La bunicii mei, in copilarie, mancam fragi cu putin zahar si cu smantana proaspata. Un deliciu.

10 thoughts on “Capsuni

    • da,tot asa si la noi a fost in primele zile.Acum deja trebuie sa mai cumpar zahar sa ii fac sirop lui David si mai vedem cum mai facem :)

  1. Deja îmi lasă gura apă! Şi mie îmi plac cel mai mult căpşunile! Şi, dacă stau puţin la frigider şi le stropesc cu puţină esenţă de rom… sunt delicioase! :-)

  2. Pingback: O recomandare... reînnoită! | Blogul lui Nea Costache

  3. As vrea sa stiu si eu amanunte despre capsunii urcatori; ce anume trebuie sa le fac ca sa urce efectiv, eu asa i-am achizitionat dar de urcat nu se prea urca. Le-am pus niste tarusi si i-am legat dar nu stiu daca am procedat corect.

Lasă un răspuns

