Plantare butuci vita de vie


This slideshow requires JavaScript.


Am plantat acum 2 zile 16 butuci de vita de vie de masa,cumparata de la Atlasplant, firma de la care am luat si pomii fructiferi.
Am procedat la fel ca la pomi. Am facut gropi, am pus gunoi de grajd si apa, am amestecat bine,am muiat radacina foarte bine,apoi am pus incet pamant de jur imprejur si am tasat cu piciorul ca sa faca pamantul priza la radacini si sa nu ramana goluri de aer.
Daca la pomii fructiferi am lasat distanta de 3 m intre ei si 2,80 de la gardul intre proprietati, la vita de vie am lasat 1 metru intre butuci pe rand, 1 metru intre randuri si 1 metru distanta de la gardul dinspre drum, ca acolo i-am plantat. Mai am astazi de facut inca 8 gropi , ca mi-au mai ramas 8 butuci de plantat si gata cu vita de vie.
Ieri am iesit in gradina dupa masa si am sapat cartofii,am plivit de buruieni mazarea si am pus castravetii si dovleceii

14 thoughts on “Plantare butuci vita de vie

  1. Deci o sa devii cum se zice exportator de struguri in 3-4 ani :))
    Esti foarte harnica… si faci toate lucrurile asa ca la carte, cred ca e visul oricarei soacre sa aibe asa nora :)

    Felicitari, felicitari !

    • Multumesc Ninu.Cred ca nici o soacra nu e complet multumita pe lumea asta de nora ei.
      Posibil sa fac schimb de produse prin Zimbabwe candva :)))))))

    • Din poze rezulta ca plantarea a fost facuta gresit. Punctul de altoire trebuie sa fie la un centimetru, maxim doi deasupra solului, dupa ingropare, ori din ce vad eu aici, punctul de altoire e la aprox.15 centimetri, ceea ce nu e bine. Oricum, succes !

    • Din lipsa de apa cel mai probabil, in primi doi ani de viata pana cand radacinile se maturizeaza trebuie sa aibe apa din belsug..de aceea vitza de vie de langa casa, care are radacinile mereu la umbra creste de 2-3 ori mai mare si mai bogata decat una care e la soare… Vitza de vie adora umezeala.
      Eu am produs butasi de vitza de vie pentru masa soiul Coarna alba si Afuz Ali, multi vecini au de la mine, ca eu aveam doua in curte si tot ce taiam primavara replantam…
      Le puneam la inradacinat in nisip simplu dar il udam din 3 in 3 zile… si nici una nu s-a uscat.

    • Ma bucur sa vad ca ai primit raspuns in lipsa mea de la Ninu.Multumesc frumos Ninu :)
      Are dreptate Ninu.Precis e din cauza apei

  2. Victoria, nu te supara ca iti spun dar trebuia sa ii plantezi mai adanc. Punctul de altoire trebuie sa fie 2 cm deasupra solului. Si distanta ar fi trebuit mai mare intre butuci si intre randuri. Eu am toate aceste soiuri si iti spun din experienta ca , cresc f viguroase. Era ideal daca lasai 150cm intre butuci pe rand si 200cm intre randuri. Stiu ca ai muncit sa ii plantezi, dar nu e tarziu sa ii scoti si sa ii plantezi cum ti-am zis. Altfel, peste 3 ani, cand vor creste mari , va fi mai greu de scos si mutat, si anul acela nu mai ai rod. Ti-am spus ca la sora mea, sper sa ma intelegi.

    • Maryanne,crede-ma ca nu mai pot.Cat vezi afara,atat am bagat in pamant.Mai mari de atat chiar nu mai pot sa fac gropile.Ar insemna sa imi rup salele de tot.Sper sa mearga asa.Daca nu,la toamna il pun pe Marius sa ii mute.
      Iti multumesc mult pentru sfaturi.Poate la toamna mai pune Marius niste pamant acolo sa inalte randurile.
      Stii cumva ce se poate intampla daca ii las asa sus?

      • nu cred ca se poate intampla ceva, si nu e rea ideea sa mai puneti pamant acolo sa mai inaltati. Probleme sa nu fie iarna, cand trebuie musuroiti, ca altfel poate inghetata punctul de altoire. N-ai gasit si tu un negru pe acolo sa iti sape gropile? iti rupi tu salele?

      • maryanne,m-a uitat mai bine si in albumul tau cu vita de vie si m-am hotarat ca e mai bine sa o mut.Si eu tot asa vreau sa o conduc pe sarma,la fel ca tine,deci e mai intelept sa o mut.Multumesc din suflet pentru sfaturi.
        Cat despre “negri” in satul asta ……… mai bine lipsa :(
        Am scris in alt post ca am platit o vecina sa imi puna cartofii,ceapa si usturoiul.Mai bine ma chinuiam eu.Cartofii nu i-a musuroit si,cand am vrut sa ii plivesc de buruieni,am scos din ei ca nu se vedea deloc pe unde ar putea fi,iar ceapa si usturoiul va trebui sa le raresc la greu ca le-a pus atat de apropiate randurile si dese pe rand incat nici sa plivesc cu sapa nu voi putea .
        Si,pentru 2,5 ore de munca i-am dat 50 lei,ceea ce e enorm,ca pe aici se dau 30 lei pt o zi intreaga.
        Asa ca mai bine ma chinui eu decat sa mai platesc pe careva.Daca ar fi facut treaba cum am rugat-o,nu imi parea rau,dar nu a tinut cont de nimic din ce i-am spus. :((

Lasă un răspuns

