Lucrari de toamna


 

Ca toata lumea,ne-am apucat si noi sa facem lucrarile de toamna in gradina.Am scos aracii de la rosii,am scos tulpinile de legume(rosii,ardei,vinete) dupa ce le-am cules pe cele ramase si am inceput curatarea terenului de buruienile ramase.Toate acestea le adunam intr-o gramada mare careia ii vom da foc.Insa,pana terminam de curatat terenul,mai am multe alte treburi mult mai placute,cum ar fi plantatul de flori si arbusti fructiferi si reorganizarea gradinii.Trebuie sa mut toate florile(trandafiri,tufanele,crizanteme,crini,etc) si arbustii fructiferi.Sper ca de data asta va fi definitiv ,nu ca nu mi-ar place activitatea,insa as vrea sa le las si pe ele saracutele sa crasca normal,ca le-am tot mutat de 3 ani de cand suntem aici.

Am plantat zmeura,un alun,un coacaz columnar(pe care insa il voi lasa sa se ramifice),un prun galben,socul de la Armeria,careia ii multumesc frumos,capsuni urcatori tot de la ea,pe care stiu ca i-am pozat dupa plantare, insa am ratacit pozele :( .

M-am apucat si de pus butasi de trandafiri sub peturi,treaba care imi place foarte tare,mai ales ca acum am pus si trandafirii de la lumanarea de botez a zanei mele,care sper sa se prinda ca sunt superbi.

Sunt abia la inceput insa,daca reusesc sa stau in fiecare zi macar cate 2 ore in gradina ,pana la sfarsitul lunii sper sa termin.

In August am pus si niste arpagic pe care il aveam intr-un cos,ramas din primavara,si care acum are cam 15 cm inaltime.Deci,in curand,voi manca ceapa verde din gradina mea.

In Octombrie voi planta din nou pentru primavara,dar asta voi povesti atunci :)

In a 6-a poza,daca numarati de sus in jos,sau daca puneti cursorul pe ea e poza nr 2151,cred ca am salvie.Chiar nu stiu,insa imi place foarte tare cum miroase si cum arata.Poate imi spuneti voi ce este si cum se ingrijeste.Si daca rezista peste iarna in gradina.

Smochinul primit in primavara arata frumos,iar in Octombrie il voi inveli,ca s-a anuntat iarna grea si nu vreau sa risc.Coacazii nu ii voi mai inveli,ca iarna trecuta i-am lasat descoperiti si au rezistat la -25,-30 grade,asa ca nu mai e nevoie.

Canna este superba si are iar boboci.Imi place foarte tare.Sper sa mai fac rost si de alte culori in curand.

Uitasem sa spun de inca un lucru pe care il fac inca in perioada asta.Culeg seminte.De la toate florile.Inca mai fac,asa ca le culeg.La anul vreau sa am si mai multe flori.

Cel mai greu(asa mi se pare mie) de strans ,sunt semintele de petunii.Dar,avand in vedere cat de frumoase sunt,merita efortul.Voi cauta sa gasesc si alte culori,ca sa imi umplu gradina de ele.

Semintele le las sa se usuce bine in castronele sau cutiute de plastic fara capac,apoi fac plicuri din hartie in care le pun,le sigilez si le etichetez.Apoi le pun in cutii de carton si le voi tine in pivnita.Daca la iarna va fi prea ger,le voi muta in bucatarie,unde nu este foarte cald.La fel voi face si cu bulbii de dalii,gladiole,tuberoze si canna.

Pana acum am scos numai bulbii de dalii(ieri), pe care i-am lasat sa se zvante,apoi ii voi pune in pungi perforate cu etichete si ii voi tine in cutii de carton.

Din pacate,anul trecut le-am pierdut pe cele pitice,preferatele mele.Asa ca trebuie sa imi iau din nou.

Iar astazi,dupa ce ma duc la posta cu niste treburi,intru iar in gradina.Azi am in program curatatul de buruieni si resturi vegetale.Atat cat pot.

10 thoughts on “Lucrari de toamna

  1. Da este salvie(sage in engleza),eu am in gradina,rezista peste iarna,a mea anul trecut era mai mica ca palma anul asta cred ca e de 10 ori mai mare.
    Poti sa o folosesti ca si condiment pentru mancare,eu am pus la uscat si o folosesc si uscata iarna.Daca nu ti-a inflorit anul asta la anul s-ar putea sa-ti infloreasca .Florile sunt mov.
    TE PUP…………………

    • Multumesc mult de raspuns.
      Nici nu stii cat ma bucur ori de cate ori imi scrii pe blog.Mai ales ca,din pacate,nu prea mai tin legatura cu verisoarele.Sper sa reusesc sa schimb asta,desi acum,ca fiecare dintre noi avem familii si probleme,e mai greu.
      O sa incerc sa folosesc si eu salvia,imi place mult cum miroase si cum arata.Te pup si eu.

  2. Pingback: 2010 in review « Minunile din gradina mea

  3. Adevarat, aia este salvie – noi o folosim la diferite fripturi. Iarna trecuta am avut si eu o tufa foarte mare, am si acoperit-o cu celofan special, insa tot a murit. Anul asta vreau sa o pun intr-un ghiveci si sa o tin peste iarna in casa. La fel rozmarinul si dafinul. Te sfatuiesc si pe tine la fel, daca vrei sa fii sigura ca o ai si la anul. Am avut si un smochin marisor, l-am imbracat cu paie si bete de porumb, insa a murit. Totusi din radacina, de la baza, a crescut altul, acum e mic si nu prea stiu cum sa il protejez. Spor la treaba, ca vad ca e multa!

    • Multumesc frumos Andreea.
      Eu asta iarna nu am protejat nimic si,desi au fost temperaturi de -30 grade chiar si mai multe zile la rand,au rezistat toate,chiar si salvia si rozmarinul.Mi-a rezistat chiar si o tufa mica de cimbru,pe care am uitat-o in gradina.Doar smochinul l-am musuroit,iar tot ce a fost peste musuroi a degerat.Anul asta insa , am hotarat ca le voi proteja cu coceni de porumb si saci de rafie.Niciodata cu plastic, care formeaza condens in interior ziua,iar noaptea ingheata.
      da,treaba este foarte multa,dar imi place de as sta toata ziua numai in gradina :)

Lasă un răspuns

